فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

گروسی: «ایران بدون نظارت آژانس، در حال پیش بردن برنامه‌ هسته‌ای خود است»



گروسی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید: «جمهوری اسلامی بدون نظارت و بازرسی آژانس در حال پیشرفت در برنامه‌های هسته‌ای خود است و اگر توافقی حاصل نشود، وارد مرحله بسیار مبهم خواهیم شد».

رافائل گروسی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرد که مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی به مرحله حساسی رسیده است، اما فضا برای توافق روز به روز در حال محدود شدن است.

وی با اشاره به ادامه غنی سازی اورانیوم در سطح بسیار بالا توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: آژانس اطلاعاتی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت بمب اتمی است در اختیار ندارد، اما تلاش ها و نحوه عملکرد دولت ایران نشان می دهد. که در این مسیر حرکت می کنند.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه گفت: هدف از نصب دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته ای ایران پاکسازی تلاش برای ساخت بمب اتمیو اگر قرار است اتهام‌ها پابرجا بماند، دلیلی ندارد که دوربین‌ها به کار خود ادامه دهند.

در پی تصمیم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۸ خرداد ماه سال جاری به دلیل عدم همکاری جمهوری اسلامی با این نهاد بین‌المللی، سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش تلافی‌جویانه اقدام به خاموش کردن ده‌ها دوربین نظارتی آژانس و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در شماری از تأسیسات هسته‌ای ایران کرد.

رافائل گروسی روز جمعه در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی “ال پائیس” گفت که آژانس در “پنج هفته گذشته” نظارت “بسیار محدود” بر فعالیت های هسته ای ایران انجام داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد