فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

شاهزاده رضا پهلوی: «گلوله‌ها و موشک‌های جمهوری اسلامی همه ایرانیان را نشانه می‌گیرد»

شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به مردم ایران گفت: «این بار شما با دستان خالی در مقابل دشمنی قرار دارید که نه در بغداد، بلکه در بیت فساد و جنایتش در تهران نشسته است».

ولیعهد ایران دیروز، جمعه ۱۳ خرداد، در یک سخنرانی و نشست مطبوعاتی توضیح داد که امروز خانواده‌ای نیست که رژیم جمهوری اسلامی، عزیزی را از او نگرفته باشد. و اینکه این حکومت از تأمین نان مردم عاجز مانده و رفتنی است.

شاهزاده همچنین در پیام خود با خانواده های قربانیان ساختمان متروپل تسلیت و ابراز همدردی کرد و گفت: «هم‌دردی خودم را با مردم آبادان و به ویژه خانواده‌های سوگوارِ فاجعه متروپل ابراز می‌کنم. هم‌چنین، یادی می‌کنم از جان‌باختگانِ اعتراضات اخیر در چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان که جان‌شان را در راهِ حق‌طلبی و آزادی ایران دادند و به شهیدانِ سرفرازِ وطن در دی۹۶ و آبان۹۸ پیوستند».

او از ارتش ایران درخواست کرد و خواستار حفاظت از مردم شد و توضیح داد: «ارتشیانِ ایران، همیشه فداییِ ملت بوده‌‌اید. همان‌طور که در مقابل دشمنِ خارجی از کشور و ملت دفاع کردید، وظیفه دارید که حافظ جانِ ملت در مقابل دشمنِ داخلی باشید. من به وطن‌پرستی شما باور دارم».

شاهزاده رضا پهلوی: «اجازه ندهید روایت‌های دروغِ مدافعانِ رژیم به روایتِ غالب درباره ایران تبدیل شود»

از سوی دیگر، شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد: «بگذارید با اطمینان بگویم که من امروز نسبت به فردای پس از رفتن جمهوری اسلامی نگران نیستم؛ چرا که می‌بینم با وجود همه محدودیتها و ممنوعیتهایی که این رژیم علیه جوانان و مردمِ ایران اعمال کرده، در همان داخلِ ایران به اندازه کافی نیروهای میهن‌پرستِ متخصص، مدیر و نخبه وجود دارد که بتوانند ایران را به بهترین شکل اداره کنند».

ولیعهد ایران همچنین از همبستگی بختیاری، عرب، لُر و فارس با یکدیگر در اعتراضات ماه گذشته تمجید کرد: «در اعتراضات یک ماه گذشته این بوده که لُر و بختیاری، عرب و فارس دوشادوش هم ایستادند و خشم و انزجارشان از دشمن مشترک را فریاد زدند».

شاهزاده رضا پهلوی در پایان سخنان خود خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: «در شبکه‌های اجتماعی، صدای ملت ایران را به زبان‌های دیگر بازتاب دهید. تصاویر و ویدئوهای اعتراضات را به زبانِ کشورِ محلِ اقامت‌تان، زیرنویس کنید و به اشتراک بگذارید. اجازه ندهید روایت‌های دروغِ مدافعانِ رژیم به روایتِ غالب درباره ایران تبدیل شود».

وی اضافه کرد: «در حدِ توان‌تان، از معترضان و زندانیانِ سیاسی و خانواده‌های جان‌باختگانِ اعتراضات، پشتیبانی مالی کنید. حتی یک مبلغِ کم هم می‌تواند در زندگی آنها اثرِ بزرگی بگذارد. و در همین ارتباط، از حقوق‌دانان و مددکارانِ اجتماعی می‌خواهم که به خانواده‌های جان‌باختگان و زندانیانِ سیاسی یاری برسانند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد