فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

صدور حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی کُرد تبعه ترکیه توسط دادگاهی در ایران

یک زندانی سیاسی
حاتم ازدمیر، شهروند کرد تبعه ترکیه

منابع حقوق  بشری در ایران از صدور حکم اعدام حاتم ازدمیر، زندانی سیاسی کُرد ۲۵ ساله، توسط دادگاه انقلاب خوی خبر دادند.

نیروهای جمهوری اسلامی بیش از ۳۳ ماه پیش حاتم ازدمیر ۲۵ ساله، عضو حزب کارگران کردستان موسوم به (پ‌ک‌ک) را دستگیر و به زندان ارومیه منتقل کردند.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که این شهروند کُرد به اتهام “بغی” به معنای “قیام مسلحانه علیه حکومت” به اعدام محکوم شده است و مجازات این اتهام در قانون مجازات جمهوری اسلامی اعدام است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، نیروهای ایرانی شامگاه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ در پی درگیری مسلحانه چند عضو حزب کارگران کردستان و سپاه پاسداران در ارومیه، در منطقه مرزی گالدران، حاتم ازدمیر را دستگیر کردند.

گزارش شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد که ازدمیر در جریان درگیری مسلحانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از هوش رفت و سپس از محل حادثه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شد.

سایت های حقوق بشری با انتشار خبر اعدام این زندانی سیاسی کُرد، این حکم قضایی را محکوم و تاکید کردند که جمهوری اسلامی بدون دلیل و مدرک اقدام به آزار کردها و دستگیری و اعدام آنها می کند.

آنها تاکید کردند که رژیم حکومت جمهوری اسلامی تبعیض نژادی را علیه شهروندان کرد اعمال می کند و آنها را از حقوق مدنی و قانونی محروم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد