فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

افشاگری ​جدید احمدی‌نژاد؛ ​دلیل عدم سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی در خوزستان چیست؟

عدم سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی در خوزستان، احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی گفت که شورای عالی امنیت ملی از ترس وقوع جنگ مجدد اجازه سرمایه گذاری در غرب کارون را نمی دهد.

احمدی‌نژاد

​دلیل عدم سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی در خوزستان

 احمدی‌نژاد گفت که شورای عالی امنیت ملی از ترس وقوع جنگ مجدد اجازه سرمایه گذاری در غرب کارون را نمی دهد.

در افشاگری جدید ، محمود احمدی نژاد ، با اشاره به محرومیت خوزستان به دلیل وقوع جنگ، گفت: “پس از جنگ ، به مدت 16 سال ، غرب کارون از سرمایه گذاری و فعالیت های اساسی اقتصادی وعمرانی محروم شد.”

در سال 85 که من متوجه شدم هر تصمیمی که درباره خوزستان ، به ویژه غرب کارون می گیریم ، با موانع جدی روبرو هستیم.

شورای عالی امنیت ملی از ترس وقوع جنگ مجدد اجازه سرمایه گذاری در غرب کارون را نمی دهد

شورای عالی امنیت ملی از ترس وقوع جنگ مجدد اجازه سرمایه گذاری در غرب کارون را نمی دهد.

 احمدی‌نژاد افزود: “وقتی پیگیری کردم ، مصوبه ای را در مورد شورای عالی امنیت ملی دیدم ، که پس از جنگ ، از ترس جنگ مجدد یا پیش بینی جنگ مجدد ، توافق کرد که سرمایه گذاری عمده انجام نشود. در کارون غربی! “من خیلی ناراحت شدم ، پیگیری کردم و گفتم ، این چیست؟ اکنون و مدل جنگ عوض شده و دیگر مانند سابق نیست.

موشک ها از اقیانوس هند پرتاب می شوند. این چه مصوبه‌ای است که ما گذراندیم؟ با فرض احتمال جنگ، مگر می‌شود ما بخشی از میهن و مردم خودمان را رها کنیم؟ آن هم خوزستان!؟ مصوبه را لغو کردیم.

حمایت بازیکنان فوتبال از مردم خوزستان “اهواز آب ندارد، ما هم وجدان”

حمایت بازیکنان فوتبال از مردم خوزستان؛ مهدی قائدی مهاجم ملی پوش تیم فوتبال استقلال تهران با انتشار مطلبی در حساب اینستاگرام خود در پاسخ به “خیزش مردم خوزستان” پاسخ داد: در آن وی نوشت: “اهواز آب ندارد ، ما هم وجدان .”قائدی در این استوری از هشتگ‌های خوزستان فراموش شده و اهواز را دریابید استفاده کرد.

حمایت بازیکنان فوتبال از مردم خوزستان “اهواز آب ندارد، ما هم وجدان”

 حمایت مهدی قائدی، بازیکن تیم فوتبال استقلال از مردم خوزستان: اهواز آب ندارد، ما هم وجدان

مهدی قائدی با انتشار مطلبی در حساب اینستاگرام خود در پاسخ به “خیزش مردم خوزستان” پاسخ داد: در آن وی نوشت: “اهواز آب ندارد ، ما هم وجدان .”

حمایت میلاد میداودی از مردم خوزستان

میلاد میداودی بازیکن ملی پوش سابق باشگاه سابق استقلال و فوتبال خوزستان با انتشار استوری در حساب اینستاگرام خود در واکنش به اعتراضات در خوزستان نوشت:

نفت‌خیزترین و پرآب‌ترین سرزمین خاورمیانه را به این روز انداختن واقعا سخت بود و فقط از شما بر می‌آمد قربان. خسته نباشید.

قتل هولناک دختر ۵ ساله توسط پدرش در مشهد

در چند روز گذشته ، مردی 35 ساله در مشهد با خوراندن قرص متادون و بریدن رگ های دست دختر 5 ساله اش را کشته است. وی در پی این اقدام دست به خودکشی زده و به بیمارستان منتقل شد.

دختر

قتل هولناک دختر ۵ ساله توسط پدرش در مشهد

قتل هولناک دختر ۵ ساله، مردی 35 ساله در مشهد با خوراندن قرص متادون و بریدن رگ های دست دختر 5 ساله اش را کشته است.

تحقیقات پلیس نشان داد پس از تزریق مقدار زیادی شربت متادون به فرزندش، ، شاهرگ او را با تیغ اصلاح زده است تا از مرگ وی مطمئن شود اما فرزند او قبل از آن جان خود را از دست داده بود.

جزییات این حادثه

براساس این خبر ، بوی شدید گاز پسر جوان را به سوی واحد آپارتمانی در خیابان شقایق ۱۷ کشاند.

او که احساس بوی بنزین از خانه برادرش در طبقه همکف را احساس کرده بود ، بلافاصله وارد خانه شد و وضعیت غیرمعمول خانه را دید ، به طرف شیر های گاز دوید و سه شیر گاز را بست که به شدت گاز شهری از آن بیرون می زد.

او نگاهی به درون تک اتاق واحد آپارتمانی انداخت ، جسد برادر و برادرزاده اش را که روی زمین افتاده بودند دید ، وحشت کرد و با نگرانی وارد اتاق شد.

او فرانک پنج ساله را در آغوش گرفت و به حیاط خانه دوید شاید با رسیدن اکسیژن به دخترک از مرگ نجات یابد اما وقتی دید که فرانک کوچک حرکتی ندارد ، ماجرا را به 110 پلیس گزارش داد.

نامه قاتل فرانک کوچولو

دقایقی بعد ، نیروهای امدادی اورژانس 115 در حالی که گروهی از نیروهای تحقیقاتی پلیس اسپاد به محل حادثه می رفتند ، به نوید (جاده کشف) رسیدند. وقتی نیروهای امدادی و پلیس وارد واحد آپارتمان شدند ، مشخص شد که کودک پنج ساله یک ساعت زودتر فوت کرده است اما پدر 35 ساله هنوز نفس می کشد. جسد نیمه جان فراز بلافاصله به مرکز پزشکی منتقل شد و چند نسخه خطی از وی شرح چگونگی وقوع آن را داد.

در بخشی از پیام خود نوشت: “من فراز هستم و فرزندم را با حدود 20 سی سی متادون کشتم ، زیرا مادرش ما را تنها گذاشت و از خانه فرار کرد و به شهر نوده رفت! به او گفتم بچه من وابستگی عجیبی به تو دارد و بدون تو نمی تواند نفس بکشد، اگر نباشی دق می کند! اما او ول کرد و رفت”.

پدر یکی از کشته‌شدگان آبان۹۸، به جرم دادخواهی به حبس، تبعید و ممنوع‌ الخروجی محکوم شد

دادگاه انقلاب منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، یکی از کشته‌شدگان آبان۹۸، را به جرم دادخواهی به ۳ سال و نیم زندان محکوم شد.

دیروز، جمعه ۲۵ تیر، دادگاه انقلاب منوچهر بختیاری را که ۷۵ روز پیش بازداشت شده بود به سه سال و نیم حبس، دو سال و نیم تبعید و دو سال ممنوع الخروج را محکوم کرد.

پس از ۷۵ روز بازداشت، روز پنج‌شنبه ۲۴ تیر، منوچهر بختیاری اجازه یافت تا با خانواده و همسرش تماس بگیرد و طی این تماس حکم زندان و انتقال وی به زندان کرج را اعلام کرد.

در این تماس بختیاری گفت دادگاه انقلاب وی را به سه سال و نیم حبس، دو سال و نیم تبعید و همچنین دو سال ممنوعیت خروج از کشور به جرم دادخواهی است.

◊    نظام اختناق، فساد، سرکوب‌گر و تبهکار

وی افزود که دادگاه اجازه دفاع از خود را نداد، مانع رسیدن وی به وکیل خود شد و با چشمان بسته یک روز او را به دادگاه انقلاب برده‌‌ اند.

پدر پویا بختیاری اظهار داشت که تنها جرم وی دادخواهی از خون فرزندش که یکی از  کشته‌شدگان آبان۹۸ بوده است؛ وی تأکید کرد که رای دادگاه انقلاب را ناعادلانه می داند و آن را قبول ندارد.

بختیاری افزود که وی به رئیس دادگاه گفت: «شما من را از اجازه دفاع و امکان گرفتن وکیل نداده‌اند و همه چیز محروم کرده‌‌اید».

وی اضافه کرد: «نظام جمهوری اسلامی نظام اختناق، فساد، سرکوب‌گر و تبهکار است که پدری داغدیده را به‌جای همدردی به شش سال زندان و تبعید محکوم کرده است. اینها دم از عدالت علی می‌زنند در صورتی که همه این ادعاها دروغی بیش نیست و سر مردم ایران را کلاه گذاشته‌اند».

قیام مردم خوزستان؛ مصطفی نعیماوی اولین کشته شده در تظاهرات

امید صبری پور ، سرپرست سرپرست فرماندارى شادگان ، تأیید کرد که یک جوان ۳۰ ساله در جریان تظاهرات اعتراضی علیه بحران آب این شهر بر اثر تیراندازی کشته شده.

قیام مردم خوزستان

مصطفی نعیماوی اولین کشته شده در تظاهرات

مصطفی نعیماوی اولین کشته شده در تظاهرات؛ مردم شادگان شامگاه ۲۵ تیر زمانی اعتراضات‌ شان را شروع کردند که مصطفی نعیماوی جوان ۲۶ ساله شهرشان در میان شان بود.

اما صبح روزروز ۲۶ تیرماه ، در حالی که جوانان و نوجوانان شادگان از تشنگی و بی آبی مردم شان می کردند ، گلوله های نیروهای سینه مصطفی را هدف قرار داد.

گزارش شد ، صبح شنبه ، ۲۶ تیرماه ، در دومین روز اعتراضات در تعدادی از شهرهای استان خوزستان ، علیه خشکسالی ، قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی سالم ، یک جوان شادگانی توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شد.

نام ا این جوان معترض مصطفی نعیماوی است که ۲۶ ساله است. وی ساکن منطقه عباس آباد در شهرستان شادگان است.

طبق گزارش های محلی ، مصطفی در اثر اصابت دو گلوله به ناحیه سینه جانش را از دست داد. گزارش های اضافی نشان می دهد که کودک دیگر بر اثر شلیک گلوله و گاز اشک آور توسط مأموران به شدت زخمی شده است.

قیام مردم خوزستان

براساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، اعتراضات به کم آبی در شهرهای استان خوزستان در روز جمعه ۲۵ تیرماه برای دومین روز متوالی ادامه داشت.

در همین حال ، استاندار خوزستان ، ساعاتی پیش ، گزارش ها و فیلم های اعتراضات پنجشنبه شب این استان را جعلی توصیف کرد.

با این حال ، گزارش ها حاکی از آن است که برای دومین روز متوالی ، تجمع های اعتراضی در شهرهای اهواز ، سوسنگرد ، کوت عبدالله و شادگان برگزار شده است.

تصاویرى از اعتراضات مردم سوسنگرد در شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن تظاهرکنندگان شعارهایی مانند “آب ، آب ، شط تشنه است” و “من تشنه‌ام” را سر دادند.