فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

رئیسی “قاضی مرگ” در اولین نشست خبری: من خودم را خادم همه مردم می دانم!!

امروز، دوشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۲، اولین نشست خبری ابراهیم رئیسی، رییس جمهور جدید ایران “قاضی مرگ” با حضور رسانه برگزار شد.

رئیس جمهور که ​​در قتل بسیاری از زندانیان سیاسی و در زندان بسیاری از جوانان ایرانی مخالف دولت مشارکت داشت، برنامه های خود را برای اصلاح اقتصاد با اعتماد به منابع انسانی، به ویژه جوانان اعلام کرد!.

رئیسی در سخنرانی خود به مخالفان ایرانی هشدار داد و گفت: «انشاالله در روز آغاز کار دولت اعلام خواهیم کرد تمام بسترهای فساد زا و بسترهایی که ایجاد رانت می کند باید از بین برود».

هشدار رئیسی، علیرغم اظهارات قبلی وی درباره آزادی عقیده و دموکراسی بود، باعث جنجال در شبکه های اجتماعی درباره اظهارات متناقضی خود شد.

♦   نمی خواهم رئیس جمهور آمریکا را ملاقات کنم

وی همچنین در مورد شغل خود به عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: «تمام اقدامات من در دستگاه قضایی، دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان بود. چون من خودم را خادم همه مردم می دانم».

به نوبه خود، شهروندان ایران این جمله را کمیک دانستند زیرا رئیس جمهور جدید به عنوان “قاضی مرگ” در ایران پس از دست داشتن در اعدام بسیاری از مخالفان ایرانی مشهور است.

رئیسی در اولین نشست خبری همچنین در مورد احتمال دیدار با رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، صحبت کرد. و به سوالی پاسخ داد که مبنی براینکه آیا حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید، گفت: خیر.

پیشتازی آرای باطله در برخی شهرها و رئیسی در رتبه دوم شد

منابعی در ستاد انتخابات ایران، که جمعه گذشته برگزار شد، تأیید کردند که آرای باطله رتبه اول را در برخی از شهرهای کشور کسب کرده و از ابراهیم رئیسی پیشی گرفته اند.

با انتشار پی در پی گزارش های رسمی ایران در مورد میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور، آمارها حاکی از آن است که آرای نامعتبر در اکثر شهرهای ایران به مقام اول یا دوم رسیده است.

گزارش ها همچنین میزان مشارکت بسیار پایین در برخی از شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران و شیراز را نشان داد.

در تهران، رئیس ستاد انتخابات پایتخت اعلام کرد که مشارکت مردم در انتخابات ۲۶ درصد است و افزود که ۷۴ درصد رای دهندگان در آرا شرکت نکردند.

همچنین رئیس کمیته انتخابات در شهر شیراز همچنین اعلام کرد که درصد مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری در این شهر حدود ۳۲ درصد یا کمتر از یک سوم رای دهندگان است.

به نوبه خود، رئیس ستاد انتخابات در استان بوشهر اظهار داشت که بیش از ۱۴ درصد از شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در نظرسنجی ها باطل می کنند. وی توضیح داد که آرای باطله رتبه دوم بود.

این در حالی که ستاد انتخابات در استان کرج اظهار داشت که آرای نامعتبر در رتبه نخست قرار گرفت و یکی از نامزدها در جایگاه دوم قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد برادر همسر خامنه‌ای را به ارتباط با اسراییل متهم کرد

محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور پیشین ایران ، برادر همسر جمهوری اسلامی و مدیر سابق رادیوی رسمی ایران ، آنها را به ارتباط با اسرائیل متهم کرده و قصد دارد به آن کشور سفر کند.

احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد برادر همسر خامنه‌ای را به ارتباط با اسراییل متهم کرد

 احمدی نژاد ،  برادر همسر جمهوری اسلامی و مدیر سابق رادیوی رسمی ایران ، آنها را به ارتباط با اسرائیل متهم کرده.

احمدی نژاد در پاسخ به اتهام “حرامی بودن” از سوی حسن خجسته باقرزاده مبنی بر “شامگاه دوشنبه 31 خرداد در مطلبی کوتاه که در سایت دولت بهار منتشر شد، نوشت: ” “به نظر می رسد که او (حسن خجسته) فراموش کرده است که وی و خانواده اش به مدت دو هفته در هند میهمان یک شرکت اسرائیلی بودند و قرار بود در سفر بعدی خود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کنند.”

حسن خجسته ، برادر همسرعلی خامنه ای ، در صفحه توئیتر خود در واکنش به تحریم انتخابات توسط احمدی نژاد نوشت: “اگر شهید عزیز ما بگوید که جمهوری اسلامی حرم است، حرامیان این حرم با انتخابات شناخته شدند: آن که گفت رای نمی‌دهم و از کسی حمایت نمی‌کنم.”

حسن خجسته قرار بود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کند

احمدی نژاد  نوشت: ” “به نظر می رسد که او (حسن خجسته) فراموش کرده است که وی و خانواده اش به مدت دو هفته در هند میهمان یک شرکت اسرائیلی بودند و قرار بود در سفر بعدی خود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کنند.”

آقای احمدی نژاد افزود: “پس از اینکه من به عنوان رئیس جمهوری از این حادثه مطلع شدم و دستور جلوگیری از سفر به اسرائیل و نجات وی از این رسوایی را صادر کردم ، وی از سمت ریاست رادیو عزل شد.”

وی گفت: “اما بنا به مصالحی،” به پرونده برادر همسر رهبر جمهوری اسلامی رسیدگی نشد.

سرانجام ، رئیس جمهور سابق ایران از آقای خجسته پرسید: “حالا حرامی کیه ؟!”

قیمت مسکن با آغاز به کار دولت سیزدهم را بشناسید

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران، در مورد قیمت مسکن با آغاز کار دولت سیزدهم صحبت کرد و گفت که ابراهیم رئیسی در بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی برای کشور رئیس جمهور شد.

کار دولت سیزدهم

خسروی تأیید کرد که آیت الله رئیسی در بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی برای رئیس جمهور شد و وی مشکلات زیادی دارد.

 وی افزود مهمترین مشکلی که دولت سیزدهم با آن روبرو خواهد شد افزایش قیمت مسکن است و ابراهیم رئیسی تأکید کرد که این اولین نگرانی وی است.

وی همچنین اظهار داشت که انتظار می رود در شش ماه دوم سال کاهش قیمت مسکن رخ دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران همچنین در مورد نقش بخش خصوصی و دولتی در مواجهه با این مشکل که همه بخشهای مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده صحبت کرد.

خسروی اضافه کرد: «از سوی دیگر، با توجه به دیدگاه ابراهیم رئیسی، وی قطعاً از بخش خصوصی برای اداره امور استفاده خواهد کرد و این به نفع اقتصاد کشور خواهد بود». 

شایان ذکر است که  گزارش های اقتصادی حاکی از آن است که در کمتر از ۴۵ روز به پایان دولت روحانی و تحویل دولت به رئیس جمهور جدید، پایه پولی فقط در ماه گذشته ۶٪ افزایش یافته است.

اسرائیل: دیگر هیچ انتخابی به غیر از حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است

به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

حمله به مراکز هسته‌ای

مقامات اسرائیلی اظهار داشتند که احیای توافق هسته ای قبل از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی امضا نخواهد شد.

آنها همچنین گفتند که عقاید ابراهیم رئیسی در مورد سیاست خارجی و برنامه هسته ای منعکس کننده نظرات علی خامنه ای هستند.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل که نامش فاش نشده نیز به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

شایان ذکر است که یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید اسرائیل، اظهار داشت که ابراهیم رئیسی جاه طلبی های هسته ای رژیم و برنامه های جهانی ترور را عملی خواهد کرد.

لاپید همچنین در توئیتر، در مورد انتخاب ابراهیم رئیسی نوشت: «رییس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی، معروف به جلاد تهران، یک افراطی و مسئول مرگ هزاران ایرانی است».

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین تأکید کرد که انتخاب ابراهیم رئیسی باید با اصرار فوری جامعه جهانی برای توقف فوری برنامه هسته ای ایران دنبال شود.

وزارت امور خارجه آمریکا، به نوبه خود، از محروم کردن مردم ایران از یک روند انتخابات آزاد و عادلانه ابراز تاسف کرد