فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

جزئیات نبود وزیر زن، اقلیت‌های قومی و مذهبی در کابینه رئیسی

در اولین روز بررسی دولت پیشنهادی، کابینه رئیسی به دلیل عدم حضور وزیر زن، نمایندگان اقلیت های قومی و مذهبی در مجلس مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

کابینه رئیسی

با آغاز اولین جلسه مجلس برای انتخاب وزرای دولت سیزدهم دیشب، شنبه ۳۰ مرداد، انتقادات زیادی از دولت به دلیل نبود وزیر زنان و اقلیت های قومی و مذهبی، عدم آشنایی برخی از وزرا با یکدیگر است.

همچنین از بین انتقادها اینکه برخی از وزرای دولت ابراهیم رئیسی در فهرست تحریم‌ های بین المللی آمریکا و اروپا قرار دارند.

نماینده چابهار در مجلس ایران، معین‌الدین سعیدی، از دولت ابراهیم رئیسی انتقاد کرد و گفت: «معرفی نشدن وزیر زن در دولت سیزدهم را مسئله‌‌ای حیرت‌آور و تاسف‌بار خواند».

به نوبه خود، نماینده مهاباد، جلال محمودزاده خاطرنشان کرد که کابینه رئیسی میلیون ها شهروند اهل سنت را نادیده گرفته و نماینده ای برای آنها ارائه نکرده است.

  • کابینه پیشنهادی رئیسی از میان دوستان نزدیک او!

 محمودزاده تاکید کرد: «کابینه پیشنهادی رئیسی تنها از میان دوستان نزدیک او، مقامات آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام انتخاب شده‌اند و فاقد سابقه اجرایی هستند».

همچنین امام جمعه موقت شهرستان راسک، عبدالغفار نقشبندی، در خطبه نماز خود نسبت به عدم ناامیدی اهل‌سنت در کابینه رئیسی انتقاد کرد.

امام جمعه راسک ادامه داد: «یک وزیر اهل سنت زیاده‌ خواهی نیست بلکه عین عدالت‌ خواهی و درخواست حقوق پایمال شده اهل سنت در زیر چکمه‌های حزب‌ سالاری است».

در همین رابطه، نماینده سراوان، ملک فاضلی در مورد کابینه پیشنهادی رئیسی گفت: «سیستان و بلوچستان حدود ۱۱% از جمعیت این کشور را در بر گرفته و‌ دارای افرادی توانمندی است که می‌ توانستند در کابینه حضور داشته باشند که در حال حاضر اثری از آن‌ها نمی‌بینیم».

در یک هفته، سقوط ۷ درصدی قیمت نفت خام

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید.

قیمت نفت خام

گزارش سی‌ان‌بی‌سی نشان داد که در پایان معاملات دیشب، با مداد امروز شنبه ۳۰ مرداد، ارزش هفتگی نفت خام بیش از ۷ درصد کاهش یافت.

سی‌ان‌بی‌سی نشان داد که  قیمت نفت برای هفتمین جلسه متوالی تا پایان روز کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید.

کارشناسان اقتصاد اعلام کرد که قرنطینه و محدودیت های ترافیکی در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع دلتا کرونا دلیل تضعیف تقاضای سوخت است.

از سوی دیگر، کارشناسان می گویند که افزایش ارزش دلار و رسیدن به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته، باعث کاهش تقاضای نفت برای دارندگان ارزهای غیردلاری شده است.

سی‌ان‌بی‌سی به نوبه خود اعلام کرد که قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲,۱۴ درصد کاهش به ۶۵,۰۳ دلار در هر بشکه رسیده است.

سی‌ان‌بی‌سی همچنین اشاره کرد که قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین آمریکا با ۲,۲۶ درصد کاهش به ۶۲,۲۵ دلار رسیده است.

شایان ذکر است که کاهش قیمت نفت خام ادامه می یابد زیرا ژاپن، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند به دلیل افزایش تعداد موارد کرونای دلتا وضعیت اضطراری خود را تمدید کرده اند.

جزئیات مخفیانه نفوذ روسیه در نظام جمهوری اسلامی

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، علی مطهری، جزئیات نفوذ روسیه به رژیم جمهوری اسلامی را فاش کرد و اظهار داشت که روسیه در دولت ایران حامی دارد.

جمهوری اسلامی

علی مطهری تاکید کرد که : روسیه نه تنها به ایران “نفوذ” کرده است، بلکه مقامات ایران در “دامان” روسیه و چین افتاده اند.

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس همچنین توضیح داد که سیستم‌های امنیتی خفقان‌آور این دو کشور الگوی نهادهای امنیتی ایران است.

اظهارات نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتگویی که دیروز، چهارشنبه ۲۷ مرداد، در وب سایت “انصاف نیوز” منتشر شد، آمده است.

  • سیستم‌های امنیتی خفقان‌آور

مطهری انتشار عکس جنجالی سفرای روسیه و بریتانیا در ایوان تاریخی سفارت روسیه در تهران را “پیامی” از مسکو به تهران توصیف کرد.

وی نشان داد: «این عکس، این پیام را در خود مستتر دارد که امروز ایران تحت سیطره‌ ماست.. قرائن هم نشان می‌ دهد که ما تا حدودی در دامن روسیه و چین افتاده‌ ایم».

شایان ذکر است که پس از انتشار عکس، کاربران وابسته به نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی به سفیر بریتانیا حمله کردند و انتقاد ها متوجه سفیر روسیه و مسکو نبود.

مطهری به این واکنش اشاره کرد و گفت: «برخورد دوگانه نسبت به سفیر روسیه و نماینده‌ بریتانیا توسط برخی از افراد موسوم به انقلابی، نشانه‌ ای از نفوذ روسیه در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی است».

نشست زمین در میدان صفاییه تهران

بسیاری از نقاط ایران به علت برداشت بی‌اندازه از آب‌های زیرزمینی با خطر نشست زمین روبروست.

نشست زمین در میدان صفاییه تهران

نشست زمین در میدان صفاییه تهران، بسیاری از نقاط ایران به علت برداشت بی‌اندازه از آب‌های زیرزمینی در معرض فرونشست قرار دارند.

به علت برداشت بی‌اندازه از آب‌های زیرزمینی، بسیاری از مناطق ایران با خطر نشست زمین روبروست.

وقوع سیلاب و تندباد در چندین استان

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرد که چندین استان از شمال تا جنوب ایران طی روزهای آینده شاهد رگبار، وزش باد شدید و رعد و برق خواهند بود.

بر اساس این گزارش ، استانهای مازندران ، گلستان و ارتفاعات تهران ، کرمان ، هرمزگان ، سیستان ، بلوچستان و بوشهر روز چهارشنبه با این ناپایداری اقلیمی مواجه خواهند بود.

خطرات مورد انتظار شامل احتمالی جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تندباد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی می باشد.

آتش‌سوزی در بازار تاریخی اصفهان

آتش سوزی صبح چهارشنبه در بازار فرشان در میدان تاریخی امام اصفهان هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

این آتش سوزی در بالای یک سقاخانه در بازار فرش در میدان امام رخ داد که با سرعتعمل نیروهای عملیاتی خاموش و از سرایت آتش به مغازه ها و بازارهای مجاور جلوگیری کرد

در هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد

تایمز لندن در 26 مرداد در گزارشی درباره بحران کرونا در ایران گزارش داد: در ارزیابی جدید تلفات جانی که در حال افزایش و خارج از کنترل در موج پنجم پاندمی است، اکنون هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

کرونا

در هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد

تایمز لندن: در ارزیابی جدید تلفات جانی که در حال افزایش و خارج از کنترل در موج پنجم پاندمی است، اکنون هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

در حالی که روزانه بیش از 600 نفر می میرند. پزشکان ایرانی اکنون هشدار می دهند که سیستم بهداشت و درمان به دلیل سالها بی‌کفایتی و تحریم های بین المللی ضعیف شده است و در آستانه فروپاشی قرار دارد.

تعداد کشته های رسمی دیروز 655 کشته بود

تعداد کشته های رسمی دیروز 655 کشته بود ، رکورد دیگری ، اما اعتقاد بر این است که این آمار کمتر از آمار واقعی است.

ایران پس از چین یکی از اولین کشورهایی است که از شیوع ویروس کرونا با مشکل روبه‌روست.

فاجعه کرونا در ایران

مصطفی معین ، رئیس شورای عالی نظام پزشکی ، به خبرگزاری حکومتی جماران گفت: “با وضعیتی که در عزاداری وو مقداری هم بی‌توجهی جامعه می‌بینم، ، به احتمال زیاد در پاییز شاهد ششمین قله کرونا خواهیم بود.”