فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹

لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران اظهار داشت : از دیروز تا امروز ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی اظهار داشت : مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر ومتاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسی

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

وی اظهار داشت : خوشبختانه تا کنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹

وی اضافه کرد : تا کنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در ایران انجام شده است.

لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری اظهارداشت : استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار ادامه داد: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح وضعیت مازندران اظهار داشت : این استان در اسفندماه خیز بیماری را در غلب شهرستان‌ها تجربه کرد. در اوایل فروردین ماه با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت‌های ستاد استان، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی و در خردا به پایداری نسبی رسید.

اما متاسفانه علیرغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از تیر ماه شاهد افزایش ابتلا و بستری در کلیه شهرستان‌های این استان هستیم و هم اکنون کلیه شهرستان‌های استان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و نموادر ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی نظیر رامسر، آمل، ساری و قائمشهر نگران کننده است

وی در خصوص میزان استفاده از ماسک در مازندران اظار داشت : میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز خرید، اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۲ درصد، در وسایل نقلی درون شهری و برون شهری ۷۲ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان شاغلان واحد‌های صنفی و صنعتی ۸۴ درصد است. میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و سازمان‌ها و بانک ۸۵ درصد است.

لاری همچنین افزود : از زمان شیوع بیماری در استان مازندران بیش از ۱۱۵ هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است و بیش از یکهزار مورد به علت عدم رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۸۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد