فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

سفیر روسیه از مردم ایران می‌خواهد به اظهارات رادیوهای بیگانه گوش ندهند

رادیوهای بیگانه

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، از مردم ایران خواست به اظهارات رادیوهای بیگانه گوش ندهند و آنها را به تضعیف روابط بین دولت های ایران و روسیه متهم کرد.

اظهارات سفیر روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، بیان شد که در آن رادیوهای خارجی ایران را به تضعیف روابط ایران و روسیه متهم کرد.

اگرچه از جزئیات درخواست‌ تضمین روسیه برای برجام توضیح نداد، اما سفیر روسیه در این دیدار از تحریف روزنامه ها و رادیوهای بیگانه به دلیل اظهاراتش درباره خبر درخواست روسیه برای ضمانت برجام انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: «سوءتفاهم شده است و توضیحات لازم را از طریق منابع دیپلماتیک به طرف ایرانی خواهیم داد و بنابراین از مردم ایران می‌خواهیم که به اظهارات رادیوهای بیگانه گوش ندهند».

♦   باج‌گیری از مذاکرات برجام؟

شایان ذکر است که روز ۱۴ اسفند، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد: «آمریکا باید ضمانت کتبی دهد که تحریم‌های جدید اعمال شده علیه مسکو به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، پس از احیای برجام، بر روابط تجاری ایران و روسیه اثر منفی نخواهد داشت».

کشورهای غربی از درخواست روسیه انتقاد کردند و ایالات متحده درخواست روس ها را “بی‌ربط” خواند، در حالی که فرانسه این درخواست را “باج‌گیری از مذاکرات برجام” توصیف کرد.

از سوی دیگر، کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اظهارات سفیر روسیه را بیانگر دیدگاه دیکتاتوری توصیف کردند، زیرا دولت روسیه در روزهای اخیر فشارهای خود را بر رادیوهای اروپای تشدید کرده و از دسترسی کاربران داخل روسیه به خدمات به زبان روسی جلوگیری کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد