فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

برای گرفتن شهروندی ، هجوم ایرانیان به ترکیه برای خرید ملک

اداره آمار ترکیه گزارش داد که ایرانیان طی سه ماهه نخست سال جاری و با هدف  گرفتن شهروندی ترکیه ۱۵۹۹ خانه در این کشور خریداری کرده اند.

گرفتن شهروندی

دیروز جمعه، ۲۷ فروردین، اداره آمار ترکیه افزود که بیشتر خانه های فروخته شده به خارجی ها در استانبول، مرکز اقتصادی ترکیه، منطقه توریستی در آنتالیا و همچنین آنکارا پایتخت است.

گزارش دفتر همچنین نشان داد که با توجه به نرخ خرید خانه های ایرانی در ترکیه، آنها بار دیگر در لیست خریداران مسکن در این کشور قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که سه شهر بیش از سه چهارم کل خانه های فروخته شده به خارجی ها در ترکیه از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، گزارش حاکی از آن بود که با شروع روند واکسیناسیون برای شهروندان ترکیه و باز شدن مرزها برای اتباع خارجی، خرید مسکن در ترکیه از هر ملیت افزایش یافته است.

آن افزود که درصد فروش مسکن به خارجی ها در ماه مارس ۳۷ درصد نسبت به دو ماه اول سال افزایش یافته است.

همانطور که این آمار نشان می دهد، پس از ایران، شهروندان عراق، روسیه، افغانستان، قزاقستان و آلمان کسانی بوده اند که بیشترین خانه را در ترکیه خریداری کرده اند و بیشتر آنها برای گرفتن شهروندی ترکیه خرید می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد