فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

به دلیل اظهارات متناقض، هاله‌ای از ابهام درباره حذف ارز ترجیحی دارو

ارز ترجیحی دارو

کاربران شبکه های اجتماعی اظهارات متناقض مسئولان وزارت بهداشت درباره حذف ارز ترجیحی دارو را به سخره گرفتند.

روز شنبه، ۶ فروردین، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی طی جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: «در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان‌بر بود».

ساعاتی پس از اظهارات وزیر بهداشت، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: «لغو ارز ترجیحی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام نشده و همچنان ارز ترجیحی ادامه دارد».

این اظهارات متناقض باعث تمسخر تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی شد و آنها این اقدام را یک “ل عام عمومی” توصیف کردند.

یک کاربر توییتری به نام “لیلی حسین زاده” نوشت: «خبرگزاری تسنیم نوشت ارز ترجیحی دارو‌ حذف شد. این اقدام آشکار و عامدانه به قتل عمومی است! بیماران در‌ این کشور بی‌قدرت‌ترین جمعیت ممکن هستند و حالا رسما به اتاق گاز فرستاده  می‌شویم».

در حالی که آقای “فریبرز کلانتری“، روزنامه‌نگار، نشان داد: «در حالی که هم دولت مخالف حذف ارز ترجیحی دارو بوده و هم مجلس، وزیر بهداشت خبر از حذف ارز ترجیحی دارو داده است. در ظاهر خرزوخان تنها موافق این موضوع بوده و نظر ایشان اعمال شده است!».

شایان ذکر است که برخی کارشناسان معتقدند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ورشکستگی شرکت‌های بیمه و افزایش فشاری مضاعف بر بیماران و مصرف‌کنندگان دارو در کشور خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد