فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان

خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان، یک وکیل دادگستری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتقال پنج تن از محکومین به اعدام به بخش قرنطینه زندان در زندان زاهدان و عدم اطلاع از وضعیت موکلان وی ، نشان داد که دو نفر از این افراد موکل وی هستند.

خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان

یک وکیل دادگستری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتقال پنج تن از محکومین به اعدام به بخش قرنطینه زندان در زندان زاهدان و عدم اطلاع از وضعیت موکلان وی ، نشان داد که دو نفر از این افراد موکل وی هستند.

روز جمعه ، ۱۸ دسامبر ، محمد ریده فقیهی ، با اشاره به تلاش برای آماده شدن برای دادرسی مجدد در دیوان عالی کشور ، نگرانی خود را در مورد اجرای احکام اعدام برای موکلانش ، الیاس قلندرزهی و حسن دهواری ، قبل از تمدید قانونی ابراز کرد.

وی همچنین گفت که تلاش‌های او برایبرقراری ارتباط با آنها در این مدت به نتیجه نرسیده و با توجه به دریافت اخباری مبنی بر انتقال پنج زندانی به قرنطینه زندان زاهدان جهت اجرای حکم احتمال می‌دهد، الیاس قلندرزهی و حسن دهواری دو نفر از این زندانیان باشند.

این دو شهروند بلوچ توسط اداره اطلاعات در سراوان دستگیر شدند

این دو شهروند بلوچ در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۳ توسط اداره اطلاعات در سراوان دستگیر شدند.، در این مدت ، آنها ادعا را رد کردند و گفتند که آنها فقط به خاطر فعالیت سیاسی سایر بستگان یا اعضای خانواده بوده و آنها را مجبور به بازگشت به کشور یا توقف فعالیت های خود کرده اند. شخصیت های گروگان ها دستگیر و سپس به اعدام محکوم شدند.

روز جمعه ، وکیل مصطفی نیلی از اعدام قریب الوقوع جاوید دهقان خلد در زندان زاهدان خبر داد. آقای نیلی در توییتر خود نوشت که به خانواده وی اطلاع داده شده است که برای دیدار آخر به زندان خواهند رفت.

ترس از اسراییل بزرگترین دغدغه جمهوری اسلامی : انتقال تاسیسات هسته‌ای رژیم ایران به مناطق مرزی از بیم حملات هوایی اسرائیل

به گزارش منابع الحدث، سپاه پاسداران ایران از بیم حملات هوایی اسرائیل یا عملیات خرابکارانه، تاسیسات فردو و بخشی از تاسیسات اراک را به تونل‌های زیرزمینی مناطق مرزی با آذربایجان و ترکمنستان منتقل کرده است.

احیای «قلب هسته‌ای» ایران/ وقتی بمب ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا هم حریف «فردو»  نشد!

منابع آگاه به الحدث گفتند که علی خامنه‌ای رهبر نظام تصمیم به این انتقال را گرفت و دستور تشدید حفاظت از شماری از دانشمندان هسته ای توسط یگان ویژه حفاظت سپاه پاسداران و انتقال خانواده هایشان را به شهرهای کوچک کوهستانی را صادر کرده است.

این منابع خاطرنشان کردند که روند انتقال برنامه هسته ای به زیرزمین در دو ماه گذشته انجام شده و ماهواره ها آن را ثبت کرده اند.

این منابع همچنین انتقال بخش بزرگی از برنامه موشکی ایران به کرج و کوه‌های گرگان و نیز انتقال بخشی از سکوهای پرتاب موشک به کوه‌های مریوان را تأیید می‌کنند.

درهمین راستا ١٠ تونل زیرزمینی نزدیک سرپل ذهاب حفر شده که حدود ١٠٠ موشک زمین به زمین در آن‌ها پنهان شده است.

این موشک‌ها در نزدیکی مرز با عراق استقرار داده شده‌اند که علاوه بر امکان هدف قرار دادن عمق اسرائیل، نزدیکترین نقطه پرتاب موشک، در صورت هدف قرار دادن سایت‌های آمریکایی در عراق یا سوریه است.

از این سنگ مزارها چه می خواهید

سنگ های شکسته دو مزار.یکی دکتر مسعود گلزاری و آن یکی نوید افکاری.زنده یاد گلزاری از پژوهشگران آیین یارسان است که به درستی گنجینه ی تاریخ و فرهنگ بود که عمری در این وادی تلاش بسیار داشت و نام و نقش او ماندگار است.


آن مزار دیگر که سنگ اش را شکسته اند.مزار نوید افکاری است.پهلوان نام آشنایی که چند ماه پیش در شیراز بردار شد.این دو مزار تسکین دهنده خانواده و بستگان آن دو عزیز است.شکستن این سنگ مزارها برای چیست؟ آیا حق آنان نیست مزارشان سنگی داشته باشد؟این سنگ سرد را از خانواده های شان دریغ نکنید.شکستن سنگ قبور کاری غیر اخلاقی و انسانی است که در هیچ قاموسی نمی گنجد و این گونه رفتارهای ابلهانه راه به جایی نمی برد.

تظاهرکنندگان، در بغداد، تهران یا بیروت آزادی را آرزو می کنند!

معترضین عراقی می دانند که اتحادیه اروپا فقط کشته شدن سران رژیم ایران را تسلیت می گوید، اما قتل فعالان را به عنوان تروریسم محکوم نخواهد کرد.

'آزدگان می میرند، ترسوها حکمرانی می کنند،' این یکی از آخرین مطالب فعال عراقی صالح العراقی در صفحه فیس بوکش بود، زیرا او روز چهارشنبه در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. 

صدها نفر از پاییز گذشته ، که اعتراضات گسترده ای در کشور برگزار شد ، به این سرنوشت دچار شده اند.


شبه نظامیانی که توسط رژیم ایران کنترل و تأمین مالی می شوند بی رحمانه انقلابیون جوان اجتماعی را شکار می کنند که نه تنها علیه فساد و سو  مدیریت در کشور خود بلکه بیش از هر چیز علیه نفوذ گسترده رژیم ایران تظاهرات می کنند.

کماندوهای آدم کش شیعه کم کم موفق می شوند فعالترین سران جنبش اعتراضی را از بین ببرند.

هدف آنها: وسیع تر کردن قبرستان ها است
که عراق را به عنوان یک دولت اقماری همسایه برای جمهوری اسلامی حفظ کنند. همه اینها در مواقعی اتفاق می افتد که بحران اقتصادی در حال بدتر شدن است و میلیون ها عراقی در زیر خط فقر قرار می گیرند و بدون چشم انداز به سال جدید نگاه می کنند.

در دوازده ماه گذشته صدها نفر از تظاهرات کنندگان توسط نیروهای امنیتی مختلف به طرز وحشیانه ای کشته و هزاران نفر نیز به شدت زخمی شدند. اغلب مشخص نیست که عاملان این عملیات واحدهای منظمی هستند یا شبه نظامیان نامنظم. هدف آنها یکی است: گسترش ترس و وحشت و ساکت و سرکوب کردن اعتراضات .

فقط ممکن است آنها موفق شوند که پایان را کمی بیشتر به تأخیر بیندازند، اما جلوی آن را نمی توانند بگیرند. 

سرخوردگی و کینه نسلی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و میدانند که از حاکمان برگزیده هم نباید انتظاری داشته باشند .

صالح به قهرمان دیگر جنبش آزادیخواهی عراق تبدیل خواهد شد و آخرین حضور وی در فیس بوک نشان می دهد که چگونه خاورمیانه در سالهای اخیر تغییر کرده است. زیرا هیچ سخنی از خدا یا رهبران بزرگی نیست که یک نفر با خوشحالی برای آنها جانش را بدهد.

برعکس ، این احترام به آزادی است که تظاهرکنندگان، خواه در بغداد، تهران یا بیروت آرزو می کنند و این توسط یک تشکیلات فاسد و انکارامد که تاریخ انقضا آن دهها سال پیش بوده از آنها دریغ شده است.

اما این روزها به نظر می رسد که آزادی در خیابانهای عراق بسیار بیشتر از اروپا ارزیابی می شود. این تظاهرکنندگان دیگر انتظار حمایت از ظالمان و سرکوب کنندگانشان را ندارند.

در بغداد نیز همه میدانند و شناخته شده است که فقط پیام های تسلیت از بروکسل برای نزدیکان اعضای رژیم کشته شده ایران ارسال می شود.

از طرف دیگر ، کشتن ناجوانمردانه فعالان ، به عنوان حملات تروریستی توسط اتحادیه اروپا محکوم نخواهد شد.

آخرین وضعیت آب و هوای کشور

آخرین وضعیت آب و هوای کشور، امروز در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کردستان ، ایلام ، کرمانشاه ، زنجان ، همدان ، اردبیل ، لرستان ، خوزستان ،چهارمحال و بختیاری بارش باران پیش بینی می شود.

آخرین وضعیت آب و هوای کشور

پیش بینی می شود امروز آسمان تهران بعد از ظهر همراه با باران پوشیده از ابر باشد.

روز پنجشنبه ، باران در جنوب غربی ، غرب و شمال غربی ادامه داشت و دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور را پراکنده کرد.



روز جمعه ، با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر ، نوار بارش نیمه غربی کشور را پوشش می دهد و انتظار می رود افت نسبی دما در نوار شمالی باشد.

همچنین طی این دو روز ، بارندگی در سواحل غربی شمال و ارتفاعات البرز رخ می دهد. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران و در استان های جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

هوای پایتخت وارد چهارمین روز آلودگی شد

طبق اعلام شرکت نظارت بر کیفیت هوای تهران ، هوای پایتخت برای چهارمین روز متوالی به ویژه برای گروه های حساس آلوده شده و ادامه این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.

آب، برق و گاز۳۰ میلیون ایرانی کم مصرف رایگان شد

ربیعی: آب، برق و گاز۳۰ میلیون ایرانی کم مصرف رایگان شد

سخنگوی دولت: برای بهبود الگوی مصرف تصمیمات مهمی گرفته شد.

آب ، برق و گاز برای خانوارهای کم درآمد رایگان می شود ، که مطالعه ما نشان می دهد در پایین ترین دهک های اقتصادی قرار دارد