فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

تزریق خواهر نماینده رهبر ایران به جای پاکبانان علی‌آبادکتول

تزریق واکسن های کرونا هنوز تحت فشار و فساد است، زیرا خواهر نماینده رهبر ایران به جای کارگران و پاکبانان علی‌آبادکتول واکسن را دریافت می کند.

نماینده رهبر

اطلاعات و گزارش های مربوط به موضوع تخلفات واکسیناسیون پاکبانان در شهرداری علی‌آبادکتول نشان داده است که نام های جدیدی از مسئولان و مدیران شهرداری در لیست واکسیناسیون کرونا وجود دارد.

این لیست شامل نام یک پیمانکاری “أکرم حسینی” خواهر امام جمعه بندرگز، در لیست پاکبانان شهرداری بود.

گزارش ها حاکی از آن بود که اکرم حسینی و جمالی، یک زوج متاهل که واکسن پاکبانان را دریافت کرده اند. اما پس از بررسی ها مشخص شد که آنها مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکتی خصوصی به نام “سبزاندیشان طاویر” هستند.

◊     هدر رفتن و فاسد شدن واکسن‌ها 

شایان ذکر است که اکرم حسینی، خواهر ابوالفضل حسینی که نماینده رهبر ایران و امام جمعه شهرستان بندرگز در استان غربی گلستان است.

در حالی که شرکت خود، سبزاندیشان طاویر یک شرکت پیمانکاری و بخش خدمات خصوصی در شهرداری است.

شرکت خصوصی این دو نفر در مرداد ماه سال ۱۳۹۸  تنها چند روز پیش از برگزاری یک مناقصه در “فضای سبز” تاسیس شد.

سپس این شرکت در مناقصه “امور خدمات شهری” در سال ۹۹ شرکت کرد و با شهرداری قرارداد بست.

براساس این گزارش، نامهای ۴ نفر دیگر از جمله  ایوب حسینی و اکرم شکی، معاون خدمات شهری و مسئول امور قراردادهای شهرداری در لیست پاکبانان علی‌آبادکتول قرار گرفت.

ایران: نیروگاه اتمی بوشهر در اثر زلزله آسیب ندید

مقامات نیروگاه اتمی انرژی بوشهر اعلام کردند که زمین لرزه اخیر به نیروگاه برق گناوه، جنوب ایران آسیب نرساند.

روابط عمومی نیروگاه هسته ای بوشهر شب دیروز، یکشنبه ۲۹ فروردین، ​​بیانیه ای در مورد وضعیت فعلی نیروگاه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که کلیه تأسیسات، تجهیزات و ساختمانها در امنیت کامل هستند و هیچ اختلالی در فعالیتهای فعلی آنها ایجاد نشده است.

گزارش شده است که بعد از ظهر یکشنبه زمین لرزه هایی به بزرگی ۵,۳ درجه در مقیاس ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

ساکنان این زمین لرزه را در تعدادی از شهرهای استان خوزستان و تمام مناطق استان کهکیلویه و بویراحمد احساس کردند.

نیروهای امدادی در فارس با پیش بینی هرگونه شرایط اضطراری یا فاجعه پس از زلزله در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

علاوه بر این، از خدمات اورژانس در کشور اعلام شد و سه بیمارستان صحرایی تأسیس شده و همچنین آمادگی سه فروند بالگرد خبر می دهد.

پیش از این برخی از کشورهای منطقه نگرانی خود را در مورد امنیت نیروگاه اتمی بوشهر و احتمال آلودگی هسته ای در پی وقوع حوادث ابراز داشتند.

اما مقامات ایرانی این نگرانی ها را غیر منطقی توصیف کرده و اعلام کردند که این نیروگاه در برابر زلزله های شدید مقاوم است.

گزارش های متناقضی در مورد دلیل مرگ جانشین فرمانده نیروی قدس

گزارش های متناقض درباره دلیل مرگ محمد حسین‌زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از اعلام خبر پاسداری پاسداران شب گذشته، یکشنبه ۲۹ فروردین، است.

دلیل مرگ

سپاه پاسداران ایران از مرگ محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پی “عارضه قلبی” خبر داده بود.

در همان زمان، ساعتی بعد، محمدمهدی همت، فرزند ابراهیم همت، یکی از مشهورترین فرماندهان کشته شده جنگ ایران و عراق، در توییتی نوشت که علت مرگ حجازی عارضه قلبی نبود! اما وی جزئیات بیشتری بیان نکرد.

  •  علت مرگ عارضه قلبی نبوده

و دقایقی بعد و بدون توضیح، فرزند ابراهیم همت، بخش مربوط به مرگ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را از صفحات شبکه های اجتماعی خود حذف کرد.

در حالی که برخی از روزنامه نگاران همچنین با انتشار توییت هایی در توییتر خود اعلام کردند که دلیل مرگ جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران “ویروس کرونا” بود.

از سوی دیگر، محمد باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، در تسلیت مرگ محمد حجازی از عنوان “شهادت” استفاده کردند.

قابل توجه است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله نیروهای آمریکایی در بغداد، محمد حجازی به پیشنهاد فرماندهی اسماعیل قاآنی، معاون فرماندهی نیروی قدس در سپاه پاسداران شد.

احمدی ‌نژاد به دولت روحانی حمله می‌کند: تحقیرآمیزترین دولت تاریخ ایران است

محمود احمدی‌نژاد، ششمین رئیس‌جمهور ایران، به وضعیت فعلی رژیم ایران و دولت روحانی حمله کرد و آن را به دوران فتحعلی شاه تشبیه کرد.

دولت روحانی

احمدی‌نژاد از ادامه گفتگوهای هسته ای توسط دولت فعلی انتقاد کرد و گفت: «دولت وی مجبور نیست دوباره در مذاکرات هسته ای شرکت کند»

وی اظهار داشت که دولت روحانی مثل دولت دوران فتحعلی شاه است و توضیح داد: «فتحعلی شاه نصف بیشتر ایران را داد و جشن شکرگزاری برگزار کرد و مدّعی شد که آن‌ها تهران را می‌خواستند و ما ندادیم».

انتقاد احمدی نژاد از ادامه مذاکرات در وین در حالی بود که در روزهای اخیر، علی خامنه ای، رهبر ایران، حمایت ضمنی خود را از مذاکرات ابراز داشت.

خامنه ای همچنین سیاست فعلی را مذاکره توصیف کرد و اصرار کرد که این سیاست به مذاکره طاقت فرسا تبدیل نشود.

 در جنبه دیگری از سخنان خود، نژاد به علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای ایران حمله کرد.

 وی اشاره کرد که تصویب توافق هسته ای در دوران ریاست لاریجانی در مجلس شورا غیرقانونی است.

رئیس‌جمهور سابق ایران همچنین از وارد شدن به روند مذاکره در مورد حمله در تأسیسات هسته ای نطنز خودداری کرد.

وی تأکید کرد که هرگونه انفجار در تأسیسات هسته ای ایران موجب خسارت میلیاردی دلار خواهد شد.

برای گرفتن شهروندی ، هجوم ایرانیان به ترکیه برای خرید ملک

اداره آمار ترکیه گزارش داد که ایرانیان طی سه ماهه نخست سال جاری و با هدف  گرفتن شهروندی ترکیه ۱۵۹۹ خانه در این کشور خریداری کرده اند.

گرفتن شهروندی

دیروز جمعه، ۲۷ فروردین، اداره آمار ترکیه افزود که بیشتر خانه های فروخته شده به خارجی ها در استانبول، مرکز اقتصادی ترکیه، منطقه توریستی در آنتالیا و همچنین آنکارا پایتخت است.

گزارش دفتر همچنین نشان داد که با توجه به نرخ خرید خانه های ایرانی در ترکیه، آنها بار دیگر در لیست خریداران مسکن در این کشور قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که سه شهر بیش از سه چهارم کل خانه های فروخته شده به خارجی ها در ترکیه از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، گزارش حاکی از آن بود که با شروع روند واکسیناسیون برای شهروندان ترکیه و باز شدن مرزها برای اتباع خارجی، خرید مسکن در ترکیه از هر ملیت افزایش یافته است.

آن افزود که درصد فروش مسکن به خارجی ها در ماه مارس ۳۷ درصد نسبت به دو ماه اول سال افزایش یافته است.

همانطور که این آمار نشان می دهد، پس از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، قزاقستان و آلمان کسانی بوده اند که بیشترین خانه را در ترکیه خریداری کرده اند و بیشتر آنها برای گرفتن شهروندی ترکیه خرید می کنند.