فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

با فایل صوتی| جزئیات مرگ مشکوک شاهد شکنجه نوید افکاری

منابع آگاه در داخل زندان مرگ شاهین ناصری، فعال سیاسی و شاهد شکنجه نوید افکاری را در زندان تهران بزرگ تأیید کردند.

همزمان منابع نزدیک به خانواده ناصری می گویند که از چند نفر در داخل زندان خبری مبنی بر مرگ شاهین دریافت کرده اند، اما خانواده وی تاکنون پاسخی از سوی مسئولان زندان دریافت نکرده اند.

یکی از زندانیان محبوس در زندان تهران بزرگ، فرهاد سلمانپور ظهیر، اعلام کرد که شاهین ناصری دیروز، سه شنبه ۳۰ شهریور، در زندان درگذشت.

 سلمانپور ظهیر در فایل صوتی خود توضیح داد: «ناصری همزمان با سالگرد اعدام نوید افکاری به مکان نامعلومی منتقل شده بود و روز سه‌شنبه متوجه شده‌اند او به سلول انفرادی برده شده بوده تا از تماس تلفنی و ملاقات محروم شود».

◊    شهادت شاهد شکنجه نوید افکاری چه بود؟

زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ تاکید کرد: «احتمال خودکشی درباره شاهین ناصری به شدت رد می‌شوم و اگر چه احتمال دارد مقام‌ها بخواهند دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کنند، ناصری افسردگی نداشته و زن و بچه‌دار بوده و به آینده‌اش امیدوار».

نوید افکاری
شهادت‌نامه شاهین ناصری

در روز ۹ آبان ۹۸، شاهین ناصری نامه‌ای رسمی نوشت ودر آن شهادت خود ثبت‌ کرد و تاکید کرد که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است.

ناصری در نامه خود نوشت: «بازجویان درحالی که نوید افکاری روی زمین افتاده بود و با دستانش سرش را گرفته بود، چند ضربه محکم به دستش کوبیدند و ضمن فحاشی و الفاظ رکیک به او می‌گفتند».

نوید افکاری
شهادت‌نامه شاهین ناصری

ناصری همچنین نشان داد: «وحیدی‌یار، سروان آگاهی، وقتی او را در حال مشاهده شکنجه نوید افکاری دیده است یک لگد محکم به شکمش زده که روی زمین افتاده و چشم‌بندی از جیبش درآورده و چشم‌هایش را بسته و او را از آنجا برده است».

ماجرای بازداشت باند کودک ربایی و خرید و فروش آنان

دادستان عمومی و انقلاب مشهد، حسن زرقانی از دستگیری باند کودک ربایی و خرید و فروش آنان در این شهر خبر داد و اعلام کرد متهم اصلی پرونده متواری شده و بازداشت نشده است.

باند کودک ربایی

زرقانی دیروز، سه شنبه ۳۰ شهریور، در اظهارات خود گفت که این باند متشکل از ۷ متهم است که ۶ نفر از آنها دستگیر در حالی که متهم اصلی متواری شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد اضافه کرد که اعضای باند به ربودن ۲۵ نوزاد و ۳ کودک با هدف قاچاق و فروش آنها اعتراف کردند.

ماجرای دستگیری یکی از متهمان پرونده به ۶ شهریور مرداد برمی گردد، زمانی که زنی قصد داشت دختری ۳ ساله را از حیاط خانه ای در مشهد ربوده باشد، اما با صدای فریادهای مادر این کودک و اقدام همسایگان، کودک‌ ربا بازداشت شد.

در طی سخنان خود، دادستان عمومی اظهار داشت که ابتدا متهم اول دستگیر شد و سپس ۵ متهم دیگر در عملیات پلیس دستگیر شدند.

شایان ذکر است که پیشتر در مصاحبه با یکی از متهمان این پرونده توضیح داده بود که معمولا هر کودک بین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود

از سوی دیگر، مقامات نیروهای امنیتی مشهد تأیید کردند که پلیس همچنان در جستجوی متهم فراری اصلی است

توافقنامه مخفیانه میان قطر و گروه طالبان برای تامین گاز طبیعی + عکس

افشای ملاقات وزیر خارجه قطر و همتای ایرانی او در تهران، نشان دهنده توافقنامه مخفیانه میان قطر و گروه طالبان برای تامین گاز طبیعی است.

پس از ملاقات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی اش در تهران، افشای محرمانه درباره میانجیگری جمهوری اسلامی برای ایجاد خط تولید گاز طبیعی از افغانستان به قطر از طریق ایران، منتشر شد.

قطر
امیر قطر با مقامات طالبان در دوحه

گزارش های محرمانه فاش شده است که مقامات قطر از کمک مالی و حمایت از طالبان حمایت می کنند، به نحوی که دوحه به دولت طالبان در بازگشایی فرودگاه کابل کمک کرد. و دوحه همچنین میزبان رهبران طالبان و دفتر سیاسی این گروه بود که نشان دهنده نفوذ قطر بر طالبان است.

  •  افزایش قیمت گاز طبیعی 

کارشناسان سیاسی اعلام کرده اند که قطر تصمیم گرفت گاز طبیعی افغانستان را پس از تلفات مالی در ساخت ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و آماده شدن برای جام جهانی ۲۰۲۲ کنترل کند.

رهبران طالبان با مقامات دوحه

آنها همچنین تصریح کردند که توافق بین قطر و گروه طالبان پس از افزایش قیمت گاز طبیعی در سطح جهان صورت گرفت، به نحوی که قطر می خواست از وضعیت نا مستقر وناامن در افغانستان استفاده کند.

منابع آگاه در وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کردند که انتظار می رود خط تولید گاز طبیعی از افغانستان به قطر تا پایان امسال آغاز شود و آنها گفتند که ظرفیت تولید در مرحله اولیه به ۵ میلیون فوت مکعب می رسد.

دلیل مخفیانه نرفتن رئیسی به نیویورک + ویدیو و عکس

کاربران رسانه های اجتماعی در مورد دلیل مخفیانه و واقعی نرفتن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی، به نیویورک علیرغم سفر سفر خود به چند کشور دیگر تعجب و سوال کردند. 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که سخنرانی رئیس جمهور ایران به دلیل ویروس کرونا و اقدامات احتیاطی به صورت مجازی است.

نرفتن رئیسی به نیویورک، برخی از سوالات را در مورد دلیل واقعی امتناع از شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد، علیرغم سفر وی به چندین کشور در دوره گذشته، ایجاد کرده است!.

کاربران رسانه های اجتماعی گفتندکه صبح پنج‌شنبه گذشته، ۲۵ شهریور، ابراهیم رئیسی برای حضور در اجلاس شانگهای به تاجیکستان سفر کرد.

  • وحشت رژیم و مقامات خود از سفر به نیویورک
نمایشگر ویدیو
00:00
00:56

این در حالی که روزنامه دولتی “جهان صنعت” به علت مخفیانه و اصلی وحشت رژیم و مقامات خود از سفر به نیویورک را بازتاب داد و نوشت: «نرفتن رئیس‌جمهور به اجلاس سالانه مجمع عمومی سبب شده که موضوع موانع حقوقی برای ایفای نقش او در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

گزارش روزنامه جهان صنعت اضافه کرد: «می‌دانیم اتحادیه اروپا و آمریکا، ابراهیم رئیسی را به‌خاطر مسائل حقوق‌بشری و آبان ۹۸ تحریم کرده‌اند».

شایان ذکر است تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه در ایالات متحده از جو بایدن، رئیس جمهور، خواسته اند اجازه ورود رئیسی به خاک آمریکا را ندهد.

شایان ذکر است تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه در ایالات متحده از جو بایدن، رئیس جمهور، خواسته اند اجازه ورود ابراهیم رئیسی به خاک آمریکا را ندهد.

دستگیری ۷ ایرانی با محموله بزرگ هروئین در هند

رسانه های هندی از توقیف یک قایق با محموله بزرگ هروئین و دستگیری هفت مسافر ایرانی در آبهای گجرات هند خبر دادند.

محموله بزرگ هروئین

رسانه های هندی گفته بودند که در عملیاتی مشترک شامگاه دیروز، یکشنبه ۲۹ شهریور، نیروی مرزبانی و پلیس ضدتروریسم یک قایق ایرانی با ۷ مسافر حامل ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم هروئین را توقیف کردند.

رسانه ها همچنین توضیح دادند که محموله قایق بزرگ بوده و ارزش هروئین آن به حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار روپیه، یعنی مساوی با ۲۰ تا ۳۵ میلیون دلار، رسیده است.

منابع نیروی مرزبانی و پلیس ضدتروریسم هند اعلام کردند که این قایق ماهیگیری با هفت سرنشین ایرانی و با محموله بزرگ هروئین وارد آبهای سرزمینی هند شده است. آن منابع آگاهی توضیح دادند که همه آنها دستگیر و برای بازجویی به بندر گجرات منتقل شدند.

 به نوبه خود، افسر ستاد ضد تروریسم هند، هیمانشو شوکلا، در مورد این خبر صحبت کرد و گفت: «عملیات بر اساس اطلاعاتی به دست آمده، مبنی بر اقدام به قاچاق هروئین از طریق راه‌ دریایی، صورت گرفت».

شایان ذکر است که سایت اطلاع‌رسانی دولت هند پیش‌تر در ۴ فروردین ۹۹، از بازداشت ۹ ایرانی در آب‌ های سواحل گجرات و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم هروئین خبر داده بود.

بر اساس گزارش رسانه های هندی، بندر گجرات در سال های اخیر به محلی برای انتقال قاچاق مواد مخدر از پاکستان به ایران تبدیل شده است.