فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

ایران تجهیزات ساخت قطعات سانتریفیوژ را از کارگاه کرج به سایت نطنز منتقل کرده است

سایت نطنز

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تهران به آژانس اطلاع داده است که تمامی تجهیزات تولید قطعات سانتریفیوژ را از کارگاه کرج در شمال کشور به سایت نطنز منتقل کرده است.

خبرگزاری رویترز شش هفته پس از راه‌اندازی سایت دیگری در اصفهان برای تولید قطعات سانتریفیوژ فاش کرد که امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین به نسخه ای از گزارش ارائه شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو آن دست یافته است.

بر اساس این گزارش، بازرسان آژانس تاکید کردند همه این دستگاه‌ها در سایت نطنز در مهر و موم آژانس باقی مانده‌اند و کار نمی‌کنند.

اما رویترز امروز نوشت: «رویترز روز چهارشنبه نوشت اکنون گزارش آژانس تاکید می‌کند بدون دسترسی به داده‌های دوربین‌های کارگاه جدید قطعات سانتریفیوژ در اصفهان، آژانس نمی‌تواند تایید کند خط تولید در این کارگاه آغاز شده است یا نه».

شایان ذکر است که سایت “نور نیوز” نزدیک به شورای امنیت ملی ایران، ۲ تیرماه سال گذشته از اقدام خرابکارانه در کارگاه کرج خبر داده بود که این عملیات ناکام ماند و هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در پی نداشت. 

اما تصاویر ماهواره ای منتشر شده توسط سایت “اینتل لب” نشان از آسیب شدید به یکی از ساختمان های این مجموعه به وسعت ۴۰ در ۱۵ متر داشت. و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد که این اقدام خرابکارانه منجر به انهدام یکی از دوربین های نظارتی آن در محوطه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد