فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

مشاور ارشد رهبر: «تهران فعلاً تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌ای ندارد»

کمال خرازی


کمال خرازی، مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز یکشنبه ۲۶ تیرماه در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» اذعان کرد که تهران «توانایی‌های فنی لازم برای ساخت بمب هسته‌ایبرخوردار است اما «فعلاً» تصمیمی برای این اقدام ندارد.

کمال خرازی با بیان اینکه این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: ایران قادر است ظرف چند روز اورانیوم را از۲۰ درصد به ۶۰ درصد و حتی تا ۹۰ درصد غنی‌سازی کند.

لاریجانی: «اگر بخواهیم سلاح هسته ای بسازیم، کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد»

گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران تاکنون اورانیوم را تا در سطوح ۳.۶ درصد، ۲۰ درصد و ۶۰ درصد غنی‌سازی کرده است و اگر به سطح ۹۰ درصد برسد، قادر به تولید بمب هسته‌ای خواهد بود.

ساعاتی پس از انتشار بیانیه کمال خرازی درباره توان فنی جمهوری اسلامی در ساخت بمب اتمى، محمدجواد لاریجانی نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که اگر ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای بگیرد، هیچکس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

محمدجواد لاریجانی، یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق فتوای خامنه‌ای، اجازه نداریم دنبال تولید سلاح‌های کشتار جمعی از جمله اتمی برویم، منتها اگر بخواهیم یک وقتی این کار را بکنیم طبیعتا هیچ کس جلوی ما را نمی‌تواند بگیرد. خودشان هم این را می‌دانند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد