فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

با فایل صوتی| جزئیات مرگ مشکوک شاهد شکنجه نوید افکاری

منابع آگاه در داخل زندان مرگ شاهین ناصری، فعال سیاسی و شاهد شکنجه نوید افکاری را در زندان تهران بزرگ تأیید کردند.

همزمان منابع نزدیک به خانواده ناصری می گویند که از چند نفر در داخل زندان خبری مبنی بر مرگ شاهین دریافت کرده اند، اما خانواده وی تاکنون پاسخی از سوی مسئولان زندان دریافت نکرده اند.

یکی از زندانیان محبوس در زندان تهران بزرگ، فرهاد سلمانپور ظهیر، اعلام کرد که شاهین ناصری دیروز، سه شنبه ۳۰ شهریور، در زندان درگذشت.

 سلمانپور ظهیر در فایل صوتی خود توضیح داد: «ناصری همزمان با سالگرد اعدام نوید افکاری به مکان نامعلومی منتقل شده بود و روز سه‌شنبه متوجه شده‌اند او به سلول انفرادی برده شده بوده تا از تماس تلفنی و ملاقات محروم شود».

◊    شهادت شاهد شکنجه نوید افکاری چه بود؟

زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ تاکید کرد: «احتمال خودکشی درباره شاهین ناصری به شدت رد می‌شوم و اگر چه احتمال دارد مقام‌ها بخواهند دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کنند، ناصری افسردگی نداشته و زن و بچه‌دار بوده و به آینده‌اش امیدوار».

نوید افکاری
شهادت‌نامه شاهین ناصری

در روز ۹ آبان ۹۸، شاهین ناصری نامه‌ای رسمی نوشت ودر آن شهادت خود ثبت‌ کرد و تاکید کرد که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است.

ناصری در نامه خود نوشت: «بازجویان درحالی که نوید افکاری روی زمین افتاده بود و با دستانش سرش را گرفته بود، چند ضربه محکم به دستش کوبیدند و ضمن فحاشی و الفاظ رکیک به او می‌گفتند».

نوید افکاری
شهادت‌نامه شاهین ناصری

ناصری همچنین نشان داد: «وحیدی‌یار، سروان آگاهی، وقتی او را در حال مشاهده شکنجه نوید افکاری دیده است یک لگد محکم به شکمش زده که روی زمین افتاده و چشم‌بندی از جیبش درآورده و چشم‌هایش را بسته و او را از آنجا برده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد