فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

تهران مخفیانه خواستار مداخله کشورهای غربی برای مختومه شدن پرونده سایت‌های اورانیومی شد

تهران

منابع آگاه فاش کردند که تهران مخفیانه از کشورهای غربی خواسته است تا برای مختومه شدن موضوع سایت هایی که ذرات اورانیوم در آنها کشف شده است، مداخله کنند.

به گفته منابع نزدیک به مذاکرات وین، مقامات جمهوری اسلامی در تهران مخفیانه از مذاکره‌کنندگان غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته‌اند تا پرونده چندین سایتی را که در آن‌ها با منشا فعالیت انسانی یافت شده، ببندند.

به گفته آن منابع، طرف های غربی به تیم ایرانی به صراحت گفته اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی یک نهاد مستقل است و به آنها هشدار داده اند که نمی تواند در اموری که تضمین کننده عدم اشاعه هسته ای است، دخالت کند.

همزمان با خواستار ایران، استفانی القاق، مذاکره کننده ارشد بریتانیا، در توییتر خود نوشت: «موضوع پادمان‌ها از برجام جداست و هر اقدامی که تهدیدکننده آن باشد از سوی کشورهای اروپایی و شرکای آنها محکوم است».

شایان ذکر است که تهران، روز شنبه ۷ اسفندماه، خواستار لغو تمامی تحریم ها، ارائه تضمین های قابل اعتماد، و مختومه شدن پرونده سایت های هسته ای اعلام نشده به آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از خواسته‌های جمهوری اسلامی حمایت کرد و یکی از نمایندگان مجلس، به نقل از رئیس مجلس، دادن تضمین اقتصادی را یکی از خواسته‌های ایران ذکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد