فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

در ارتباط با فیلم‌های زندان اوین، تعقیب قضایی ۶ نفر و بازداشت ۲ نفر دیگر

پس از انتشار فیلم‌های زندان اوین، قوه قضاییه جمهوری اسلامی از تعقیب قضایی و بازداشت ۶ نفر به دلیل بدرفتاری با زندانیان خبر داد.

فیلم‌های زندان اوین

دیشب، دوشنبه ۸ شهریور، ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی جدید قوه قضاییه ایران اعلام کرد که شش نفر در رابطه با نقش آنها در شکنجه زندانیان در زندان اوین مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته اند.

وی توضیح داد: «در این زمینه چهار نفر به دادسرای نظامی و دو نفر به دادسرای تهران معرفی شدند و دو نفر دیگر نیز دستور احضارشان صادر شده است».

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت که تحقیقات پس از انتشار فیلم هایی درباره بدرفتاری نگهبانان با زندانیان این زندان آغاز شد؛ در حالی که خبرگزاری “میزان” گزارش داد که دو نفر از آنها دستگیر و بقیه آزاد شدند.

گزارش رسمی قوه قضائیه در مورد محاکمه مجرمان در حالی منتشر می شود که محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، در ۴ شهریور، ادعا کرد که بسیاری از فیلم‌های زندان اوین که شکنجه، بدرفتاری و ضرب و شتم زندانیان در زندان اوین را نشان می دهد یک مونتاژ است. 

انتشار ویدئوهای فاش شده انتقادات شدیدی را به قوه قضائیه وارد کرد و به نوبه خود، غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه ایران از دادستان کل خواست تا تحقیقات فوری انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد