فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

خانواده‌های کشته شدگان به کمپین #رای_بی_رای پیوسته اند

خانواده‌های کشته شدگان به کمپین #رای_بی_رای پیوسته اند‌، شماری از خانواده‌های کسانی که در بیش از سه دههٔ گذشته در زندانها، خیابانها و آسمان ایران توسط قوه قضاییه یا نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند با انتشار ویدئویی به کارزار «رای بی رای» پیوسته‌اند که هدف آن درخواست از مردم برای تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است.

خانواده‌های کشته شدگان به کمپین #رای_بی_رای پیوسته اند‌

شماری از خانواده‌های کسانی که در بیش از سه دههٔ گذشته در زندانها، خیابانها و آسمان ایران توسط قوه قضاییه یا نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند با انتشار ویدئویی به کارزار «رای بی رای» پیوسته‌اند که هدف آن درخواست از مردم برای تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است.

مسیح علینژاد ، اولین قسمت از این ویدئو را با هشتگ #رای_بی_رای روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

در این فیلم تعداد بازماندگان کشته شدگان خاوران ، اعتراضات به انتخابات سال 88، اعتراضات سیاسی اجتماعی دسامبر 96 و آبان 1998 ، سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک های سپاه پاسداران ایران و کشته شدگان در داخل زندان، دلایل‌شان را برای تحریم انتخابات۱۴۰۰ می‌گویند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران قرار است در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود ، در حالی که فضای انتخابات کاملاً ناراضی از عملکرد دولت جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف اعم از رقابتی و سالم نبودن روند برگزاری انتخابات و نیز به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا سرد توصیف شده است.
.

با این حال ، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ، بیش از 40 شخصیت برجسته سیاسی به ثبت‌نام کردند ، به ویژه رئیس قوه قضاییه ، ابراهیم رئیسی ، که به دلیل نقش خود به عنوان در هیئت مرگ در اعدام‌های تابستان ۶۷ بیشتر مورد توجه مخالفان حکومت ایران قرار گرفته است.

در مورد موضوع تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 ،از ۱۱ اردیبهشت دیگری با عنوان “رأی نمی‌دهم” آغاز شده است ، در آن گروهی از سازمان ها و فعالان سیاسی ایران فراخوان خواستار تحریم “موثر” و “هدفمند” انتخابات شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد