فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

واکنش عجیب شورای نگهبان از نزدیکی جمهوری اسلامی با عربستان سعودی

واکنش دبیر شورای نگهبان در مورد از نزدیکی و مذاکره جمهوری اسلامی با عربستان سعودی عجیب، غیرمنتظره و برخلاف اظهارات قبلی وی بود.

جمهوری اسلامی با عربستان سعودی

 در جلسه صبح امروز، چهارشنبه ۲۸ مهر، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به مذاکرات و نزدیکی بین تهران و ریاض اشاره کرد و گفت که وحدت بین مسلمانان عبادت است و باید هرچه می‌ توان آن را توسعه داد.

جنتی همچنین اضافه کرد: «از نزدیکی و مذاکره جمهوری اسلامی با عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. و اگر مشکلات بین این دو کشور مسلمان حل شود،‌ اقدام مهمی صورت گرفته است».

دبیر شورای نگهبان افزود که دولت ها و کشورهای اسلامی باید بدانند که مشکلات جهان اسلام توسط قدرت‌های ضد اسلام تحمیل و اجرا می شود و بنابراین باید حول محور واحد و اشتراکات، تأمین منافع امت اسلامی را دنبال می‌ کنند.

سخنان جنتی در مورد عربستان سعودی با سخنان های قبلی وی در مورد این کشور در تضاد بود، زیرا او بیش از یک بار به عربستان حمله کرد و حتی مرگ ملک عبدالله را به آنها تبریک گفت.

در آن وقت، جنتی در نماز جمعه تهران گفت: «باید به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعاً غصه اسلام و شیعه را می خورند به مناسبت مرگ پادشاه قبلی عربستان تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد