فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

شعار مرگ بر رئیسی خیابان ها را می لرزاند


اعتراضات بازنشستگان
اعتراضات بازنشستگان؛ امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی در تبریز نیز مانند سایر شهرهای کشور دست به تجمع زدند

اعتراضات بازنشستگان؛ امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی در تبریز نیز مانند سایر شهرهای کشور دست به تجمع زدند و در اعتراض به مصوبه ۱۵ خرداد هیئت دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر دست به راهپیمایی زدند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران با برگزاری تجمع‌های هم‌زمان به مصوبه هیات وزیران درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.

بر اساس گزارش ها و فیلم های منتشر شده، این تجمع روز دوشنبه ۱۶ خرداد در شهرهایی مانند تبریز، دزفول، گیلان، کرمانشاه، شوشتر و اهواز برگزار شد. معترضان شعارهای «‌مرگ بر رئیسی»، «‌وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»، «‌وزیر بی‌لیاقت ننگت باد» سر دادند.

بازنشستگان مطالباتی مانند افزایش دستمزد به نرخ واقعی سبد معیشتی را مطرح می کنند و می گویند حتی به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی حداقل دستمزد عمل نکرده اند.

هیأت مدیره کانون بازنشستگان اهواز عصر یکشنبه ۱۵ خردادماه در اطلاعیه ای اعلام کرد که به این قانون در دیوان عدالت اداری در دیوان عدالت اداری اعتراض خواهند کرد و همچنین موضوع را به سازمان جهانی کار ارجاع خواهند داد.

اعتراض بازنشستگان زمانی مطرح شد که سخنگوی دولت روز یکشنبه در توئیتی از اقدامات دولت در قبال بازنشستگان دفاع کرد و افزایش حقوق آنها را “یکی از بزرگترین افزایش ها در ۲۰ سال اخیر و نزدیک به ۲۰ درصد بالاتر از نرخ تورم رسمی” توصیف کرد.

تجمعات مشابهی در ماه های اخیر برای افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد