فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

چرا نماز عید در زاهدان برگزار شد با وجود اعلام سه‌شنبه به عنوان عیدفطر؟

نماز عید فطر
برگزاری نماز عید فطر در زاهدان به امامت مولوی عبدالحمید

کاربران توییتر درگیری بین نماز عید فطر بین زاهدان و سایر استان های جمهوری اسلامی که امروز اولین روز عید را برگزار می کنند، به سخره گرفته بودند.

در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و عراق اعلام کردند که روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت را روز اول ماه شوال است، دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد که دوشنبه، پایان ماه مبارک رمضان و سه‌شنبه اولین روز عید فطر است.

اما در نظری مغایر با رهبر جمهوری اسلامی، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان اعلام کرد که دوشنبه اولین روز عید فطر است و در واقع نماز عید هم به امامت او در زاهدان خوانده شد.

◊  کاربران توییتر: «اختلاف‌نظر در تعیین روز عید ناموجه و غیرمنطقی است»

به نوبه خود، محمدصادق روحانی، از مراجع تقلید شیعه قم هم ظهر دوشنبه، اعلام کرد که رویت ماه شوال بر او ثابت شد و این روز را اولین روز عید مقدان خود دانست. 

تحلیلگران گفته اند که ستاد استهلال، به دستور علی خامنه‌ای تأسیس شد، وظیفه رؤیت ماه در آخرین شب ماه رمضان را به مناسبت عید سعید فطر بر عهده دارد.

آنها تاکید کردند: «علیرغم وجود این نهاد، تعطیلی رسمی عید بر مبنای تعیین آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی است و دست بالای او را در اختیارات مذهبی نشان می‌دهد».

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی این اختلاف‌نظر در تعیین روز عید را مسخره کردند و با توجه به وجود ابزارهای مدرن رصد آسمان، آن را ناموجه و غیرمنطقی توصیف کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد