فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

پس از احضار خود به مجلس، آیا ظریف قربان جدید نظام خواهد شد؟

گمانه زنی های سیاسی پس از زلزله افشای فایل صوتی محمد جوادظریف، وزیر امور خارجه ایران، و  احضار وی به مجلس شورا که ظریف قربان جدید نظام خواهد شد.

 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه  را احضار کرد تا اظهارات وی را در فایل صوتی منتشر شده در رسانه ها، بشنود.

دادسری تهران نیز در پاسخ به انتشار مصاحبه با وزیر امور خارجه ایران، از تشکیل پرونده قضایی خبر داد.

بیانیه ای از دادسری کل در تهران منتشر شد مبنی بر اینکه “اتهام اصلی مطرح در این پرونده قرار دادن اطلاعات طبقه‎بندی شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت است”.

  • رابطه قلبی و کاری با سلیمانی

وزیر امور خارجه در اولین واکنش خود در مورد افشای فایل صوتی که در آن از دخالت رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در دیپلماسی انتقاد کرد، ابراز تأسف کرد.

ظریف امروز، چهارشنبه ۸ اردیبهشت، در اینستاگرام ابراز تأسف کرد وگفت: «بسیار تاسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان —به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای ۸ سال گذشته—به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود».

وی همچنین بر “افتخار رفاقت عمیق و همکاری” و “رابطه قلبی و کاری” که بیش از “بیش از دو دهه” با سردار سرلشکر قاسم سلیمانی ادامه داشته بود، تأکید کرد.

و پس از واکنش ظریف و پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه، برخی از تحلیلگران سیاسی گفتند که ممکن است ظریف قربان جدید نظام ایران باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد