فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

جمهوری اسلامی توقیف کشتی حامل “موشک‌های ایران” به یمن را تکذیب می‌کند


موشک‌های ایران

جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای خبر توقیف کشتی حامل موشک‌های ایران به یمن توسط نیروهای بریتانیایی در خلیج عمان را تکذیب کرد.

دیروز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه، بریتانیا اعلام کرد که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیایی محموله ای از موشک های پیشرفته ساخت ایران را در خلیج عمان توقیف کرده است.

بیانیه بریتانیا افزود که توقیف این محموله بزرگ نظامی شواهدی محکم و کم‌سابقه را در زمینه اثبات حمایت تسلیحاتی جمهوری اسلامی از حوثی‌ها علیه ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی به دست می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، محموله یاد شده شامل موشک‌های زمین به هوا و موتورهای ویژه موشک‌های کروز برای حمله به اهداف زمینی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به نوبه خود، صبح امروز جمعه ۱۷ تیرماه، خبر توقیف محموله موشک‌های ایران را تکذیب کرد و محتوای این خبر را اتهامات بی‌اساس خواند و گفت که این ادعا علیه جمهوری اسلامی مردود است.

شایان ذکر است که مقامات جمهوری اسلامی همواره اتهامات مسلحانه به حوثی ها را رد کرده اند. با این حال، این اولین بار است که بریتانیا رسما ایران را به حمایت از حوثی ها و شبه نظامیان آنها در یمن متهم می کند.

کارشناسان سیاسی و نظامی فاش کرده اند: «اعلام این خبر از سوی بریتانیا از تشدید تنش با تهران حکایت دارد، زیرا تا پیش از این مقام‌های غربی از اظهارنظرهای رسمی که به‌طور مشخص به نقش ایران در مسلح کردن حوثی‌های یمن اشاره داشته باشد، طفره می‌رفتند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد