فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

قتل کودک ۶ ساله توسط نامادری خود در تهران!


قتل
حادثه فاجعه بار؛ قتل کودک ۶ ساله توسط نامادری خود در تهران!

روز یکشنبه ۲۹ خردا، نامادری او یک پسر ۶ ساله را کشت. این خانم جوان در حال حاضر در بازداشت به سر می برد.

بر اساس این گزارش ساعت ۱۲:۳۰ ظهر یکشنبه ۲۹ خرداد زن جوانی با پلیس و اورژانس تماس گرفت و از فوت پسر شوهرش خبر داد. کارگران اورژانس به خانه آمدند و CPR را انجام دادند. اما تلاش کادر درمان برای نجات پسر ۶ ساله بی‌نتیجه ماند.

در تحقیقات اولیه نامادری کودک که در خانه بود گفت: اصلا نمی خواستم بچه را بکشم. من سه سال پیش با همسرم ازدواج کردم. او از ازدواج اولش صاحب یک پسر شد که با مادرش زندگی می کند. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه حدود۴ ماه پیش شوهرم پسرش را پیش ما آورد.

وی ادامه داد: از زمانی که بچه پیش ما آمد دردسرهای‌مان شروع شد. مادرش مدام به من زنگ می زد یا پیام می داد و به من فحش می داد. گفت از شوهرم خواستم بچه را از او بگیرد و برای ما بیاورد. تهدیدها و توهین های او پایانی نداشت و با اینکه فرزندی نداشتم اما واقعاً پسر همسرم ام را دوست داشتم.

زن جوان گفت: روز حادثه دوباره همسر اول شوهرم تماس گرفت و با حرف هایش مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. شوهرم هم سر کار بود من و بچه تنها بودیم و حرف های مادرش در گوشم می پیچید. به کودک نگاه کردم و ناگهان یک لحظه او را مخل آسایش و آرامش زندگی‌ام دیدم.. این افکار و توهمات آنقدر حالم را بد کرد که بی اختیار به سمت پسر رفتم و دستم را روی گلویش گذاشتم.

این زن ۲۴ ساله ادامه داد: من نفهمیدم چقدر طول کشید تا نوزاد ناگهان بی حرکت شد و دستم را از گلویش برداشتم.. مات و مبهوت به او نگاه می‌کردم. این اتفاق ساعت ۱۲ ظهر اتفاق افتاد و من تا نیم ساعت در شوک بودم. بالاخره به خودم آمدم و با اورژانس و پلیس تماس گرفتم. من نمی خواستم او را بکشم، من پسر خوانده ام را دوست داشتم.

چرا فیلم “برادران لیلا” توقیف شد؟


فیلم
چرا فیلم "برادران لیلا" توقیف شد؟

روز دوشنبه سازمان سینمایی از توقیف فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی با اشاره به «تخلفات و سرپیچی تهیه کننده و کارگردان این اثر از مقرارت» خبر داد.

در اطلاعیه این نهاد سینمایی آمده است که اداره نظارت بر عرصه و نمایش این سازمان تصمیم به عدم صدور پروانه نمایش برای فیلم سینمایی «برادران لیلا» گرفته است.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقیف احتمالی این فیلم که در جشنواره فیلم کن فرانسه به نمایش درآمد، منتشر شد. به عنوان مثال، روزنامه جام جم، متعلق به سازمان صدا و سیما نوشت که فیلم «برادران لیلا» به دلیل اینکه «قبل از حضور در جشنواره کن برای دریافت پروانه نمایش درخواست نکرده بود» بایگانی می شود.
اما از سویی تهیه کننده فیلم برادران لیلا تایید کرد که این فیلم «با تعامل کامل با سازمان سینمایی» در وزارت ارشاد به جشنواره کن ارسال شده است.

و پیش از این محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با انتقاد شدید از اظهارات گروه فیلمسازی برادران لیلا در جشنواره کن گفته بود که آنها «تسلیم رفتارهای نمایشی و غیرصادقانه برای کسب جایزه شدند».

این در حال است کارگردان فیلم «برادران لیلا» پس از دریافت جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم، فیپرشی، در جشنواره کن فرانسه، این جایزه را به مردم آبادان تقدیم کرد.

نگرانی خامنه‌ای از ناامیدی گسترده مردم از دولت فعلی


خامنه‌ای
نگرانی خامنه‌ای از ناامیدی گسترده مردم از دولت فعلی

علی خامنه‌ای: «ناامیدی مردم از آینده و القای «نابلد» به مسئولان کشور، «کار کردن برای دشمن» است.

با اوج گیری انتقادها از ناکارآمدی ابراهیم رئیسی و دولتش و تشدید اعتراضات، رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ناامیدی مردم از آینده و القای «نابلد» به مسئولان کشور، «کار کردن برای دشمن» است.

علی خامنه‌ای این اظهارات را روز ۲۲ خرداد در دیدار با «دست‌اندرکاران کنگره» شهدای جامعه عشایری، بیان کرد اما متن سخنان وی در روز سه شنبه ۳۰ خرداد منتشر شد.

 دفاع خامنه ای از عملکرد مسئولان فعلی

وی اظهار داشت: «در فضای مجازی و گاهی متأسفانه در فضاهای رسمیِ خودِ ما اینها را بین مردم جوری پخش می‌کنند که مردم به این نتیجه برسند که راه‌ها بن‌بست است، راه‌ها خطا است یا به این نتیجه برسند که مسئولین کشور، مدیریّت کشور، بلد نیستند کشور را اداره کنند.»
وی افزود: این گونه کارها در «فضاهای رسمی» مورد نظر نیست و ناشی از «سهل انگاری» است، اما از نظر او «به نفع دشمن تمام می شود».

آقای خامنه ای در دفاع از عملکرد مسئولان فعلی کشور افزودند: هرکس نسبت به فعالیت ها، تلاش ها و برنامه های مسئولان کشور بی اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار می کند.

شاهزاده رضا پهلوی: «آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید»؟


شاهزاده رضا پهلوی
شاهزاده رضا پهلوی: آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید؟

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در توییتر به گرامی‌داشت ندا آقا سلطان، یکی از قربانیان تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، تاکید کرد که «جهان آزاد» شاید «ندای شجاع عزیزمان» را که برای آزاد ایران جانش را فدا کرد، به یاد می آورد.

وی در این پیام که به مناسبت سیزدهمین سالگرد سرکوب خونین تظاهرات ۳۰ خرداد صادر کرد، با یادآوری چند تن از جان‌باختگان اعتراضات سال‌های اخیر گفت: «آنهایی که ادعا می‌کنند به حقوق بشر اهمیت می‌دهند در تمام این سال‌ها کجا بوده‌اند؟ آیا آنها به میراث ندا و نداهای دیگری که جمهوری اسلامی کشته است، اهمیت می‌دهند؟»

پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، اعتراضات گسترده ای در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شد.

فیلم کوتاهی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد

تظاهراتی که با شعار «رای من کو» شروع شد، کم کم با شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» رنگ و بویی ضد حکومتی به خود گرفت.

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای، در اولین سخنرانی خود در اولین نماز جمعه پس از انتخابات در ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ از محمود احمدی نژاد دفاع کرد و با صحه گذاشتن بر آرای وی و دعوت معترضان خیابانی به اغتشاشگران، تقلب در انتخابات را رد کرد.

سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی چراغ سبزی برای سرکوب گسترده مردم بود و فردای آن روز با انتشار فیلم کوتاهی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد.

دلیل کشته شدن عضو وزارت دفاع در پارچین

 


وزارت دفاع
دلیل کشته شدن عضو وزارت دفاع در پارچین چیست؟

محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد که یکی از اعضای وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین کشته شد و یکی از اعضای این یگان در ۴ خرداد بر اثر “خرابکاری صنعتی” در یکی از خطوط تولید زخمی شد.

فرمانده دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران دوشنبه ۳۰ خرداد در ارتباط با کشته شدن اخیر یک مهندس در پایگاه نظامی پارچین، ارتباط این حادثه را با “خرابکاری صنعتی” تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا حسنی آهنگر گفت: امروز شاهد خرابکاری های صنعتی در آزمایشگاه های نیروهای مسلح بودیم و تلاش شد تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ما منهدم شود.

وی با اشاره به کشته شدن اخیر یکی از کارکنان وزارت دفاع در پارچین گفت: «خطوط تولید ما هدف خرابکاری های صنعتی است. خود شهید وزارت دفاع هدف قرار نگرفت، اما در اثر خرابکاری صنعتی آسیب دید. ما باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم».

شامگاه ۴ خرداد، رسانه‌های ایران از وقوع حادثه در یکی از تاسیسات وزارت دفاع خبر دادند و گفتند که در این حادثه مهندس جوان احسان قدبیگی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است. در این گزارش ها اشاره ای به خسارات مالی نشده است.

احسان قدبیگی روز جمعه ۶ خرداد در مراسم یادبودی به عنوان شهید وطن یاد شد، اما ایران مستقیماً به کشوری که در این حادثه مسبب این حادثه بوده اشاره ای نکرد. هنوز هیچ کشوری مسئولیت حمله به پارچین را بر عهده نگرفته است.

حملات و خرابکاری‌ها علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی روند رو به رشدی را نشان می‌دهد و دو هفته پیش گزارش‌هایی مبنی بر مرگ مشکوک دانشمند صنعت هوافضا ایوب انتصاری که استاندار یزد را شهید می‌خواند، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که یک دانشمند دیگر جوان ایرانی جان خود را از دست داده است.