فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

توقیف نفت‌کش روسی حامل نفت ایران در آب‌های یونان!

نفت‌کش
جزئیات توقیف نفت‌کش روسی "حامل نفت ایران" در آب‌های یونان!

توقیف نفت‌کش روسی “حامل نفت ایران” در آب‌های یونان؛ گارد ساحلی یونان روز سه شنبه اعلام کرد که در راستای تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، یک نفتکش روسی را در نزدیکی جزیره اویا توقیف کرده است.

ایالات متحده از این اقدام استقبال کرد و گفت نفتکش روسی حامل نفت خام ایران بود. و اتحادیه اروپا در اوایل این ماه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه برای مقابله با«عملیات نظامی ویژه» وضع کرد و مانع از ورود کشتی‌های روسی به بنادر اتحادیه اروپا شود.

به گزارش رویترز، نفتکش با پرچم روسیه با ۱۹ خدمه در نزدیکی کاریستوس در سواحل جنوبی اویا توقیف شد.

سفارت روسیه در آتن، پایتخت یونان در توییتر نوشت که در حال بررسی این حادثه است و با مقامات یونانی در تماس است.

یک مقام وزارت کشتیرانی یونان گفت: این نفتکش در راستای تحریم های اتحادیه اروپا توقیف شده است. در حالی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن از تلاش های یونان برای اعمال تحریم ها در پاسخ به “حمله وحشیانه و بی دلیل روسیه به اوکراین” استقبال می کند.

وی افزود: ما از گزارش‌هایی مطلع هستیم که نفتکش حامل نفت خام ایران بوده است. با این حال، این مقام آمریکایی در مورد این گزارش ها و چگونگی راستی آزمایی آنها توضیح بیشتری نداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد