فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

افشای جزئیات تازه از عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای کشتن قاسم سلیمانی

افشای جزئیات تازه از عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای کشتن قاسم سلیمانی،وب سایت یاهو نیوز در گزارش تحقیقی ، به نقل از منابع مختلف ، جزئیات جدیدی را درباره نحوه برنامه ریزی و اجرای کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ، توسط دولت قبلی آمریکا منتشر کرد.

قاسم سلیمانی

جزئیات تازه از عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای کشتن قاسم سلیمانی

ب سایت یاهو نیوز در گزارش تحقیقی ، به نقل از منابع مختلف ، جزئیات جدیدی را درباره نحوه برنامه ریزی و اجرای کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ، توسط دولت قبلی آمریکا منتشر کرد.

بر اساس این گزارش که روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در اجرای دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر کشتن فرمانده نیروی قدس منتشر شد ، نیروهای ویژه ارتش آمریکا برنامه مفصلی برای اجرای این دستور تهیه کردند.

کشته شدن سلیمانی در محوطه بیرونی فرودگاه بغداد

بر اساس این گزارش ، در طی این عملیات ، سه تیم از نیروهای ویژه “دلتا فورس” با لباس مبدل کارگران در ساختمانهای قدیمی یا اتومبیل های کنار جاده و سه تیرانداز در 500 تا 900 متری “منطقه کشتن” سلیمانی ، در نزدیکی فرودگاه کمین کرده بودند.

از سوی دیگر ، نیروهای آمریکایی از دولت عراق خواسته بودند تا قسمت جنوب شرقی فرودگاه بغداد را برای “آموزش نظامی” ببندد.

یکی از تیراندازها با دوربین مستقیماً به سفارت آمریکا در بغداد ، جایی که فرمانده ارتش دلتا به همراه نیروهای پشتیبانی مستقر بود ، متصل شد تا آنها را از طریق پخش مستقیم رویدادها به آنها اطلاع دهد. از طرف دیگر ، نیروهای مبارزه با تروریسم CTG کردستان عراق به نیروهای آمریکایی کمک کردند تا قاسم سلیمانی را هنگام پیاده شدن از هواپیما شناسایی کنند.

هواپیمای سلیمانی که از سوریه می آمد چند ساعت دیرتر از نیمه شب 3 ژانویه 2020 در فرودگاه بغداد فرود آمد. سلیمانی و همرزمانش سوار دو ماشین شدند و به “منطقه کشتن” ، جایی که تیراندازانی از نیروهای دلتا در کمین بودند ، حرکت کردند.

یاهو نیوز همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای اسرائیلی در این عملیات به آمریکایی ها کمک کردند. این سایت خبری حاکی از آن است که سلیمانی “در سه راهی” در مسیر حرکت به فرودگاه دمشق تلفن همراه خود را تغییر داد و افزود: “اسرائیلی ها توانستند به شماره تلفن های سلیمانی دسترسی داشته و آنها را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهند تا آنها را ردیابی کنند.” اما به گفته این سایت خبری ، سفارت اسرائیل در واشنگتن پاسخی نداد.

هنگام ورود سلیمانی به منطقه کشتن در خارج از فرودگاه بغداد ، ماشین وی مورد اصابت دو موشک قرار گرفت.خودروی نقلیه دیگری که قصد فرار داشت ، در فاصله 100 متری موشک دیگری منهدم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد