فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

اکونومیست: جهش قیمت‌ها در پایتخت ایران از همه شهرهای بزرگ جهان بیشتر است

مجله اکونومیست در گزارش سالانه تازترین خود نوشت که با  افزایش نرخ ها بر پایه دلار ، تهران در میان همه شهرهای بزرگ جهان بزرگ‌ترین افزایش در گرانی را طول یک سال گذشته داشت.

در  این گزارشی سالانه از سوی واحد اطلاعاتی مجله اکونومیست تهیه می‌شود نرخ ۱۳۸ کالا و خدمات در ۱۳۰ شهر بزرگ جهان با یکدیگر مقایسه شده و گران‌ترین شهرهای جهان معرفی می‌شوند.

اکونومیست نوشت که طول سالی که گذشت هیچ شهر بزرگ دیگر در جهان این اندازه از افزایش گرانی را امتحان نکرده است. این نشریه تحریم‌های ایالات متحده علیه کشور را از عوامل این افزایش ذکر می‌کند.

درباره بالا رفتن هزینه زندگی در ایران و تبعات آن هر روز گزارش‌هایی منتشر می‌شود و از میان ان مرکز پژوهش‌های مجلس در روزهای پایان در گزارشی از تورم در کشور خبرگزاری کرد که مصرف گوشت قرمز در میان طبقه متوسط جامعه کاهش یافت.

جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران

 رئیس جمهوری ایران، چندی پیش با اعتراف به گرانی مواد غذایی و کالاها درکشور، دلیل آن را جنگ اقتصادی ایالات متحد آمریکا علیه ایران بیان کرد اما منتقدان سوء مدیریت دولتی را از دلایل اساسی این وضعیت می‌دانند.

آقای خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۱۳ آبان، طی یک گفتگو به گرانی‌ها هم نشان دهد و افزود که به باور او «این گرانی‌ها… از  مرغ و بقیه کالاهای تا پوشک بچه توجیهی ندارند. با مدیریت هماهنگ دستگاه‌ها این مشکلات قابل حل شدن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد