فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

کرونا در ایران؛ مجموع جان‌باختگان بیش از ۳۱ هزار

برای چندمین روز متوالی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهار‌شنبه، ۳۰ مهرماه، آمار رسمی قربانیان کووید19 در کشور را طی شبانه‌روز گذشته بیش از ۳۰۰ نفر و به طور دقیق ۳۱۲ نفر بیان کرد.

در همین زمان مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا گفت:، «آمار واقعی» کشته‌شدگان کرونا در کشور ، دو و نیم برابر آمار دولتی است. تعدادی از نهادهای داخلی و خارجی نیز آمار دولتی ایران را نزدیک به واقعیت نمی‌دانند.

بر اساس آمار امروز وزارت بهداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۳۴۶ بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داده‌اند.

آمار قربانیان کرونا در کشور روز شنبه گذشته از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت، اما رسیدن این عدد به ۳۱ هزار چهار روز بیشتر طول نکشید.

به گفته سیما لاری، دیروز ۵۶۱۶ بیمار جدید کرونا در شهرهای متفاوت ایران شناسایی شده‌اند، بنابراین تعداد کل مبتلایان به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

از همین سوی عضو شورای شهر تهران روز چهارشنبه،، از تدفین ۱۶۰ نفر در بهشت زهرا در روز دوشنبه هفته جاری به دلیل کرونا خبر داده و اظهار داشته بود: «وضعیت تهران به لحاظ کووید19 به سمت خطرناک شدن پیش رفته و تعطیلی شهر ضرورت دارد.»

 کرونا در جهان

شمار مبتلایان قطعی به کووید19 در جهان روز یک‌شنبه، ۲۷ مهرماه، از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفت و شمار مرگ‌ومیرها نیز به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر رسیده است.

هند، ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی در صدر مبتلایان روزانه به کووید19 قرار دارند. در خاورمیانه ایران رکورددار است.

مرگ ۳۲۲ نفر دیگر؛ شمار رسمی قربانیان کرونا در کشور از ۳۱ هزار نفر گذشت


خانم لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه ۲۹ مهر آمار رسمی قربانیان کووید19 در ایران طی شبانه روز گذشته را ۳۲۲ نفر بیان کرد.

مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا نیز اظهار داشت «آمار واقعی» کشته‌شدگان کرونا در کشور ، دو و نیم برابر آمار دولتی است.

بر اساس آمار اعلام شده از طرف وزارت بهداشت که مورد تایید بعضی نهادهای داخلی و بین‌المللی نیست تا کنون بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داده‌اند.

خانم لاری اظهار داشته است: در شبانه روز گذشته ۵۰۳۹ بیمار جدید کرونا در شهرهای مختلف ایران شناسایی شده‌اند که تعداد کل مبتلایان را به حدود ۵۴۰ هزار نفر رسانده است.

از میان بیماران شناسایی‌شده جدید، ۲۲۵۴ نفر در مراکز درمانی سراسر ایران بستری شده‌اند.

استان در وضعیت قرمز

به گفته  سیما لاری ، ۲۸ استان در وضعیت قرمز و سه استان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

پلیس ایران از احضار افراد موسوم به «بدحجاب» در فضای مجازی تصریح کرد

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار داشت افرادی که در فضای مجازی، حتی به صورت «ناخواسته» حجاب را رعایت نکنند، به پلیس فراخوانده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان ۲۹ مهر به نقل از علی ذوالقدر نوشته که این افراد پس از «تذکر» پلیس، «دیگر این اقدام خود را در فضای مجازی تکرار نمی‌کنند».

او در همایش موسوم به «آمران به معروف و ناهیان از منکر»اعلام کرد که این اقدام پلیس امنیت عمومی در راستای «پیشگیری در محیط‌های اجتماعی» است.

 فعالیت پلیس امنیت عمومی تهران در حوزه حجاب

سه محور دیگر فعالیت پلیس امنیت عمومی تهران در حوزه حجاب ::

  1.  «گشت‌های انتظامی و ایجابی» در خیابان‌ها،

  2.  ارسال پیامک برای «بدحجابان» در خوردوها

  3.  و تذکر به «متخلفان» در اماکن و صنوف است.

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، اظهار داشته  بود در طرح‌های ناظر ۳ و ۴ با کسانی که به گفته او، در تفرجگاه‌ها، پیاده‌روها و فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، «برخورد می‌شود».

در سال‌های اخیر فرماندهان نیروی انتظامی از توقیف ده‌ها هزار خودرو به‌دلیل «کشف حجاب» و سرنشینان آن خبر داده‌اند.


همتی : ۷۰ تن از صادرکنندگان که ارز را بر نگردانده‌اند «کارتن‌خواب» بوده‌اند

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار داشت که ۲۵۰ نفر از صادرکنندگان «حتی یک دلار ارز» ناشی از صادرات را به کشور برنگرده‌اند و از این تعداد ۷۰ نفرشان «کارتن خواب» بوده‌اند.

 همتی روز یک‌شنبه ۲۸ مهرماه در در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد که این افراد باید « هفت میلیارد دلار تعهد ارزی را اجرایی می‌کردند» ولی این میزان را پول را برنگردانده‌اند


او اظهار داشته است صادرکنندگان به نام افراد کارتن خواب «کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف» گرفته‌اند و اقدام به صادرات کرده‌اند


آقای همتی پیشتر برای بازگرداندن ارزهای صادراتی به ایران ضرب‌الاجل گذاشته و اظهار داشته بود صادرکنندگانی که تعهدات خود را اجرا نکنند به قوه قضایی معرفی خواهند شد.


فعالان اتاق بازرگانی اما ادعای مقام‌های دولت را رد می‌کنند و اظهار داشتند ۸.۷ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به کشور برنگشته است که در این میان سهم بخش خصوصی فقط ۲.۵ میلیارد دلار است



 'دلارهای گمشده' چیست ؟


موضوع برنگشتن ارزهای صادراتی به داخل کشور بعد از جهش یکباره قیمت ارز قبل از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام و تعیین قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت حسن روحانی مطرح بوده است


وزارت اقتصاد ایران سال پیش اظهار داشته بود که از مجموع ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران فقط ا۱۰ میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است.


بعضی نیز بیان کردند که حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به ایران باز نگشته است.


مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، ادعای مقام های دولتی از جمله رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره "ارزهای بازنگشته صادر کنندگان" را تاکید نکرده است.

کرونا در کشور: ۲۵۲ فوتی جدید، ۴۷۴۴ بیمار در وضعیت حاد

 

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران طی یک روز اخیر ۲۵۲ مورد فوتی جدید به دلیل ابتلا به کووید19 به مجموع جانباختگان این بیماری در این کشور افزودند

 لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشته است: "مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسیده است."

طی یک روز اخیر همچنین ۳۸۹۰ مورد جدید کرونا در ایران شناسایی شده است.

خام لاری اظهار داشته : "۴۷۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند."

بر اساس آنچه گفته شده، استانهایی تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 قبض جریمه عدم پوشش ماسک را واقعی خوانده است.

حسین رحیمی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفته این قبض جریمه دارای کد است.

هفته پیش و در پی بیان جریمه برای نزدن ماسک در معابر عمومی و داخل خودرو تصویر قبض جریمه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور با بیان اینکه تصویر منتشر شده درباره جریمه راننده فاقد ماسک "فتوشاپ" است، اظهار داشته بود: "هنوز جریمه‌ای در این رابطه صورت نگرفته است."