فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

منوچهر بختیاری: «حاکمان دین، استقلال و آزادی را از مردم گرفتند و امیدوارم سال جدید سال سقوط اهریمن باشد»

استقلال و آزادی

منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی، در نامه ای که از زندان فرستاده است، تایید کرده است که حاکمان رژیم جمهوری اسلامی دین، استقلال و آزادی را از مردم گرفته اند.

آقای بختیاری، پدر پویا بختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، با ارسال پیامی ابراز امیدواری کرد سال آینده سال سقوط اهریمن و آزادی میهن و ملت باشد.

وی اظهار داشت: «حاکمان جمهوری اسلامی با خدعه و نیرنگ آمدند، فقر و فلاکت دزدی و رذالت، دشمنی و عداوت را رواج دادند، دین، استقلال و آزادی را از مردم گرفتند، خلیج فارس و دریای خزر را بخشیدند، منابع کشور را حراج کردند و جوانان معترض را کشتند».

آقای بختیاری در این پیام صوتی خود گفت که این پیام را در سمت خود به عنوان دبیر جنبش دادخواهی ملت ایران که در اسارت ارسال کرده و از مخالفان و منتقدان رژیم جمهوری اسلامی خواسته است تا یکپارچگی، اتحاد و دادخواهی شوند.

حکومت جمهوری اسلامی منوچهر بختیاری را به دلیل پیگیر رسیدگی به پرونده قتل فرزندش به دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده بود.

شایان ذکر است که حکومت اسلامی پس از دستگیری منوچهر بختیاری، سایر اعضای خانواده پویا بختیاری را تهدید کرد و از جمله مهرداد بختیاری، عموی پویا، که توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

پیام شاهزاده رضا پهلوی بمناسبت نوروز

شاهزاده رضا پهلوی
شاهزاده رضا پهلوی: ساخت ایران نوین با کوشش و تلاش تک‌تک ما ممکن می‌شود و در این پروژه ملی همه ایرانیان نقشی دارند

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدئویی ضمن تبریک عید نوروز، سال گذشته را سال نمایش همبستگی ایرانیان برای «بازپس گیری» ایران نامید و از همه ایرانیان به‌ویژه جوانان خواست برای «روزی نو در ایران نو» تلاش کنند.

شاهزاده رضا پهلوی: ساخت ایران نوین با کوشش و تلاش تک‌تک ما ممکن می‌شود و در این پروژه ملی همه ایرانیان نقشی دارند

وی افزود: همبستگی بی‌سابقه ایرانیان با نه بزرگ به جمهوری اسلامی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان سال در قالب اعتراضات دلاورانه و جنبش‌های حق طلبانه در سراسر کشور ادامه یافت.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به حضور اقوام و طبقات مختلف مردم ایران در تظاهراتی که سراسر کشور را فرا گرفته است، تاکید کرد که این همبستگی ریشه در وحدت تاریخی ملت ایران دارد.

رضا پهلوی یاد «جان‌باختگان آزادی و سرفرازی» ایران را گرامی داشت

وی تاکید کرد که ساخت این ایران نوین با کوشش و تلاش تک‌تک ما ممکن می‌شود و همه مردم ایران در این پروژه ملی نقشى دارند. مخصوصاً جوانان آگاه و میهن پرستی که عشق به ایران آنها را به تغییر وضع موجود واداشت.

شاهزاده رضا پهلوی در پایان پیام خود به مناسبت عید نوروز، یاد «جان‌باختگان آزادی و سرفرازی» ایران را گرامی داشت و بر ادامه راه آنان در سال جدید تاکید کرد.

صدور حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی کُرد تبعه ترکیه توسط دادگاهی در ایران

یک زندانی سیاسی
حاتم ازدمیر، شهروند کرد تبعه ترکیه

منابع حقوق  بشری در ایران از صدور حکم اعدام حاتم ازدمیر، زندانی سیاسی کُرد ۲۵ ساله، توسط دادگاه انقلاب خوی خبر دادند.

نیروهای جمهوری اسلامی بیش از ۳۳ ماه پیش حاتم ازدمیر ۲۵ ساله، عضو حزب کارگران کردستان موسوم به (پ‌ک‌ک) را دستگیر و به زندان ارومیه منتقل کردند.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که این شهروند کُرد به اتهام “بغی” به معنای “قیام مسلحانه علیه حکومت” به اعدام محکوم شده است و مجازات این اتهام در قانون مجازات جمهوری اسلامی اعدام است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، نیروهای ایرانی شامگاه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ در پی درگیری مسلحانه چند عضو حزب کارگران کردستان و سپاه پاسداران در ارومیه، در منطقه مرزی گالدران، حاتم ازدمیر را دستگیر کردند.

گزارش شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد که ازدمیر در جریان درگیری مسلحانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از هوش رفت و سپس از محل حادثه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شد.

سایت های حقوق بشری با انتشار خبر اعدام این زندانی سیاسی کُرد، این حکم قضایی را محکوم و تاکید کردند که جمهوری اسلامی بدون دلیل و مدرک اقدام به آزار کردها و دستگیری و اعدام آنها می کند.

آنها تاکید کردند که رژیم حکومت جمهوری اسلامی تبعیض نژادی را علیه شهروندان کرد اعمال می کند و آنها را از حقوق مدنی و قانونی محروم می کند.

پیام نوروزی علیاحضرت شهبانو فرح پهلوی

شهبانو فرح پهلوی
پیام نوروزی شهبانو فرح پهلوی: نوروز نماد پایداری ایران و پیوند ناگسستنی ایرانیان با فرهنگ و سنت‌های باستانی ایران است

شهبانو فرح پهلوی با انتشار پیامی فرا رسیدن سال نو و عید نوروز را به ایرانیان و تمامی کسانی که این آیین باستانی را گرامی می‌دارند و در پاسداری آن می‌کوشند، شادباش گفت.

پیام نوروزی شهبانو فرح پهلوی: نوروز نماد پایداری ایران و پیوند ناگسستنی ایرانیان با فرهنگ و سنت‌های باستانی ایران است

در این نامه آمده است: نوروز نماد پایداری ایران و پیوند ناگسستنی ایرانیان با فرهنگ و سنت‌های کهن ایران است.

فرا رسیدن جشن باستانی نوروز را به هم میهنان عزیزم و به همه آنان که در سراسر جهان این آیین کهن را عزیز می دارند، به نقشو اهمیت آن در دوستی و همدلی و همزیستی مردم جهان می اندیشند، و در پاسداری آن می کوشند، صمیمانه شادباش می گویم

 فرح پهلوی: این آیین کهن در کنار مردم ایران از فراز و فرودهای تاریخ گذر کرده

شهبانو فرح پهلوی ادامه داد: این آیین کهن در کنار مردم ایران از فراز و فرودهای تاریخ گذر کرده، ناهمواری‌های تاریخ را تاب آورده، و راز ماندگاری ایران و شکوه ایران را به به برگ‌های تاریخ سپرده است.”

شهبانو فرح پهلوی در پایان پیام خود با نوروز گفت که او نیز مانند ایرانیان نوروز را جشن می گیرد که «رستاخیر طبیعت و رویش و برآمدن شاخه هایی است که فردای روشنی را نوید می دهد».

آیا خبر ازدواج پنهانی قاسم سلیمانی با زنی به نام “مژگان مروی” صحت دارد؟ + عکس

قاسم سلیمانی

تعدادی از شبکه های اجتماعی خبر ازدواج مخفیانه قاسم سلیمانی، فرماندهٔ پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، و زنی به نام “مژگان مروی” را منتشر کردند.

دیروز، جمعه ۲۷ اسفند ماه، کاربران توییتر با انتشار تصویری از زنی گفته بودند که نامش مژگان مروی، ۳۲ ساله اهل مشهد است و اینکه وی بطور مخفیانه با فرماندهٔ پیشین نیروی قدس ازدواج کرده و حاصل این ازدواج پنهانی دو فرزند خردسال است.

بر اساس گزارش ها، آن زن گفت که او به علت تهدیدات همسر اول سلیمانی، نمی‌ توانسته این موضوع را علنی و یا در دادگاه طلب حق و حقوق کند.

فارس نیوز۲۴” نمی‌تواند این خبر را تایید یا تکذیب کند زیرا خانواده قاسم سلیمانی هنوز درباره صحت این خبر بیانیه ای صادر نکردند. 

سلیمانی
عکس زنی که گفته می شود همسر دوم سلیمانی است در مصاحبه خود با سایت عصرهامون

در حالی که کاربران توییتر عکس یک زنی را منتشر کردند و گفتند که وی مژگان مروی همسر دوم سلیمانی است، “فارس نیوز۲۴” عکس این زن را در گوگل جستجو کرد و مشخص شد که این عکس زنی است که تصویرش در گزارشی از مصاحبه با بانوان زاهدانی در سایت “عصرهامون” سال ۹۶ منتشر شده است.

وبسایت “عصرهامون” گزارشی میدانی با عنوان “چرا حجاب با چادر را انتخاب کردم؟” منتشر کرده بود و در این گزارش با زنان زاهدانی از جمله زنی که عکسش به عنوان همسر سلیمانی از مشهد منتشر شده بود، مصاحبه کرد.

اما “فارس نیوز۲۴” نمی‌داند که او همسر دوم سلیمانی است یا نه زیرا در گزارش عصرهامون نام خود ذکر نشده و تنها تصویر او منتشر شده است.