فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

هشدارها درباره موج پنجم کرونا در ایران

هشدارها احتمال وقوع موج پنجم کرونا را افزایش می دهد و انتقادات همچنین به دلیل کندی و بی‌ برنامگی روند واکسیناسیون علیه ویروس افزایش یافته است.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، گزارش ۶۰ مورد ابتلای به ویروس جهش‌یافته کرونا در ایران بیشترین نگرانی در این زمینه در استانهای جنوبی و شرقی بود.

به گفته رییسی، یک مورد ابتلا ویروس جهش یافته کووید-۱۹ در هند، در استان آذربایجان غربی کشف شده است.

رییسی در یک برنامه تلویزیونی گفت: «اگر گسترش کرونا جهش یافته در استانهای بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی، کرمان و بلوچستان کنترل نشود، خطر گسترش آن به سایر مناطق کشور وجود دارد».

  • شیوع گونه‌ جهش‌یافته 

به نوبه خود، امرالله مردانی، دبیر شورای سلامت اهواز، گفت: «دیدارهای خانوادگی باعث ۶۰ درصد موارد بیماری کرونا در اهواز شده است. احتمالاً شیوع کرونا در این شهر طی دو هفته آینده به اوج خود می رسد».

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز وضعیت در شهرهای نارنجی رنگ را “شکننده” توصیف کرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: «اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، موج پنجم کرونا قطعاً اتفاق خواهد افتاد».

همانطور که توسط بسیاری از پزشکان گزارش شده است، با توجه به شرایط تجمع انتخابات آینده، با موج بعدی کرونا پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدی روبرو خواهیم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد