فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

شمار قربانیان ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته افزایش انفجاری داشت

آمار رسمی قربانیان  کرونا در کشور به رکورد ۴۱۵ نفر در یک شبانه‌روز رسید که با توجه به آمار رسمی دیروز، ۳۴۶ نفر، یک جهش انفجاری محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران که روزانه آمار رسمی ابتلا به کووید 19 و مرگ‌ومیر ناشی از آن را بیان می‌کند، امروز بیان کرد در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ نفر دیگر قربانی این بیماری شدند و شمار رسمی کل قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.

لاری همچنین از شناسایی شش هزار و ۸۲۴ بیمار جدید در این مدت خبر داد و اظهار داشت مجموع کل مبتلایان در کشور به به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسیده است

وی با اعلام این‌که کماکان ۲۷ استان در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار داشت  بیش از پنج هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید19 «در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند».

، عضو شورای عالی نظام پزشکی (حسین قشلاقی) اظهار داشته است که آمارهای کرونا در کشور «پایین ارائه می‌شود» و آمار قربانیان کووید19 در ایران سه تا چهار برابر آمار رسمی است که وزارت بهداشت بیان می‌کند.

بیشتر از نیمی از فوتی‌های روزانه کرونا فقط مربوط به تهران است

از همین سوی ، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران نیز با بیان این‌که نسبت آمار مرگ‌ومیر کووید19 به مبتلایان در کشور در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر است، اظهار داشت  بیش از نیمی از فوتی‌های روزانه کرونا فقط مربوط به تهران است.

در روزهای گذشته آمار ابتلا به کرونا در شمار بسیاری از کشورها به‌ویژه در اروپا افزایش یافته، اما نسبت فوت به ابتلا در ایران از متوسط دیگر کشورها بالاتر است.

آقای کرمی محمدی افزود : «طی هشت ماه ۳۳ هزار نفر را به دلیل کووید19 از دست دادیم در حالی که در جریان جنگ تحمیلی سالانه حدود ۳۰ هزار نفر از رزمندگان و هموطنان ما به شهادت می‌رسیدند».

رئیس ستاد بحران تهران همچنین تصریح کرده است که «جدی تلقی نکردن این بیماری به‌زودی سبب تبدیل شدن آن به یک فاجعه بین‌المللی خواهد شد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد