فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

تظاهرکنندگان، در بغداد، تهران یا بیروت آزادی را آرزو می کنند!

معترضین عراقی می دانند که اتحادیه اروپا فقط کشته شدن سران رژیم ایران را تسلیت می گوید، اما قتل فعالان را به عنوان تروریسم محکوم نخواهد کرد.

'آزدگان می میرند، ترسوها حکمرانی می کنند،' این یکی از آخرین مطالب فعال عراقی صالح العراقی در صفحه فیس بوکش بود، زیرا او روز چهارشنبه در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. 

صدها نفر از پاییز گذشته ، که اعتراضات گسترده ای در کشور برگزار شد ، به این سرنوشت دچار شده اند.


شبه نظامیانی که توسط رژیم ایران کنترل و تأمین مالی می شوند بی رحمانه انقلابیون جوان اجتماعی را شکار می کنند که نه تنها علیه فساد و سو  مدیریت در کشور خود بلکه بیش از هر چیز علیه نفوذ گسترده رژیم ایران تظاهرات می کنند.

کماندوهای آدم کش شیعه کم کم موفق می شوند فعالترین سران جنبش اعتراضی را از بین ببرند.

هدف آنها: وسیع تر کردن قبرستان ها است
که عراق را به عنوان یک دولت اقماری همسایه برای جمهوری اسلامی حفظ کنند. همه اینها در مواقعی اتفاق می افتد که بحران اقتصادی در حال بدتر شدن است و میلیون ها عراقی در زیر خط فقر قرار می گیرند و بدون چشم انداز به سال جدید نگاه می کنند.

در دوازده ماه گذشته صدها نفر از تظاهرات کنندگان توسط نیروهای امنیتی مختلف به طرز وحشیانه ای کشته و هزاران نفر نیز به شدت زخمی شدند. اغلب مشخص نیست که عاملان این عملیات واحدهای منظمی هستند یا شبه نظامیان نامنظم. هدف آنها یکی است: گسترش ترس و وحشت و ساکت و سرکوب کردن اعتراضات .

فقط ممکن است آنها موفق شوند که پایان را کمی بیشتر به تأخیر بیندازند، اما جلوی آن را نمی توانند بگیرند. 

سرخوردگی و کینه نسلی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و میدانند که از حاکمان برگزیده هم نباید انتظاری داشته باشند .

صالح به قهرمان دیگر جنبش آزادیخواهی عراق تبدیل خواهد شد و آخرین حضور وی در فیس بوک نشان می دهد که چگونه خاورمیانه در سالهای اخیر تغییر کرده است. زیرا هیچ سخنی از خدا یا رهبران بزرگی نیست که یک نفر با خوشحالی برای آنها جانش را بدهد.

برعکس ، این احترام به آزادی است که تظاهرکنندگان، خواه در بغداد، تهران یا بیروت آرزو می کنند و این توسط یک تشکیلات فاسد و انکارامد که تاریخ انقضا آن دهها سال پیش بوده از آنها دریغ شده است.

اما این روزها به نظر می رسد که آزادی در خیابانهای عراق بسیار بیشتر از اروپا ارزیابی می شود. این تظاهرکنندگان دیگر انتظار حمایت از ظالمان و سرکوب کنندگانشان را ندارند.

در بغداد نیز همه میدانند و شناخته شده است که فقط پیام های تسلیت از بروکسل برای نزدیکان اعضای رژیم کشته شده ایران ارسال می شود.

از طرف دیگر ، کشتن ناجوانمردانه فعالان ، به عنوان حملات تروریستی توسط اتحادیه اروپا محکوم نخواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد