فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

چگونه سپاه پاسداران و بسیج معترضان خوزستان و اصفهان را تهدید کرد؟

سپاه پاسداران و بسیج

همزمان با تداوم اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران و حضور شدید امنیتی، سپاه پاسداران و بسیج در چند شهر مانور گردان‌های آغاز کردند.

سرهنگ محمدرضا لیلی‌زاده، فرمانده عملیات سپاه استان خوزستان از برگزاری مانور با عنوان الی بیت المقدس و با حضور “۶۵ گردان بیت المقدس و ۲۸ گردان کوثر خواهران” خبر داد.

این فرمانده تهدیدی برای تظاهرکنندگان را رد و تاکید کرد: « آماده‌سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی در صحنه‌های اجتماعی سراسر استان خوزستان، بالا بردن توان و آمادگی رزم یگان‌های گردان‌های بیت المقدس و کوثر، انجام عملیات روانی متناسب با وضعیت کنونی در حوزه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های این نامور امنیتی است».

وی اضافه کرد: « امیدوارم این گردان‌ها به اهداف از پیش تعیین شده رزمایش با تمام قدرت دست پیدا کنند و امید آفرینی را در جبهه انقلاب اسلامی و ترس و ناامیدی را در دل دشمنان جمهوری اسلامی ایجاد کنند».

لیلی‌زاده توضیح داد که بخشی از اهداف مانور گردان‌های امنیتی بسیج در این استان را آموزش رزم متناسب با ماموریت‌ها، اشراف اطلاعاتی در حوزه سرزمینی و اجرای فشرده انواع تاکتیک‌های رزم انفرادی به صورت میدانی است.

صبح امروز مانور “الی بیت المقدس” در استان های مختلف از جمله کردستان، اصفهان، مازندران، حومه تهران، سمنان، کرمانشاه و ایلام آغاز شد. این در حالی که خبرگزاری های وابسته به نهادهای امنیتی، آن را نمایش توانمندی بسیج توصیف کردند.

افشای دلیل پروازهای مخفیانه داماد لبنانی قاسم سلیمانی به ایران

حزب‌الله قاسم سلیمانی
رضا صفی‌الدین و همسرش زینب سلیمانی

دلیل پروازهای مخفیانه رضا صفی‌الدین، داماد قاسم سلیمانی و پسر معاون حزب‌الله لبنان، و نقش وی در انتقال سلاح از ایران به حزب الله فاش شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل، همزمان با افشای دلیل پروازهای مخفیانه پسر معاون حزب‌الله لبنان تایید کرد که معاون حزب‌الله از موقعیت بالای خود و زیرساخت های دولت لبنان برای کمک به پسرش در انتقال سلاح های استراتژیک از ایران به حزب الله استفاده می کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «رضا صفی‌الدین، پسر معاون حزب‌الله لبنان، ماهانه چندین بار از لبنان به ایران می‌رود و از اقامت خود در این کشور به منظور هماهنگی انتقال اسلحه و دیگر تجهیزات سپاه پاسداران برای حزب‌الله لبنان با بهره‌گیری از شبکه‌ای که زیر نظر پدرش اداره می‌شود، استفاده می‌کند».

او همچنین گزارش داد که برای اطمینان از محرمانه بودن؛ این اسلحه‌ها از ایران و از طریق پروازهای مسافربری به دمشق و سپس به لبنان منتقل می‌شوند.

رضا هاشم صفی‌الدین، فرزند هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله لبنان، و شوهر زینب دختر سوم و فرزند آخر قاسم سلیمانی است. که در آبان ماه ۱۴۰۰ شماری از روزنامه‌نگاران لبنانی سندی منتشر کردند که بر اساس آن زینب دو میلیون دلار برای کمک به ازدواج دختران لبنانی اختصاص داده است. 

در این سند فوق آمده است: «برنامه زینب سلیمانی برای حمایت از دختران جوان در نظر گرفته شده است و مبلغ هزار دلار در صورت ازدواج برای بار اول تعلق می‌گیرد و مبلغ ۴۰۰ دلار برای ازدواج دوم پرداخت می‌شود».

شهبانو فرح پهلوی: «هر چه ظلم حکومت بیشتر شده اتحاد مردم عمیق‌تر شده»

شهبانو فرح پهلوی
شهبانو فرح پهلوی: هر چه ظلم حکومت بیشتر شده اتحاد مردم عمیق‌تر شده

شهبانو فرح پهلوی: اگر همه به فکر ایران و عظمت و کرامت مردمش فکر کنیم، این بن‌بست گشوده خواهد شد

با ادامه دور جدید اعتراضات در ایران، شهبانو فرح پهلوی «همه شهروندان ما در داخل و خارج از کشور» را به تأمل در «این پیام وحدت» فراخواند و تأکید کرد که «اگر همه به فکر ایران و عظمت و کرامت مردمش فکر کنیم، این بن‌بست گشوده خواهد شد”.

در این پیام آمده است: هر چه بیداد، ستم و ظلم این حکومت بیشتر شده، صدای مردم به هم شبیه‌تر و اتحادشان عمیق‌تر شده است.
شهبانو فرح پهلوی خطاب به معترضان در ایران گفت: صدای درد ایرانی را در گلوی شما می شنوم و این روزها بیش از هر زمان دیگری می بینم که شمال، جنوب، شرق و غرب این سرزمین در تشخیص درد و راه درمان آن، به هم نزدیک‌تر شده‌اند.”

در دوازدهمین شب اعتراضات سراسری اردیبهشت ۱۴۰۱، عصر چهارشنبه، جو برخی از شهرها همچنان ملتهب و گزارش هایی از حضور نیروهای امنیتی و یگان های ویژه در شهرها به گوش می رسید.

به عنوان مثال در دزفول گزارش های منتشر شده در حساب کاربری توئیتر ۱۵۰۰ تصویر عکس نشان می دهد که چهارشنبه شب موتورسواران یگان ویژه در خیابان مدرس این شهر حضور گسترده ای داشتند.

حمایت شاهزاده رضا پهلوی از وریا غفوری

وریا غفوری
حمایت شاهزاده رضا پهلوی از وریا غفوری: وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت

شاهزاده رضا پهلوی با صدور پیامی از موضع وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال ایران، در پشتیبانی از اعتراض‌های مردمی حمایت کرد و از دیگر ورزشکاران ایرانی خواست که مانند او صدای اعتراضى مردم ایران باشند.

شاهزاده رضا پهلوی صبح روز جمعه ۳۰ اردیبهشت هنگام بازنشر پیام علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال مردان ایران به همراه تصویری از وریا غفوری در لباس سنتی کردی شعار هواداران غفوری را تکرار کرد، نوشت: وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت.

علی دایی روز پنجشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از وریا غفوری حمایت کرد و در پیامی نوشت: ساکت کردن منتقد فقط و فقط پاک کردن صورت مسئله است. مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هستند و باید به جای سرکوب، فکر اساسی برای حل مشکلاتشان کرد..

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود ابراز امیدواری کرد که سایر ورزشکاران و هنرمندان ایرانی از اعتبارخود و تریبون‌هایی که برای بلند کردن صدای اعتراض مردم ایران مانند وریا غفوری استفاده کنند.

وریای غفوری هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اعتراضات خیابانی اخیر در ایران گفت: من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند این موقعیت و وضعیت را می‌بینند؟.

عروس و داماد خود را آتش زدند!

عروس
عروس و داماد خود را آتش زدند!

عروس و داماد خود را آتش زدند؛ یک زوج جوان در جریان برگزاری مراسم عروسى خود اقدام به آتش زدن خود کردند.

یک زوج جوان در جریان برگزاری مراسم عروسی خود اقدام به آتش زدن خود کردند.

گیب جسوپ و امبر میشل، بدلکاران ۴۲ ساله تصمیم گرفتند در مراسم عروسی خود به حرفه مشترک خود ادای احترام کنند.