فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

اعتراض به شرایط ناگوار، غیرانسانی و آزارگونه زنان زندانی در زندان قرچک

زنان زندان

فعالان سیاسی و حقوق بشری نسبت به رنج زنان زندانی در زندان قرچک هشدار دادند و گفتند که زندانیان این زندان در خطر مرگ قرار دارند.

گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی از شرایط نگهداری زندانیان زن در زندان قرچک، رفتار، بهداشت و شرایط عمومی این زندان را ناگوار، غیرانسانی و آزارگونه توصیف کرد.

گزارشگران بدون مرز در بیانیه خود خواستار اقدام فوری با زندان قرچک شد و توضیح داد که  زندانیان زن از نظر بهداشتی و تسهیل ارتباط زندانیان با خانواده‌هایشان از وضعیت فاجعه باری رنج می برند.

این بیانیه همچنین از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شده است که در این زمینه بدون قید و شرط با سازمان ملل متحد همکاری کنند، به ویژه اینکه خبرنگاران و فعالان سیاسی زندانی نسبت به وضعیت بد زندان قرچک و کمبود امکانات اولیه هشدار داده اند.

شایان ذکر است ندامتگاه شهر ری مشهور به زندان قرچک یا نام مستعار جهنم، زندانی مخصوص برای زنان زندانی و دارای ۱۲ بند است و زندانیان سیاسی زن برای اعمال فشار بیشتر به این زندان منتقل می شوند.

چند تن از زندانیان زن این زندان بر آب شور و قطعی مداوم آب شیرین، نبود امکانات اولیه رفاهی، تراکم بالای زندانیان، کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی، عدم اعزام‌های پزشکی، کیفیت بسیار بد غذای زندان، و مشکل سیستم فاضلاب زندان تاکید کردند.

افزایش ابتلای کودکان هرمزگانی به اومیکرون!

اومیکرون
افزایش ابتلای کودکان هرمزگانی به اومیکرون!

افزایش ابتلای کودکان هرمزگانی به اومیکرون؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در پیک جدید کرونا تعداد کودکان بستری و مبتلا به سویه اُومیکرون ۶۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ابتلای کودکان هرمزگانی به اومیکرون!

در پیک جدید کرونا تعداد کودکان بستری و مبتلا به سویه اُومیکرون ۶۰ درصد افزایش یافت.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه پنجشنبه بدون ذکر آمار خود با اعلام این خبر خوش به رسانه ها افزود: در راستای مقابله با سویه جدید و افزایش ایمنی کودکان، علاوه بر رعایت سیاست های بهداشتی، تزریق ویروس کرونا برای کودکان در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر کودکان با دو واکسن بسیار ایمن و موثر سینوفارم و پاستوکووک در برابر ویروس کرونا واکسینه می شوند و همکاری والدین کودکان در این زمینه ضروری است.

دکتر نوروزیان هشدار داد: در بیست و هشتمین روز بهمن ماه هفت نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان بیماری در استان به ۲هزار و ۵۱۳ نفر افزایش یافت.

مرگ ۳ کودک مبتلا به کرونا در اصفهان تایید شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع بیماری آمیکرون تا به امروز سه کودک جان خود را از دست داده اند که هر ۳ بیماری زمینه‌ای داشتند.

در ابتدای ماه حدود هزار مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشتیم که در حال حاضر این تعداد به حدود ۴ هزار نفر رسیده است.

ایرانی‌ها اظهارات یک روحانی درباره فقر و یک مقام نظامی به خاطر سربازی مهدی را به تمسخر می‌گیرند

فقر

ایرانیان و کاربران شبکه های اجتماعی اظهارات یک روحانی درباره فقر و یک مقام نظامی به خاطر سربازی مهدی را به سخره گرفتند.

کاربران توئیتر سخنان امیر فولادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، درباره مأموریت و اهداف انقلاب جمهوری اسلامی را به سخره گرفتند.

فولادی در اظهاراتی گفته بود: «انقلاب نکردیم تا فقط رفاه و آسایش و خورد و خوراک و این حرف‌هایمان بیشتر شود بلکه انقلاب کردیم برای اینکه سربازی امام زمان را بکنیم و بستر ساز ظهور باشیم».

اکانتی به نام “بگائیل” در این مورد اظهار نظر کرده است: «بیجا کردی نکبت،اموال مردم را غارت میکنند و صدای کسی هم در بیاد اتهام ضد دین بهش میزنن، لعنت به شما لجن ها».

در حالی که حساب دیگری به نام “شاملیس” نوشت: «امام زمان هم زمانی ظهور می‌کنه که فساد دنیا رو بگیره پس تا جای که می‌توانید بدزدید و آدم بکشید و جنگ درست کنید تا مهدی موهوم ظهور کنه».

♦     آخوندها عامل فقر ملت ایران…

از سوی دیگر، کاربران توییتر از اظهارات احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان، درباره وضعیت بد اقتصادی جمهوری اسلامی انتقاد کردند.

عضو مجلس خبرگان گفته بود که اگر فقری هم است عامل آن کسانی هستند که در اکثر این ۴۳ سال قدرت دست آن‌ها بوده و عامل آن ریل‌گذاری خودشان بودند.

اکانتی به نام “حسین فریان” در این مورد نوشت: «خب در این 43 سال مگر قدرت دست روحانیت و سپاه نبوده ؟ پس آنها عامل فقر ملت ایران هستند».

در حالی که “آزادی متحد” نوشت: «١- مگه چهل و سه سال قدرت دست غیر آخوند بوده؟ ٢- اگه فقرى هست؟ مگه شک دارى که فقرى هست؟ ٣- تو که معنى جمهوریت را مثلا مى فهمى چرا هیچوقت مردم را آدم حساب نمیکنى؟ ٤- زحمت را کم کنید همه مشکلات حل میشه».

به نوبه خود، اکانتی به نام “مرد سکولار” اظهارات خاتمی را مسخره می کرد و نوشت: «خب درست گفته این بوفالو! کل این دوره قدرت دست خمینی و خامنه‌ای و بسیج و سپاه پارسخواران بوده».

ماجرای کشف بزرگترین محموله عتیقه قاچاق پیش از خروج از ایران

محموله قاچاق عتیقه
کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق عتیقه پیش از خروج از ایران در مرز ترکیه

کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق عتیقه پیش از خروج از ایران در مرز ترکیه؛ گمرک ایران از کشف یک محموله قاچاق بسیار ارزشمند عتیقه جات که بین اثاثیه خانه جاسازی شده بود، در مرز ترکیه خبر داد.

کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق عتیقه پیش از خروج از ایران در مرز ترکیه

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران روز جمعه ۲۹ بهمن گفت: این محموله حاوی ۵۷۰ قلم جنس، سکه و کتاب عتیقه بود و قبل از خروج از کشور در مرز بازرگان کشف شد.

به گفته آقای لطیفی، این محموله از یک کامیون که محموله‌اش اثاثیه منزل به مقصد کانادا کشف شد و اقلام عتیقه در بین محموله دست دوم خانه جاسازی شده بود.

سخنگوی گمرک ایران ارزش برخی از سکه های کشف شده را چندین میلیارد تومان و قدمت برخی از این اقلام را سه هزار سال اعلام کرد.

این مقام گمرک ایران در خصوص وضعیت فعلی محموله عتیقه گفت:موارد باارزش تاریخی تفکیک و صورت جلسه پلمپ و در نهایت تحویل مأموران قضایی شد.

شناسایی و بازداشت عوامل قاچاقچیان؟

درباره شناسایی و بازداشت عوامل قاچاقچیان این محموله اطلاعی دریافت نشد.

بر اساس این گزارش، در میان آثار کشف شده در این محموله، ۱۸ قطعه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، خنجرهای باستانی، هفت عدد اشکدان شیشه‌ای، ۳۲۲ قطعه نقره، سکه یک دلاری از سال ۱۸۴۵ میلادی و بشقاب ناصرالدین شاهی و یک قرآن خطی و طلاکاری‌شده بوده است.

به دلیل اشتباه‌های مالی، برکناری عزیزی‌ خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران صبح پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه، تصمیم گرفت شهاب‌الدین عزیزی خادم را از سمت ریاست فدراسیون برکنار کند.

پایگاه های خبری ورزشی گزارش دادند که هیات مدیره اتحادیه فوتبال ایران صبح امروز با حضور ۸ نفر جلسه تشکیل داد و در این جلسه تصمیم بر عزل آقای عزیزی خادم گرفت.

بر اساس تصمیم اعضای شورا، مهرداد سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا تا زمان تشکیل مجمع در خرداد ماه سال آینده، رئیس فدراسیون فوتبال ایران خواهد شد.

♦   حذف تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران

کارشناسان، بازیکنان و فعالان فوتبال از دوره یک ساله ریاست عزیزی خادم در فدراسیون به دلیل اشتباهات اداری و ابهام مالی و اقتصادی فدراسیون انتقاد کرده بودند.

و برخی از بازیکنان، کارشناسان، و فعالان حوزه فوتبال از عزیزی‌ خادم به عنوان کسی نام برده‌اند که فوتبال ایران را در این مدت در بن‌بست قرار داده است.

فعالان ورزشی در پی انتشار فایل صوتی از نقض قانون در کمیته انضباطی در مورد رای پرونده تیم گل‌گهر از عملکرد آقای عزیزی خادم انتقاد کرده بودند.

از سوی دیگر عملکرد ضعیف و نامفهوم عزیزی خادم باعث حذف تیم های پرسپولیس و استقلال تهران از لیگ قهرمانان آسیا و همچنین سقوط گسترده پرسپولیس در رده بندی جهانی در یک دهه گذشته شد.