فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

احتمال دیپورت فعال سیاسی از شاهدان دادگاه آبان به ایران بالقوه است

دادگاه آبان
یکى از شاهدان دادگاه آبان در معرض خطر دیپورت به ایران است

یکى از شاهدان دادگاه آبان در معرض خطر دیپورت به ایران است؛ فاطمه داوند، یکی از بازداشت شدگان آبان ۹۸ و از شاهدان دادگاه مردمی آبان، گفت که پلیس ترکیه او را دستگیر و به کمپ ویژه دیپورت منتقل کرده است.

این زندانی سیاسی سابق روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه در ویدئویی این موضوع را اعلام کرد به سایت حقوق بشری هه‌نگاو گفت که پلیس امنیتی ترکیه پس از دستگیری وی را به کمپ دیپورت مرکزی واقع در شهر کایسِری منتقل شد و به او اعلام کرده‌اند که ساعت ۱۰ شب [پنج‌شنبه] او را خواهند برد.

خانم داوند در اعتراضات آبان ماه ۹۸ بازداشت و از سوی دادگاه به ۳ سال و ۹ ماه زندان محکوم شد. وی در آبان ماه سال گذشته پس از گذراندن یک سوم دوران محکومیت خودمشمول عفو مشروط شد و از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

خانم داوند که در دادگاه بین المللی آبان نیز شاهد بود، در زمستان ۱۴۰۰ به دلیل فشارهای مداوم دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ایران، ایران را ترک کرد، و به ترکیه رفت.

این خبر همزمان با صدور بیانیه ۱۵ نهاد حقوق بشری در محکومیت آزار و اذیت شاهدان دادگاه بین المللی آبان و خانواده های آنها توسط دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد