فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

کارگردان برنده جایزه اسکار: «تحت فشار از جانب تندروهای رژیم جمهوری اسلامی هستم»

اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی و برنده جایزه اسکار، اعلام کرد که به دلیل فعالیت های هنری خود، تحت فشار شدید از جانب تندروها است.

کارگردان

فرهادی بعدازظهر امروز، دوشنبه ۲۰ دی ماه، در گفت وگو با روزنامه گاردین به مشکلاتی که حکومت جمهوری اسلامی برای سینماگران و فیلم‌سازان ایرانی ایجاد می کند، اشاره کرد.

 وی اظهار داشت: «این همیشه از جانب تندروها و رسانه‌ های آنهاست. من به خاطر ارائه ‘تصویر غیر واقعی‘ از کشور مورد انتقاد قرار گرفته‌ ام، و واقعا موافق نیستم».

فرهادی اضافه کرد که علیرغم موقعیت های پیچیده ای که در فیلم هایش توصیف می کند، همیشه تصویر بسیار شریفی از شخصیت ها، مردم و روابط وجود دارد.

وی از فشارهای همه تندروها و منافقین رژیم جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: «من واقعا نمی‌ دانم آنها دربارهٔ کدام ‌’تصویر غیر واقعی’ صحبت می‌ کنند».

 برنده جایزه اسکار همچنین به سانسور در جمهوری اسلامی اشاره کرد و از موضع متناقض آن بین فیلم‌های مخالف یا حامی رژیم انتقاد کرد.

وی توضیح داد: « «در جمهوری اسلامی بستگی دارد چه فیلمی بسازی. اگر موضوع شما یا شیوه داستان‌گویی شما کمتر به طور مستقیم اجتماعی یا سیاسی باشد، می‌تواند مشکل کمتری به‌بار بیاورد. و به این هم بستگی دارد که بخواهید فیلم‌هایتان در ایران اکران شود یا خیر».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد