فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش

 

قتل فجیع یک زن

گلجمین نجفی، زن کرمانشاهی ۴۶ ساله اهل محله بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه، به دلیل پسردار نشدن توسط شوهرش به طرز فجیعی به قتل رسید.

سایت حقوق بشر هه‌نگاو، هویت این زن را «گلجمین نجفی» ۴۶ ساله اهل محله بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه اعلام کرد و نوشت که وی ۱۹ تیرماه توسط همسرش علی آقا رضایی کشته شده است.

بر اساس این گزارش، خانم نجفی مادر سه دختر به بهانه پسردار نشدن از سوی همسرش مورد تحقیر و آزار قرار گرفت و به دلیل این فشارها مجبور به ترک خانه و رفتن به خانه پدرش می‌شود.

به نوشته هه‌نگاو، همسر خانم نجفی طی روزهای گذشته بازداشت شده است.

ها نگاو به نقل از منابع آگاه ادامه می دهد که آقای رضایی پس از این اقدام که همسرش انجام داده بود به خانه پدرش رفت و او را به خانه بازگرداند و سپس با گذاشتن جسم سنگین همسرش را کشت.

سپس همسر خانم نجفی جسد وی را به جاده ای خلوت برد و با خودرو از روی جمجمه وی رد شد.

پس از آن وی مدعی شد که درب خودرو هنگام حرکت باز شده و سر خودرو به پایین پرت شده و سرش زیر لاستیک عقب خودرو (وانت نیسان) مانده است، به گزارش هه‌نگاو، همسر خانم نجفی در چند روز گذشته بازداشت شده است.

عدم رسیدگی پزشکی به یونس السرخی علیرغم وخامت حال خود در زندان شیبان اهواز


 

یونس السرخی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ۵ ساله در زندان شیبان اهواز، سپری می‌کند، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

یونس السرخی، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

یونس السرخی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ۵ ساله در زندان شیبان اهواز، سپری می‌کند، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است

امروز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی یونس السرخی علیرغم وضعیت سلامتی خود از خدمات درمانی مناسب محروم شد.

این زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان شیبان اهواز می گذراند، از بیماری تنفسی و مشکل دنده های قفسه سینه رنج می برد. علیرغم نیاز فوری به درمان، از درمان مناسب محروم شد وو اعزام به مرخصی استعلاجی محروم مانده است.

همچنین گفته می شود با توجه به وخامت حال جسمانی این زندانی سیاسی، تعدادی از زندانیان بند پنجم زندان شیبان اهواز نسبت به عدم توجه به وضعیت زندانیان بیمار از جمله آقای السرخی اعتراض کردند.

یونس السرخی شهروند ساکن اهواز پیش از این به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده بود. آقای سرخی از ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در زندان شیبان اهواز دوران محکومیت خود را می گذراند.

خودکشی شش کودک در ایران


خودکشی

تنها در یک هفته حداقل سه کودک در مناطق کردنشین ایران و دو کودک دیگر در کهگیلویه و بویر احمد با خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

هویت سه کودکی را که در هفته پایانی تیرماه در مناطق کردنشین خودکشی کردند، روژین صفری ۱۵ ساله اهل جوانرود، مرشد خاصی ۱۳ ساله ‌اهل کرمانشاه و کانی امین عشایری ١٥ ساله اهل پیرانشهر است.

پیش از سایت حقوق بشر هارانا گزارش داده بود که یک نوجوان ۱۷ ساله به نام آریان (آریا) خانی در ۲۲ تیر ماه با مصرف قرص های ضد بارداری و دو کودک ۱۴ و ۱۵ ساله از دهدشت در کهگیلویه و بویار احمد در تاریخ ۲۸ تیر از طریق حلق‌آویز کردن در جنگل‌های اطراف این شهرستان اطلاع‌رسانی کرده بود

هارانا هویت این نوجوانان را امیررضا محسنیا و فرشید جوادی‌مهراعلام کرد و گفت: سه ماه پیش دختری ۱۴ ساله از همین خانواده به دلیل ناتوانی پدرش برای خرید گوشی تلفن همراه خودکشی کرد.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، نسبت نوجوانان ایرانی در خودکشی سالانه بیش از ۷ درصد است. با این حال، به نظر می رسد که تعداد خودکشی های نوجوانان در سال های اخیر به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته است.

نتایج تحقیقاتی که قبلا توسط انجمن دفاع از حقوق کودک انجام شده بود نشان می‌داد که ۲۵۰ کودک در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ در ایران خودکشى کرده‌اند.

جزییات ریزش معدن در کرمان!


ریزش معدن

 محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان از دستگیری دو نفر در پی ریزش معدن در منطقه چیل‌آباد شهرستان اُرزوئیه خبر داد. 

به گفته آقای  صابری، این تصادف منجر به مصدومیت یک نفر نیز شد. معدن کرومیت در منطقه چیل‌آباد شهر اورزوی در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه فروریخت.

به گفته محمد امیرخانی معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمان، این سه نفر در معدن روباز کرومیت چیل آباد با استفاده از بیل مکانیکی و جرثقیل با ریزش دیواره معدن مشغول فعالیت معدنی بودند.

طبق اعلام رئیس اورژانس پیش از بیمارستان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مصدوم پس از رهاسازی از زیر آوار به مراکز درمانی منتقل شد.

این در حالی است که تیم های امدادی هنوز نتوانسته اند افراد گرفتار در زیر آوار مین را رها کنند.

این معدن در منطقه ای کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارد.

در حالی که هر از چند گاهی اخباری مبنی بر ریزش معادن در ایران منتشر می شود، مقامات جمهوری اسلامی در حال دستگیری و سرکوب اعتراضات معدنچیانی هستند که به دنبال بهبود وضعیت کار و زندگی خود هستند.

۶۴ بهائی بازداشت شده یا مشاغلشان تعطیل شده است


 

جامعه جهانی بهائی از بازداشت، بازرسی خانه و تعطیلی مشاغل ۶۴ بهائی در حدود ۵۰ روز گذشته خبر داد و آن را نشان‌دهنده تشدید کارزار سیستماتیک جمهوری اسلامی علیه شهروندان بهائی دانست.


در اطلاعیه جامعه جهانی بهائی اعلام شده که از ابتدای ماه جاری میلادی و در ۲۰ روز گذشته بیش از ۲۰ شهروند بهائی در شیراز، تهران، یزد و بجنورد، یا بازداشت شده‌اند یا خانه‌هایشان مورد بازرسی قرار گرفته و یا مشاغلشان تعطیل شده است.


به گفته جامعه جهانی بهائی، همچنین در ماه گذشته میلادی در مجموع ۴۴ بهائی در سراسر ایران احضار، دستگیر، محاکمه یا زندانی شدند.


در همین حال بانی دوگال، نماینده جامعه جهانی بهائی در سازمان ملل، گفت که پیروان این آیین در ایران در ۴۴ سال گذشته آزار و اذیت مداوم به خاطر عقاید خود تجربه کرده‌اند، اما شتاب کنونی فراتر از نگران‌کننده است.


او تاکید کرد که ده‌ها بهائی در هفته‌های گذشته بازداشت زندانی ومحاکمه شده‌اند و هیچ چشم‌اندازی نیز برای پایان این روند وجود ندارد.