فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

شاهزاده رضا پهلوی: «آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید»؟


شاهزاده رضا پهلوی
شاهزاده رضا پهلوی: آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید؟

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در توییتر به گرامی‌داشت ندا آقا سلطان، یکی از قربانیان تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، تاکید کرد که «جهان آزاد» شاید «ندای شجاع عزیزمان» را که برای آزاد ایران جانش را فدا کرد، به یاد می آورد.

وی در این پیام که به مناسبت سیزدهمین سالگرد سرکوب خونین تظاهرات ۳۰ خرداد صادر کرد، با یادآوری چند تن از جان‌باختگان اعتراضات سال‌های اخیر گفت: «آنهایی که ادعا می‌کنند به حقوق بشر اهمیت می‌دهند در تمام این سال‌ها کجا بوده‌اند؟ آیا آنها به میراث ندا و نداهای دیگری که جمهوری اسلامی کشته است، اهمیت می‌دهند؟»

پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، اعتراضات گسترده ای در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شد.

فیلم کوتاهی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد

تظاهراتی که با شعار «رای من کو» شروع شد، کم کم با شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» رنگ و بویی ضد حکومتی به خود گرفت.

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای، در اولین سخنرانی خود در اولین نماز جمعه پس از انتخابات در ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ از محمود احمدی نژاد دفاع کرد و با صحه گذاشتن بر آرای وی و دعوت معترضان خیابانی به اغتشاشگران، تقلب در انتخابات را رد کرد.

سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی چراغ سبزی برای سرکوب گسترده مردم بود و فردای آن روز با انتشار فیلم کوتاهی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد