فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

علیرغم حمله شاهزاده رضا پهلوی به حکومت رئیسی، ادامه گرفتاری ایرانیان در اوکراین

ایرانیان در اوکراین

علیرغم انتقاد شاهزاده رضا پهلوی از واکنش دولت جمهوری اسلامی و بی‌تفاوتی خود نسبت به ایرانیان در اوکراین، دانشجویان ایرانی همچنان در اوکراین گرفتار هستند.

ولیعهد ایران، شاهزاده رضا پهلوی، به دولت جمهوری اسلامی حمله کرده و از بی تفاوتی مقامات نسبت به دانشجویان و ایرانیان بازداشت شده در اوکراین به دلیل تهاجم روسیه انتقاد کرده بود.

تعدادی از دانشجویان ایرانی با انتشار ویدئوهایی از مسئولان سفارت جمهوری اسلامی در کی‌یف به دلیل عمل نکردن به وعده هایشان درباره انتقال دانشجویان ایرانی از اوکراین انتقاد کردند.

آنها گفتند: «مجبور شدیم پیاده خود را طی چندین ساعت به ایستگاه قطار برسانیم تا بلکه با سفر به مرز اوکراین بتوانیم به یکی از کشورهای همسایه سفر کنیم».

از سوی دیگر، یکی از دانشجویان ایرانی در اوکراین فاش کرد: «فقط کسانی که از قبل بلیت قطار خریداری کردند می‌توانند خود را به مرز برسانند و امکان خرید اینترنتی بلیت نیز برای آن‌ها وجود ندارد».

علیرغم اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر کمک فوری به ایرانیان مقیم اوکراین، وزارت امور خارجه اعلام کرد: «امکان خارج کردن ایرانیان و دانشجویان مقیم پایتخت اوکراین که در پی حمله روسیه گرفتار شده‌اند، به‌علت وضعیت اضطراری در کی‌یف تا دوشنبه صبح وجود ندارد».

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، توضیح داد: «دور کردن گروهی از ایرانیان و دانشجویان مقیم اوکراین از شهرهای پرخطر و اعزام آن‌ها به مرزهای غربی تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی بوده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد