فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

ایران در آثار تاریخی سوریه اسلحه و مهمات انبار مى ‌کند

گزارش های متعدد حاکی از آن است که نیروهای ایرانی در حال ذخیره سازی ایران، ذخیره اسلحه و مهمات در آثار تاریخی سوریه و در مناطق پرجمعیت در غرب فرات هستند.


آثار تاریخی

همانطور که گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه تأیید کرد شبه نظامیان طرفدار ایران بخشی از سلاح و مهمات خود را در “قلعه الرحبه” باستان شناسی در شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور انبار می کنند.

♦   ایران از داعش تقلید می کند

گروه داعش در حین کنترل منطقه سلاح های خود را در زیرزمین های قلعه ذخیره می کرد و همان کاری که شبه نظامیان وفاداران به ایران اکنون انجام می دهند.

شایان ذکر است که قلعه باستانی “الرحبه” بزرگ و استحکامات زیادی دارد، که این یک تخلف فاحش و آشکار است و بر اساس گزارش دیدبان سوریه، ایران مسئولیت هرگونه آسیب به سایت باستان شناسی سوریه را بر عهده دارد.

علاوه بر این، ایران در آثار تاریخی سوریه دستکاری می کند، اما شهروندان سوریه نیز بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا شبه نظامیان وفادار به ایران بخشی از سلاح و مهمات خود را در مناطق پرجمعیت غرب فرات در المیادین یا البوکمال ذخیره می کنند.

♦   قاچاق اسلحه در پوشش میوه و سبزیجات

گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اشاره کرد که در حالی که استان های مختلف سوریه شاهد شرایط زندگی فاجعه بار و فقر شدید هستند، شبه نظامیان ایرانی در حال حمل قاچاق اسلحه در کامیون های سبزیجات و میوه ها هستند.

در حالی که شبه نظامیان تهران اغلب از جنبش تجاری برای حمل محموله های اسلحه به مناطق خود، از جمله کامیون های سبزیجات و میوه استفاده می کنند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا دولت ایران را افشا می کند

ستاد ملی مبارزه با کرونا دروغگویی گزارش های وزارت بهداشت را افشا کرد و اعلام کرد که تعداد واقعی افراد مبتلایان چهار برابر بیشتر از آنچه دولت اعلام می کند است.

ستاد ملی مبارزه با کرونا

حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونا ایران، تأیید کرد که آمار واقعی روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا چهار برابر بیشتر از افرادی است که شناسایی می شوند.

سوری تأکید کرد: «افرادی که مشخص نشده است، افرادی هستند که این بیماری را در جامعه شیوع می دهند، در غیر این صورت کسانی که شناسایی شده اند تحت مراقبت در بیمارستان ها هستند و خطر بزرگی برای جامعه ندارند».

  • نخستین بار نیست

وی خاطرنشان کرد که تعداد واقعی افراد مبتلا به کرونا روزانه در ایران چهار برابر بیشتر از افراد تشخیص داده شده است.

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که مقامات ایرانی تایید می کنند که آمار رسمی بیماران کرونا در ایران جعل شده است.

در مردادماه گذشته، مدیر مرکز تحقیقات موسسه پاستور ایران گفت که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سوری همچنین اظهار داشت که آزمایش های تشخیص سریع ممکن است اشتباه باشد و گفت: «احتمال خطا تست های سریع تشخیصی زیاد است و تست ها باید تکرار شود»

در همان زمان، رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا بر لزوم تشخیص موثر و مثر بیماری تأکید کرد.

فاکس نیوز: یک سایت موشکی زیر زمینی ایران تقریبا عملیاتی شده است

تصویر ماهواره‌ای از پایگاه موشکی خورگو که فاکس نیوز به نقل از مکسر تکنولوجیز منتشر کرده است


فاکس نیوز روز چهارشنبه ۲۷ اسفند در گزارشی نوشت تصاویر ماهواره ای که این شبکه به آنها دسترسی پیدا کرده است نشان می دهد یک سایت زیرزمینی موشکی در «خورگو» استان هرمزگان، پس از ساخت جایگاه‌های جدید پرتاب موشک، تقریبا در مرحله عملیاتی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این سایت موشکی حدود ۸۰۰ کیلومتری کویت قرار دارد که میزبان بیش از ۱۳هزار نیروی آمریکایی است و کمتر از ۳۲۰ کیلومتر با امارات که یک شریک مهم آمریکا است، فاصله دارد. همچنین یک تحلیلگر ارشد از «اینتل لب» به فاکس گفته است که با توجه به موقعیت جغرافیایی این سایت در صورت عملیاتی شدن کامل سایت، «خنثی کردن آن با ابزار متعارف کار آسانی نخواهد بود.»

تصاویر ماهواره‌ای مورد استناد توسط «مکسر تکنولوجیز»(Maxar Technologies) تهیه شده است.

فاکس در گزارش خود آورده است که ساخت این سایت موشک های بالستیک سه سال پیش آغاز شد اما در ماه های اخیر، کار احداث آن سرعت بیشتری یافت و جایگاه های پرتاب استقرار سریع دو موشک بالستیک را ممکن می سازد.

به تازگی صداوسیمای جمهوری اسلامی از حضور فرماندهان ارشد سپاه و پاسداران در یک «شهر موشکی جدید» و رونمایی از تجهیزات جدید نظامی گزارش داده است.

مشخص نیست که آیا گزارش فاکس نیوز به همین شهر موشکی رونمایی شده اشاره دارد یا خیر اما برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی یکی از مواردی بود که منجر به خروج دولت پرزیدنت ترامپ از توافق هسته‌ای شد و بارها به عنوان یک خطر بین‌المللی از سوی مقامات دولت سابق آمریکا مورد اشاره و تاکید قرار گرفت

محمد انصاری از پرسپولیس جدا شد

محمد انصاری از پرسپولیس جدا شد، محمد انصاری ، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که در ابتدای فصل و پس از جدایی شجاع خلیل زاده از این تیم قرارداد خود را تمدید کرد ، اکنون پس از نیم فصل قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرده وجمع سرخپوشان تهرانی را ترک کرده است.

 جدایی محمد انصاری از پرسپولیس

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که در ابتدای فصل و پس از جدایی شجاع خلیل زاده از این تیم قرارداد خود را تمدید کرد ، اکنون پس از نیم فصل قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرده وجمع سرخپوشان تهرانی را ترک کرده است.

انصاری چندین پیشنهاد در لیگ برتر دارد و احتمالاً به زودی با یکی از آنها به توافق می رسد و مقصد بازیکن مشخص خواهد شد.، محمد انصاری از پرسپولیس جدا شد

وی در راه ترک پرسپولیس با مسئولان باشگاه مشکلی داشت اما سرانجام موفق شد قرارداد خود را فسخ کند.

محمد انصاری در اینستاگرام خود رسما خواستار جدایی از باشگاه پرسپولیس شد

محمد انصاری که در خردادماه سال جاری برای دومین بار با مصدومیت ربات صلیبی مواجه شد ، پس از بهبودی نتوانست نظر کادر فنی پرسپولیس را برای پیوستن به این تیم جلب کند.

و در استوری که در اینستاگرام منتشر کرد ، با اشاره به جذب بازیکنان جدید در پرسپولیس ، جدایی خود از این باشگاه را به نفع همه دانست و اظهار داشت که در صورت لزوم جزئیات وقایع را به اطلاع او خواهد رساند.

محمد انصاری پس از مصدومیت شدید نتوانست به  پرسپولیس برگردد.

انصاری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به رغم تلاش ها و ممانعت های گسترده حکومتی

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به رغم تلاش ها و ممانعت های گسترده حکومتی، مراسم چهارشنبه سوری در سه شنبه آخر سال 1399 در کمتر از 100 شهر در 27 استان این کشور برگزار شده است.

چهارشنبه سوری

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به رغم تلاش ها و ممانعت های گسترده حکومتی

مراسم چهارشنبه سوری در سه شنبه آخر سال 1399 در از 100 شهر در 27 استان این کشور برگزار شده است.

ماموران و ارگانهای حکومتی با همکاری صدا و سیما سعی کردند به بهانه “کرونا” از برگزاری جشن ملی جلوگیری کنند و مردم را از عواقب ایمنی و بهانه های دیگر به وحشت اندازند.

از ظهر امروز جوانان این مراسم سنتی را در خیابان های مختلف شهرها زدن ترقه و نارنجک های صوتی و روشن آتش برگزار کرده اند.

مراسم چهارشنبه سوری در 100 شهر در 27 استان این کشور برگزار شد.

مردم و جوانان حداقل در 100 شهر 27 استان کشور با روشن کردن آتش و شعار “مرگ بر خامنه ای” روز ملی را جشن گرفتند.

این مراسم برای جلوگیری از تجمع در برخی از مناطق با هجوم افسران ارتش و پلیس روبرو شد.

در بسیاری از نقاط ، مردم شعار “مرگ بر خامنه ای” سر می دادند و تصاویر خامنه ای و رهبران دولت را می سوزاندند.

شایان ذکر است که سازمانهای دولتی تلاشهای بسیاری برای جلوگیری از برگزاری این جشن ملی انجام داده اند ، از جمله سخنگوی ناجا که روز یکشنبه ، 24 اسفندماه گفت: “مردم در صورت مشاهده فروش مواد محترقه باید به سامانه 118 اطلاع دهند. ”
وی افزود: “همه کارشناسان توصیه می کنند مردم شب چهارشنبه آخر سال در خانه بمانند.”

در سایت ببینید https://bit.ly/3lp9Jz7