فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

جزئیات هک اطلاعات حساس و محرمانه شرکت هواپیمایی ماهان + عکس

گروهی هکری به نام «هوشیاران وطن» از هک شدن شرکت هواپیمایی ماهان و اطلاعات حساس و محرمانه به دست آمده و منتشر خواهد شد، خبر دادند.

گروه هوشیاران وطن صبح امروز، یکشنبه ۳۰ آبان، در توییتر خود را مسئول حمله سایبری به سایت شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد.

هوشیاران وطن

این گروه هکری تایید کرد که اطلاعات حساس و محرمانه در مورد همکاری نزدیک این شرکت با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به دست آورده است و برخی اطلاعات را منتشر کرد که گفته بود از این هک به دست آورده است.

♦    هزینه سنگینی برای همکاری با سپاه!

هوشیاران وطن

در پی اعلام این حمله سایبری و هک شدن اطلاعات شرکت، امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی شرکت ماهان با تایید این حمله سایبری اعلام کرد که این حمله مهار شده است.

 امیرحسین ذوالانواری توضیح داد: «تقریبا برای چندمین بار است که این حمله رخ می‌دهد و هر بار شرایط توسط شرکت کنترل شده است».

هواپیمایی ماهان

این گروه هکری با انتشار بیانیه ای کوتاه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که این حمله را انجام داده و مدارک طبقه بندی شده ای مبنی بر دخالت شرکت هواپیمایی ماهان در فعالیت های مجرمانه سپاه پاسداران به دست آورده است.

هوشیاران وطن تاکید کرد: «نیروی قدس سپاه پاسداران از شرکت ماهان برای پوشش نقل و انتقال سلاح استفاده می‌کند و این شرکت باید هزینه سنگینی برای همکاری خود با سپاه بپردازد».

واکنش جمهوری اسلامی به حمله به کنسولگری خود در هامبورگ

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبر حمله به کنسولگری ایران در هامبورگ توسط مهاجمان ناشناس را تایید کرد.

رسانه های آلمانی گزارش داده بودند که افراد ناشناس به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ حمله کرده و کوکتل مولوتف را به سمت آن پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو نفر با پرتاب کوکتل مولوتف به سرعت متواری شدند که در اثر آتش سوزی به ساختمان سفارت خسارت وارد شد اما گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

کنسولگری ایران

به نوبه خود، پلیس آلمان بلافاصله مترو نزدیک به این کنسولگری را متوقف کرده است و اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه و دوربین های مداربسته است.

♦     کنوانسیون وین

از سوی دیگر، روزنامه آلمانی «بیلد» گزارش داد که در پی این حادثه پلیس آلمان دو شهروند رومانیایی را به طور موقت بازداشت کرد اما پس از یک ساعت آنها را آزاد کرد.

در واکنش به این حادثه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حمله به کنسولگری این کشور در هامبورگ را محکوم کرد.

کنسولگری ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت آلمان خواست تا در چارچوب “کنوانسیون وین” با جدیت و مسئولانه کار کند و خواستار تامین امنیت تأسیسات دیپلماتیک ایران شد.

وی اظهار داشت: «دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد آلمان ضمن بررسی دقیق جزییات این حمله، با عامل یا عاملین آن برخورد کند و تدابیر پایدار و موثری را برای ممانعت از تکرار چنین تعرضاتی اتخاذ کند».

احمدی‌نژاد به سران جمهوری اسلامی: شما خیلی «کوتاهتر» از آن هستید که بخواهید کوروش بزرگ را حذف کنید

محمود احمدی نژاد در سفر به استان فارس در بازدید از مزار کوروش بزرگ به دلیل عدم اعلام روزی به نام کوروش بزرگ و از سوی جمهوری اسلامی و ممانعت از برگزاری جشن بزرگداشت وی به شدت انتقاد کرد.

چرا اجازه نمی دهیم روز کوروش برگزار شود؟

احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی روز جمعه ۲۸ آبان در سخنرانی در پاسارگاد گفت: یک سوال اساسی چرا اجازه نمی دهیم روز کوروش برگزار شود؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا جشن بزرگ ملی برای بزرگداشت کوروش برگزار نشد، افزود: اگر نگران هستند که که حرفی علیه آنان زده شود، آیا نمی‌اندیشند که این همان چهره‌ای است که آنها از خودشان ساخته‌اند؟ برو اون صورت رو اصلاح کن با جلوگیری از مردم، چهره آنها در چشم ملت اصلاح نمی شود.

محمود احمدی نژاد گفت: اما اگر مشکل در چهره آنها نیست و مشکل این است که کوروش هرگز نباید دیده شود و یا نامش از تاریخ پاک نشود، بدانید که ۲۵۰۰ سال مستکبران و خودپرستان و خودخواهی تلاش کرد نام او را پاک کند اما ناکام ماند.

 احمدی‌نژاد به سران جمهوری اسلامی: شما خیلی «کوتاهتر» از آن هستید که بخواهید کوروش بزرگ را حذف کنید

رئیس دو دوره جمهوری اسلامی تصریح کرد: آن ها کوتاه تر از آن هستند که بتوانند قامت رشید کوروش بزرگ را که نه تنها از ایران ، بلکه از سراسر جهان و بعد از ۲۵ قرن به خوبی و با تکریم قابل مشاهده است، از نگاه‌ها بیندازند.

وی تاکید کرد: کوروش را نمی توان کنار گذاشت، زیرا ایران و ملت ایران را نمی توان از جغرافیا حذف کرد.آنان که به دنبال محو هویت ایرانی هستند، بدانند که فقط آبروی خود را می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

نماینده مجلس خواستار جلوگیری از تحصیل زنان تا بیشتر بچه‌دار شدند!

مهرداد ویس کرمی، یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحصیل زنان مانع از بچه دار شدن آنها می شود.

تحصیل زنان

ویس کرمی، نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: «این موضوع با طرح حمایت از جوانان و قانون مصوب مجلس در تضاد است».

وی توضیح داد که بین تحصیل زنان و ازدواج و فرزندآوری رابطه معکوس وجود دارد، و تاکید کرد که هدف قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” این است که زنان بتوانند نقش مادری خود را ایفا کنند.

ویس کرمی که یکی از برجسته ترین حامیان قانون “جوانی جمعیت” است، نشان کرد: «این طرح کار از راه دور و شرایط تحصیلی را آسان تر و انعطاف پذیرتر می کند».

وی اضافه کرد که این طرح به گونه ای تدوین شده است که زنان احساس کنند ازدواج و فرزندآوری مانعی برای ادامه تحصیل و سمت های علمی و حرفه ای آنها نیست.

♦   استفاده از قوانین کیفری برای محدود کردن حقوق زنان 

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، روز ۲۵ آبان، پس از تصویب قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” در مجلس و شورای نگهبان، به وزارت بهداشت دستور داده بود که این را اجرا کند.

قانون جدید به افرادی که دارای فرزند بیشتری هستند، مزایای مالی و حرفه ای اعطا می کند، استفاده از داروهای ضد بارداری را محدود و ممنوع می کند و سقط جنین را ممنوع می کند.

از سوی دیگر، سازمان های حقوق بشر از این قانون انتقاد کرده و آن را «نقض مستقیم حقوق زنان» توصیف کرده اند.

همچنین آنها یک بیانیه صادر کردند و خواستار لغو آن قانون شدند زیرا زنان و دختران را مجبور به ادامه بارداری ناخواسته می کند که نقض حقوق آنها به عنوان یک انسان است.

این سازمان ها همچنین استفاده جمهوری اسلامی از قوانین کیفری برای محدود کردن حقوق زنان را محکوم کردند که نقض آشکار حقوق جنسی و باروری زنان است.

سازمان شفافیت بین‌الملل: وضعیت فساد در بخش نظامی ایران بحرانی است

سازمان شفافیت بین‌الملل در گزارشی وضعیت فساد در بخش نظامی ایران در سال ۲۰۲۰ را بحرانی ارزیابی کرد.


بخش نظامی ایران

سازمان شفافیت بین‌الملل: وضعیت فساد در بخش نظامی ایران بحرانی است

 وضعیت فساد در بخش نظامی ایران بحرانی است؛ ای نسازمان در گزارشی وضعیت فساد در بخش نظامی ایران در سال ۲۰۲۰ را بحرانی ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، به استثنای شاخص مربوط به پرسنل که در وضعیت پرخطر قرار دارد، سایر شاخص‌های بخش نظامی ایران اعم از سیاسی، مالی، عملیاتی و تدارکات در وضعیت بحرانی قرار دارند.

علت این بحران چیست؟

سازمان شفافیت بین‌الملل وجود «ساختارهای مدیریتی به شدت مخفیانه و غیررسمی» در نیروهای نظامی ایران را عامل این بحران دانست.

این گزارش می افزاید که نظارت خارجی ارتش ایران به ویژه در مسائل مالی و تدارکاتی«بسیار ضعیف» است.

شفافیت بین‌الملل خاطرنشان کرد که مردم ایران اگر بخواهند به اطلاعات نظامی خود دسترسی داشته باشند با چالش‌ها و خطرات مهمی روبرو هستند.

این گزارش با اشاره به افزایش نارضایتی داخلی در ایران، همراه با ظهور نهادهای نظامی و امنیتی، از جمله سپاه پاسداران، می‌افزاید که سپاه پاسداران با حمایت علی خامنه‌ای به و تکیه بر«مپراتوری مالی» که در عراق ایجاد کرده است، به یک نیروی اصلی در سیاست داخلی و خارجی ایرانو گسترش نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی را در عراق، لبنان، سوریه و یمن تبدیل شده است.