فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

جروزالم پست: طرح حمله به نطنز زمان زیادی پیش از نشست مشترک برجام برنامه ریزی شده بود

جروزالم پست: طرح حمله به نطنز زمان زیادی پیش از نشست مشترک برجام برنامه ریزی شده بود، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست به اطلاعاتی دست‌یافته که برنامه حمله به نطنز مدتها قبل از شروع نشست مشترک برجام در وین برنامه ریزی شده بود.

نطنز

طرح حمله به نطنز زمان زیادی پیش از نشست مشترک برجام برنامه ریزی شده بود

روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست به اطلاعاتی دست‌یافته که برنامه حمله به نطنز مدتها قبل از شروع نشست مشترک برجام در وین برنامه ریزی شده بود.

در زمان نگارش این مقاله مشخص نبود که آیا ایران و آمریکا به مذاکرات جدی دربارهبرجام باز خواهند گشت یا خیر.

وزارت امور خارجه: حادثه نطنز می توانست به یک فاجعه منجر شود

یک روز پس از “انفجار” گزارش شده در تأسیسات هسته ای نطنز ، که مقامات دولت ایران ابتدا آن را “حادثه” در شبکه برق توصیف کردند ، و سپس خطر گسترده آن را گزارش کردند ، اکنون وزارت امور خارجه از امکان بروز «فاجعه» در پی آن سخن گفته است.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی این وزارتخانه ، در یک نشست خبری روز دوشنبه ، این حادثه را “اتفاق ناگوار” توصیف کرد و گفت: “ما خوشحالیم که هیچ خسارت انسانی یا زیست محیطی رخ نداده است ، اما می تواند منجر به یک فاجعه شود یک جنایت علیه بشریت است. ”

ظریف و خطیب‌زاده از انتقام از اسرائیل در این زمینه سخن گفته‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که “همه” سانتریفیوژهایی که در نتیجه حادثه از کار افتاده اند آی‌آر-۱ بوده و سانتریفیوژهای جدید جایگزین آنها خواهند شد.

ظریف: از اسرائیل انتقام می‌گیریم

در همان زمان ، خبرگزاری ایرنا نوشت که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که برای توضیح این حادثه در جلسه کمیته امنیت ملی حاضر شد ، این حادثه را «انتقام» اسرائیل از موفقیت‌های ایران در مذاکرات وین دانست.

وی به نمایندگان گفت: “اگر آنها فکر کنند که دست ما در مذاکرات ضعیف شده است ، این اتفاق می افتد که این عمل لفظی باعث تقویت موقعیت ما در مذاکرات شود.”

ظریف افزود: “طرف های مذاکره کننده باید بدانند که اگر عادت دارند با امکانات غنی سازی با ماشین های نسل اول مقابله کنند ،” اکنون می توان نطنز را با سانتریفیوژهای پیشرفته با ظرفیت غنی سازی چندین برابر پر کرد. ”

ظریف و خطیب زاده از قصاص اسرائیل در این زمینه صحبت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد