فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

حواشی کنکور ۹۹ و حضور داوطلبان در شهر تهران

کنکور سراسری ۹۹ با حواشی زیاد خود برای داوطلبان گروه هنر در سراسر کشور برگزار شد. با گذشت ساعاتی از برگزاری این آزمون، در این مطالب ذکر شده که دفترچه سوالات لو رفته است و داوطلبان از این سوالات عکس گرفته اند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره عکس های سوالات کنکور هنر که در فضای مجازی منتشر شده است اظهار داشت : عکس ها توسط یک داوطلب مبتلا به کرونا که در بیمارستان آزمون داده منتشر شده و این داوطلب کنکور هنر در حال حاضر دستگیر شده است.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی
در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران
کرونایی، موبایل سر جلسه آزمون برد، از سوالات عکس گرفت و در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

حواشی کنکور ۹۹ و حضور داوطلبان در شهر تهران

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه اظهار داشت: فرصت تقلب از این داوطلب سلب شد، با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر، القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

مجازات پیش بینی شده در قانون شامل جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک ماه تا پنج سال یا هر دو مجازات است.

او در ادامه تاکید کرد: سازمان سنجش برای این گونه افراد متخلف، تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت.

تست هر 20 هزار داوطلب کنکور در قزوین منفی شد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان اظهار کرد : ۲۰ هزار نفر از استان قزوین امسال در این ماراتن علمی شرکت کرده اند که تست تمامی این داوطلبان منفی شد.

حبیبی در ادامه از تلاش های اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ستاد مقابله با کرونا و آگاهی بخشی مردم و تلاش برای پیشگیری این بیماری قدردانی کرد و استان قزوین را از جهت فعالیت های رسانه ای مناسب در این عرصه جزو استان های برتر کشور دانست.

پکن: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد

تصمیم « پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای حضور در سازمان ملل و درخواست برای فعال‌سازی مکانیسم موسوم به ماشه جهت بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، با واکنش تند دولت چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن درخواست واشنگتن برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران، اظهار داشت این رئیس‌جمهور آمریکا بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای ایران خارج شود.

بر این اساس، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز اعلان کرد : «ما بارها گفته‌ایم که آمریکا در حال حاضر از برجام خارج شده و به همین دلیل هیچ حقی برای احیای رژیم تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ندارد».

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

پکن: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد

نقل قول پامپئو از کِری: توانایی احیای تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را داریم

وزیر امور خارجه آمریکا با نقل قول جملات «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین کاخ سفید، مدعی شد واشنگتن می‌تواند تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل برجام لغو شده بود، بازگرداند.

پامپئو بامداد چهارشنبه کلیپ ویدئویی کوتاهی از صحبت‌های قدیمی کری در اندیشکده «شورای روابط خارجی» را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته و به نقل از وی نوشت: «ما توانایی بازگرداندن تمام تحریم‌ها را داریم».

نقل قول پامپئو از کِری: توانایی احیای تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را داریم

این در حالی است که منابع دیپلماتیک شامگاه سه‌شنبه به شبکه خبری الجزیره گفتند پامپئو روز پنجشنبه با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس‌ شورای امنیت، ایران را به «نقض توافق هسته‌ای» متهم خواهد کرد.

. قطر یک میلیارد دلار برای حمایت از اهداف فلسطین اهدا می کند

موضع قطر در مورد مسئله فلسطین یکی از قوی ترین و پایدارترین مواضع عرب و در راستای مشروعیت بین المللی و حقوق مردم فلسطین است. قطر مبنی بر اهدای یک میلیارد دلار برای حمایت از آرمان فلسطین ، براساس بیانیه “خبرگزاری قطر” در مورد رئیس کمیته قطر برای ساخت نوار غزه خبر داد.

از لحاظ تاریخی ، دوحه سالها نقش مهمی در ارائه پشتیبانی سیاسی ، اقتصادی و بشردوستانه به همه مردم فلسطین داشته است. این مواضع مبتنی بر اصول و ارزشهای اخلاقی و انسانی و یک سرنوشت مشترک و با حمایت از استحکام مردم فلسطین است

و سفیر محمد الامادی ، رئیس کمیته بازسازی نوار غزه ، امروز ، چهارشنبه ، تأیید کرد؛ اینکه کشور قطر در تلاش است برای مهار تشدید افزایش در نوار غزه تلاش کند. به موازات تلاش های مداوم قطر برای کاهش بحران انسانی که ساکنان نوار غزه تجربه کرده اند.

. قطر یک میلیارد دلار برای حمایت از اهداف فلسطین اهدا می کند

سفیر آل عمادی گفت: “تماس های جدی با قطر طی ساعات گذشته برقرار شده است. و هنوز هم در بالاترین سطح ادامه دارد و همه طرفها می توانند از این مشکلات جلوگیری کنند و از بحران های بیشتری برای ساکنان استریپ صرفه جویی کنند. “

عالیجناب وی تأکید کرد که کشور قطر در همه سطوح از برادران فلسطین پشتیبانی می کند و هنوز هم پشتیبانی می کند. این کمک به منظور کاهش رنج فلسطینی ها ادامه خواهد داد

این موضع گیری همواره توسط حضرت عالی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی بیان شده است؛ وی در تمام سخنان خود در برابر سازمان های بین المللی و منطقه ای و در تمام جلسات و گفتگوهای خود با مقامات بین المللی ، اعلی حضرت بر اهمیت دستیابی به یک راه حل عادلانه ، جامع و پایدار برای مسئله فلسطین تأکید می کند ،

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹

لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران اظهار داشت : از دیروز تا امروز ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی اظهار داشت : مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر ومتاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسی

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

وی اظهار داشت : خوشبختانه تا کنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹

وی اضافه کرد : تا کنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در ایران انجام شده است.

لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری اظهارداشت : استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار ادامه داد: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح وضعیت مازندران اظهار داشت : این استان در اسفندماه خیز بیماری را در غلب شهرستان‌ها تجربه کرد. در اوایل فروردین ماه با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت‌های ستاد استان، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی و در خردا به پایداری نسبی رسید.

اما متاسفانه علیرغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از تیر ماه شاهد افزایش ابتلا و بستری در کلیه شهرستان‌های این استان هستیم و هم اکنون کلیه شهرستان‌های استان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و نموادر ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی نظیر رامسر، آمل، ساری و قائمشهر نگران کننده است

وی در خصوص میزان استفاده از ماسک در مازندران اظار داشت : میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز خرید، اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۲ درصد، در وسایل نقلی درون شهری و برون شهری ۷۲ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان شاغلان واحد‌های صنفی و صنعتی ۸۴ درصد است. میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و سازمان‌ها و بانک ۸۵ درصد است.

لاری همچنین افزود : از زمان شیوع بیماری در استان مازندران بیش از ۱۱۵ هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است و بیش از یکهزار مورد به علت عدم رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۸۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

پامپئو با وزیر خارجه آلمان درباره ایران گفت‌وگو کرد

منابع دیپلماتیک به شبکه خبری الجزیره گرفته‌اند « پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس‌ شورای امنیت، ایران را به «نقض توافق هسته‌ای» متهم خواهد کرد.

همزمان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی پامپئو با «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان خبر داده است.

در این بیانیه گفته است: «وزیر خارجه پامپئو بر ضرورت اتحاد آمریکا-اروپا برای پاسخگو کردن ایران و تضمین پایبندی شورای امنیت به تعهداتش در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد.»

خبرنگار تلویزیون «العربی» هم در حساب کاربری خود در توئیتر به نقل از دیپلمات‌ها نوشته انتظار می‌رود پامپئو روز پنجشنبه برای کلید زدن روند مکانیسم ماشه علیه ایران در نیویورک حضور داشته باشد.

پامپئو با وزیر خارجه آلمان درباره ایران گفت‌وگو کرد

دیپلمات‌ها تصریح کرده ند پامپئو احتمالاً با رئیس دوره‌ای شورای امنیت دیدار کرده و شکایت‌نامه خود علیه ایران را به وی تقدیم خواهد کرد.

دولت ترامپ چند روز پیش در رأی‌گیری شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناکام ماند. واشنگتن از قبل اعلام کرده بود چنانچه در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موفق نشود قصد دارد از یکی از بندهای برجام که با نام‌هایی مانند «مکانیسم ماشه»، شناخته می‌شود برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند.

ایا آمریکا می‌تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران ؟

کارشناسان تاکید میکند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شده جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در «برجام» نیست و نمی‌تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

از طرف دیگر، مقام‌های دولت آمریکا ادعا می‌کنند از آنجا که در متن قطعنامه ۲۲۳۱ از آمریکا به عنوان «مشارکت‌کننده برجام» یاد شده این کشور می‌تواند از ایران بابت «نقض اساسی برجام» شکایت کند.

دیپلمات‌ها به خبرگزاری رویترز اظهار داشتند آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، مسیر بسیار دشوار و پرپیچ و خمی در پیش رو دارد زیرا روسیه، چین و سایر اعضای شورای امنیت، قانونی بودن اقدام آمریکا را با توجه به عدم پایبندی این کشور به برجام زیر سئوال برده‌اند.