فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

سود مشکلات مردم فلسطین و خاورمیانه به چه‌ گروه‌های شبه‌نظامی می ‌رود؟

گزارش ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد گروه های مسلح و شبه‌نظامی ایران گروه های تروریستی را برای ایجاد آسیب بیشتر به مردم فلسطین و به طور کلی مردم خاورمیانه، تأمین مالی می کنند.

در هر دوره، مشکلات و بحران ها در کشورهای عربی و خاورمیانه افزایش می یابد و چندین گزارش اطلاعاتی دولت نشان می دهد که گروه های تروریستی و شبه‌نظامی ایرانی هستند که این مشکلات را انجام می دهند.

گروهی از حسابهای توئیتر طرفدار رژیم جمهوری اسلامی، توئیتهای زیادی را منتشر کرده اند که همزمان با جنگ مردم فلسطین و اسرائیل خواستار ایجاد تفرقه، نفرت و اطلاعات غلط شده است.

◊    اعتراف فرمانده نیروی هوافضای ایران

دی ماه سال گذشته، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعتراف کرد که رژیم ایران گروه های تروریستی را تأمین مالی می کند.

سرتیپ پاسدار حاجی‌زاده همچنین تأیید کرد که سپاه پاسداران و ارتش ایران با حمایت مستقیم دولت ایران موشک هایی را به غزه و لبنان ارسال کرده اند.

 فرمانده نیروی هوافضای ادامه داد که این تأمین مالی تروریسم به دلیل تهدیدهای متقابل بین تهران، واشنگتن و تل آویو انجام شده است، و وی صریحاً اظهار داشت که ایران به دلیل هدف قرار دادن قاسم سلیمانی توسط آمریکا، به دنبال انتقام است.

◊    گزارش سازمان های سانسور توییتر

فینکلستین همچنین توضیح داد: «تنها آنچه می دانیم این است که این اطلاعات گمراه کننده متعلق به ایران و رژیم خود بود و هنگام تبادل بمب گذاری بین اسرائیل و حماس این هماهنگی صورت گرفت».

صفحه فارسی اسرائیل با انتشار این کارتون نوشت:

رژیم جمهوری اسلامی با حمایت از سازمان‌های تروریستی، خشونت و بی‌ثباتی در منطقه را ترویج کرده و امنیت مردم، از ایران گرفته تا اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

رژیم جمهوری اسلامی با حمایت از سازمان‌های تروریستی، خشونت و بی‌ثباتی در منطقه را ترویج کرده و امنیت مردم، از ایران گرفته تا اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

فشار بر فعالان رسانه‌ای: ابراهیم رئیسی را نقد نکنید

فشار بر فعالان رسانه‌ای: ابراهیم رئیسی را نقد نکنید، گزارش ها از ایران حاکی از آن است که سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در تماس با تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای از آنها خواسته است که هیچ مطلبی علیه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و کاندیدای ریاست جمهوری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر نکنند.

فشار بر فعالان رسانه‌ای: ابراهیم رئیسی را نقد نکنید

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در تماس با تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای از آنها خواسته است که هیچ مطلبی علیه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و کاندیدای ریاست جمهوری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر نکنند.

در همین حال ، اطلاعات سپاه پاسداران ایران با تعدادی از فعالان رسانه ای فعال در شبکه های اجتماعی تماس گرفت و از آنها خواست “محتوایی” در نقد از ابراهیم رئیسی منتشر نکنند ، در غیر این صورت آنها به مشکل برمی خورند.

پلیس امنیت و پلیس فتا نیز با برخی از فعالان رسانه ای تماس گرفته و آنها را تحت فشار قرار داده اند زیرا آنها موقعیت دارند.

تهدید فعالان رسانه‌ای

حسین رزاق ، یک فعال رسانه ای ، در صفحه توئیتر خود نوشت: “فساد به معنای این است که کارمندان یک کاندیدا در قوه‌ فعلی تماس بگیرند ، و اگر برای بدست آوردن شعبه بعدی علیه آنها صحبت کنید ، با تمام قوا با شما برخورد می‌شود.”

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، در انتخابات ریاست جمهوری امسال نامزد شده است. این انتخابات قرار است در تاریخ ۲۸ خرداد برگزار شود.

مرگ یک زندانی در زندان ارومیه بر اثر شکنجه

مرگ یک زندانی در زندان ارومیه بر اثر شکنجه، منابع حقوق بشری از کشته شدن یک زندانی در زندان ارومیه در اثر شکنجه خبر دادند.

زندان ارومیه

مرگ یک زندانی در زندان ارومیه بر اثر شکنجه

منابع حقوق بشری از کشته شدن یک زندانی در زندان ارومیه در اثر شکنجه خبر دادند.

شبکه حقوق بشر کردستان و سازمان هه‌نگاو این زندانی را امیر رضایی 35 ساله معرفی کردند که حدود 10 سال پیش به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به 20 سال زندان محکوم شد.

به گفته این منابع ، آقای رضایی در دفتر نگهبانى مرکزی زندان توسط چهار مامور زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به بیهوش شدن وی و در نهایت مرگ وی به دلیل جراحات شدید شد.

مسولین قضایی و امنیتی ارومیه هنوز هیچ توضیحی درباره جان باختن امیر رضایی نداده‌اند

شبکه حقوق بشر کردستان نوشت که این مسئله پس از انتقال امیر رضایی به قرنطینه در 26 اردیبهشت به دلیل درگیری بین چندین زندانی در بند 14 زندان مرکزی ارومیه رخ داده است و دلیل شرایط سخت این بند این بوددرصدد فرار به بند 1-2 بوده ، که توسط مقامات زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مقامات قضایی و امنیتی ارومیه هنوز در مورد هیچ توضیحی درباره جان باختن امیر رضایی نداده‌اند.

مرگ زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی بی سابقه است و اگرچه طبق قوانین جمهوری اسلامی مسئولیت سلامتی زندانیان به عهده قوه قضائیه و سازمان زندانها است اما هر از چندگاهی گزارش هایی درباره جان باختن زندانیان در اثر عدم رسیدگی یا شکنجه منتشر می‌شود.

۲۳۱ کنشگر مدنی و سیاسی در ایران از مردم خواستند در تحریم انتخابات «هم‌آوا» شوند

۲۳۱ کنشگر مدنی و سیاسی در ایران از مردم خواستند در تحریم انتخابات  «هم‌آوا» شوند، 231۲۳۱ کنشگر مدنی و سیاسی در ایران از مردم خواستند در تحریم انتخابات  «هم‌آوا» شوند،  فعال مدنی و سیاسی از 50 شهر و 25 استان ایران با انتشار  نامه‌ای خطاب به مردم ایران ، انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را “نمایش” توصیف کردند و خواستار تحریم آن شدند “حکومت ضدمردمی تداوم نیابد”.

۲۳۱ کنشگر مدنی و سیاسی در ایران از مردم خواستند در تحریم انتخابات  «هم‌آوا» شوند

231 فعال مدنی و سیاسی از 50 شهر و 25 استان ایران با انتشار  نامه‌ای خطاب به مردم ایران ، انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را “نمایش” توصیف کردند و خواستار تحریم آن شدند “حکومت ضدمردمی تداوم نیابد”.

امضا کنندگان این نامه ، که شامل اسامی افراد از طیف های مختلف سیاسی و مدنی ، اقلیت های مذهبی و بازماندگان اشکال مختلف ظلم در ایران است ، از این عنوان برای نامه خود استفاده کرده‌اند:  “هم‌آوا برای تحریم انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و و گذر خشونت‌پرهیز از جمهوری اسلامی به حکومت مردم ، توسط مردم و برای مردم.”

در این پیام ، امضا کنندگان خود را به عنوان نمونه ای از “رنگین کمان ملت ایران ، مخالفان ، باورها و ادیان ، تیره‌ها و تبارهای گوناگون ایرانی ، استانها ، شهرها و روستاهای مختلف کشور” معرفی کردند که مانند میلیون ها نفر ایرانی ها شهروندان “قربانیان فساد و خشونت و ناکارآمدی ولایت فقیه ، قانون اساسی بسته و دیکتاتوری حاکم شده‌اند.

هدف از تحریم انتخابات 1400؟

هدف از تحریم انتخابات 1400 در این نامه به عنوان انتقال خشونت آمیز و صلح‌جویانه از نظام  ولایت فقیه به منظور دستیابی به “قانون اساسی دموکراتیک و سکولار مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر” ذکر شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود. در همان زمان ، با ثبت نام بیش از 40 شخصیت برجسته سیاسی ، به دلیل نارضایتی عمیق از عملکرد ، فضای انتخابات همچنان سرد توصیف می شود.