فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

چرا ساختمان بورس تهران پلمپ شد؟

برخی رسانه ها با انتشار تصاویری گزارش داده‌اند صبح پنجشنبه ساختمان بورس تهران توسط شهرداری پلمب شد.

چرا ساختمان بورس تهران پلمپ شد؟

چرا ساختمان بورس تهران پلمپ شد؛ برخی رسانه ها با انتشار عکس هایی از پلمب شدن ساختمان بورس تهران توسط شهرداری صبح پنجشنبه خبر دادند.

به گفته عصر ایران ، دلیل این اقدام بدهی هزار میلیارد تومانی از بورس برای ساخت ساختمان جدید در میدان کاج سعادت آباد و عدم پرداخت هزینه شهرداری تهران است.

خروج میلیاردها دلار سرمایه از کشور طی ۱۶ سال گذشته

بر اساس آمار بانک مرکزی ، طی ۱۶ سال گذشته ،۱۷۱ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده است.

به گزارش روزنامه فرهیختگان ، آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که در ۱۶ سال گذشته ، یعنی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ ، حدود ۱۷۰ میلیارد و۶۱۷ میلیون دلار سرمایه از کشور خارج شده است.

بیشترین تعداد خروج سرمایه مربوط به چند سال گذشته و افزایش خرید و سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشورهای همسایه، از جمله ؛ ایرانیان ترکیه ، گرجستان و امارات متحده عربی توسط ایرانیان بوده است.

از سوی دیگر ، علاوه بر خروج سرمایه ، روند معکوس و ورود سرمایه و سرمایه گذاران به اقتصاد کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

واکنش عجیب شورای نگهبان از نزدیکی جمهوری اسلامی با عربستان سعودی

واکنش دبیر شورای نگهبان در مورد از نزدیکی و مذاکره جمهوری اسلامی با عربستان سعودی عجیب، غیرمنتظره و برخلاف اظهارات قبلی وی بود.

جمهوری اسلامی با عربستان سعودی

 در جلسه صبح امروز، چهارشنبه ۲۸ مهر، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به مذاکرات و نزدیکی بین تهران و ریاض اشاره کرد و گفت که وحدت بین مسلمانان عبادت است و باید هرچه می‌ توان آن را توسعه داد.

جنتی همچنین اضافه کرد: «از نزدیکی و مذاکره جمهوری اسلامی با عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. و اگر مشکلات بین این دو کشور مسلمان حل شود،‌ اقدام مهمی صورت گرفته است».

دبیر شورای نگهبان افزود که دولت ها و کشورهای اسلامی باید بدانند که مشکلات جهان اسلام توسط قدرت‌های ضد اسلام تحمیل و اجرا می شود و بنابراین باید حول محور واحد و اشتراکات، تأمین منافع امت اسلامی را دنبال می‌ کنند.

سخنان جنتی در مورد عربستان سعودی با سخنان های قبلی وی در مورد این کشور در تضاد بود، زیرا او بیش از یک بار به عربستان حمله کرد و حتی مرگ ملک عبدالله را به آنها تبریک گفت.

در آن وقت، جنتی در نماز جمعه تهران گفت: «باید به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعاً غصه اسلام و شیعه را می خورند به مناسبت مرگ پادشاه قبلی عربستان تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد».

اظهارات متناقض وزیر بهداشت درباره موج ششم کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

در حالی که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرده بود که احتمالاً موج ششم کرونا در ماه آبان آغاز می شود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأیید کرد که این موج واقعا در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

موج ششم کرونا

شب دیروز، سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، پرویز یزدان‌پناه، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آغاز ششمین پیک ویروس کرونا در شهرهای بویراحمد، کهگیلویه، دنا و چرام خبر داد.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد که مردم از شرکت در تجمعات خودداری کرده واکسیناسیون باید در اسرع وقت انجام شود تا تعداد بیماران و مرگ و میر کاهش یابد.

به نوبه خود، مهرزاد لطفی، مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأیید کرد که افزایشی شدن آمار مراجعه به مراکز شانزده ساعته در شهرهای‌ استان فارس، هشداری برای آغاز موج ششم کرونا در این استان می داند.

اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در تضاد با اظهارات وزیر بهداشت است که تأیید کرد آغاز ششمین پیک کرونا در کل جهان ممکن است در ماه آبان باشد.

در حالی که پزشکان مبنی بر عدم وجود تخت در اتاق های مراقبت های ویژه و نبود تجهیزات و داروها تاکید کردند، وزیر بهداشت اظهار داشت که کشور آمادگی کامل برای مقابله با کرونا در موج ششم را دارد.

عین‌اللهی همچنین تاکید کرد که اکنون بیمارستان ها از نظر دارویی و دستگاه تنفسی آماده هستند تا بتوانند با این بیماری مبارزه کنند.

با ویدیو و عکس| رسوایی جدید رژیم، استفاده از “ابزار زنده‌گیری حیوانات” برای بازداشت زنان!

در پی انتشار ویدئویی خود در شبکه های اجتماعی، یک وکیل دادگستری به رژیم جمهوری اسلامی حمله کرد و از استفاده نیروهای امنیتی از “ابزار زنده‌گیری حیوانات” برای بازداشت زنان و دختران انتقاد کرد.

وکیل دادگستری، علی مجتهدزاده در مصاحبه خود با وب سایت خبری مادارا، به ویدئویی که اخیراً در مورد بازداشت زنی ایرانی توسط پلیس منتشر شده، اشاره کرد.

ابزار زنده‌گیری حیوانات

مجتهدزاده اظهار داشت: «در این فیلم «ابزار زنده‌گیری حیوانات» به چشم می‌خورد و سوالی که مطرح است این است که شما این ابزار را با کدام ضابطه وارد ابزارهای کنترل پلیس کرده‌اید؟ شما با چه مجوزی از این ابزارها استفاده می‌کنید؟».

این وکیل دادگستری از بدرفتاری افسران هنگام دستگیری این شهروند انتقاد کرد و به مقامات جمهوری اسلامی حمله کرد و تأکید کرد که برخورد با متهم باید در چارچوب ضوابط قانونی باشد.

وی توضیح و تاکید کرد: «حتی قاتل هم از حقوقی برخوردار است و حتی اگر این خانم مجرم باشد نیز نباید به این صورت با او برخورد شود».

مجتهدزاده ضمن انتقاد خود به شیوه ای بازداشت زنان نشان داد که این ویدئو اولین ویدئو نبوده که منتشر شده است زیرا مردم موارد مشابه را بدون دوربین دیده‌اند. 

وی ادامه داد: «درخواست من از فرماندهان پلیس این است که بگویید جرم این خانم چه بوده است و بر مبنای کدام ضوابط از ابزار زنده‌گیری حیوانات استفاده کرده‌اید؟».

سوددهی ۸۹۱ میلیون دلاری سریال کره‌ای «بازی مرکب»

کارشناسان و منتقدان فیلم و تلویزیون نشان دادند که برآوردهای اولیه نشان می دهد سریال کره‌ای «بازی مرکب» سودهای هنگفتی را برای نتفلیکس به ارمغان آورده است و به حدود یک ۸۹۱ دلار رسیده است.

سریال کره‌ای بازی مرکب

گزارش ورایتی توضیح داد که درام کره ای «بازی مرکب»، که به بزرگترین نمایش در تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است، به زودی سود هنگفتی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

  • دانلود کردن و به اشتراک گذاشتن داده‌ها

نتفلیکس ۲۱,۴ میلیون دلار برای ساخت این سریال ۹ قسمتی پرداخت که چهار هفته پیش پخش شد. و آنها برآورد رسانه های فاش شده از شرکت را تایید کردند که نتفلیکس ۴۰ برابر درآمد ۸۹۱ میلیون دلاری این سریال را بدست می آورد.

جمعه گذشته، نتفلیکس یکی از کارکنان خود را به دلیل دانلود کردن و به اشتراک گذاشتن داده های داخلی شرکت اخراج کرد که برخلاف سیاست های داخلی شرکت است. داده های فاش شده شامل درآمد شرکت از نمایش سریال کره‌ای «بازی مرکب» و استندآپ جدید «دیو شاپل» است.

اطلاعات فاش شده نشان می دهد که در ۲۳ روز اول از پخش سریال کره ای در ۱۷ سپتامبر، ۱۳۲ میلیون خانوار این سریال را حداقل به مدت دو دقیقه تماشا کردند و اینکه و ۶۶ درصد یا ۸۷ میلیون خانوار کل سریال را دیدند.