فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

توافقنامه مخفیانه میان قطر و گروه طالبان برای تامین گاز طبیعی + عکس

افشای ملاقات وزیر خارجه قطر و همتای ایرانی او در تهران، نشان دهنده توافقنامه مخفیانه میان قطر و گروه طالبان برای تامین گاز طبیعی است.

پس از ملاقات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی اش در تهران، افشای محرمانه درباره میانجیگری جمهوری اسلامی برای ایجاد خط تولید گاز طبیعی از افغانستان به قطر از طریق ایران، منتشر شد.

قطر
امیر قطر با مقامات طالبان در دوحه

گزارش های محرمانه فاش شده است که مقامات قطر از کمک مالی و حمایت از طالبان حمایت می کنند، به نحوی که دوحه به دولت طالبان در بازگشایی فرودگاه کابل کمک کرد. و دوحه همچنین میزبان رهبران طالبان و دفتر سیاسی این گروه بود که نشان دهنده نفوذ قطر بر طالبان است.

  •  افزایش قیمت گاز طبیعی 

کارشناسان سیاسی اعلام کرده اند که قطر تصمیم گرفت گاز طبیعی افغانستان را پس از تلفات مالی در ساخت ورزشگاه بین‌المللی خلیفه و آماده شدن برای جام جهانی ۲۰۲۲ کنترل کند.

رهبران طالبان با مقامات دوحه

آنها همچنین تصریح کردند که توافق بین قطر و گروه طالبان پس از افزایش قیمت گاز طبیعی در سطح جهان صورت گرفت، به نحوی که قطر می خواست از وضعیت نا مستقر وناامن در افغانستان استفاده کند.

منابع آگاه در وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کردند که انتظار می رود خط تولید گاز طبیعی از افغانستان به قطر تا پایان امسال آغاز شود و آنها گفتند که ظرفیت تولید در مرحله اولیه به ۵ میلیون فوت مکعب می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد