فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

جزئیات تهدید وزارت ارتباطات به مارک زاکربرگ به خاطر سلیمانی

وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای تهدیدآمیز به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرمز (فیسبوک سابق) از وی خواست تا حساب‌ها و پست‌های حذف شده یا تعلیق شده را به دلیل انتشار محتوای مرتبط با قاسم سلیمانی بازگرداند.

قبل از کشته شدن سلیمانی، اپلیکیشن اینستاگرام حساب تعداد زیادی از فرماندهان فعلی و سابق سپاه پاسداران را بسته بود. اما این اپلیکیشن در روزهای گذشته بر اساس “قوانین ضدتروریستی” آن، عکس های قاسم سلیمانی را که برخی کاربران منتشر کرده بودند، حذف کرد.

فیس‌بوک نیز چند ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سپتامبر گذشته، شبکه‌ای از حساب‌های تبلیغاتی مرتبط با سپاه پاسداران ایران را از فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرده است.

در نامه وزارت ارتباطات ایران به مارک زاکربرگ، روز دوشنبه ۱۳ دی، سلیمانی به عنوان (قهرمان مبارزه با تروریسم) معرفی شده است.

در این پیام آمده است: «از مدیران اینستاگرام انتظار می‌رود به احترام میلیون‌ها کاربر علاقه‌مند به سلیمانی هر چه زودتر به این سانسور گسترده پایان داده شود».

در این نامه خواسته شده است که توضیحات کافی و منطق حاکم بر این سیاست غیرسازنده ارائه شود» و «اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقاتی در آینده بروز نخواهد کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نسخه هایی از این نامه را برای جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده و آدام موسری، رئیس اینستاگرام ارسال کرد.

تاکنون نه زاکربرگ، نه مقامات اینستاگرام و نه کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده  در مورد درخواست وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی اظهار نظری نکرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد