فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

ایران درصدد ساخت ماهواره ای سنجش با دقت یک متر است

رئیس سازمان فضایی ایران ، مرتضی براری اعلام کرد که ایران در حال ساخت ماهواره ای حسی با دقت یک متر است تا بتواند آن را در مدار دور زمین ، 500 تا 600 کیلومتر دورتر کند.

رئیس سازمان فضایی ایران ، مرتضی براری اعلام کرد که ایران در حال ساخت ماهواره ای حسی با دقت یک متر است تا بتواند آن را در مدار دور زمین ، 500 تا 600 کیلومتر دورتر کند.

براری در بیانیه ای تصریح کرد:

سازمان فضایی در مورد مشخصات فنی ماهواره “پیام 2” که از نوع سنجش از دور است ، با دقت یک متر و پرداخت بودجه مرحله اول آن توافق کرده است.

وی با اشاره به اینکه این ماهواره توسط 91 دانشمند در دانشگاه صنعتی “امیرکبیر” ساخته می شود ، اضافه کرد:

مرحله اول توسط تیمی متشکل از 11 نفر از کارشناسان کمیته علمی و 80 دانشجوی دانشگاه از مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اجرا می شود.

ایران درصدد ساخت ماهواره ای سنجش با دقت یک متر است
ایران درصدد ساخت ماهواره ای سنجش با دقت یک متر است

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه مرحله اول شامل اجرای طرح مفهومی (مفهومی) است ، افزود: ماموریت اصلی این ماهواره مشاوره تصویربرداری است و با فاصله 500 تا 600 کیلومتر در مدارهای دور زمین قرار می گیرد.

براری گفت درباره ساخت ماهوراه :

باید به ماهواره “پیام 1” ساخته شده توسط این دانشگاه مراجعه کنم. دقت آن 40 متر بود ، در حالی که دقت ماهواره “پیام 2” یک متر خواهد بود که این یک چالش مهم تحقیقاتی است.

احمد معتمدی ، رئیس دانشگاه صنعتی “امیرکبیر” در تهران ، چند روز پیش از انعقاد قرارداد مربوط به اجرای اولین مرحله ساخت ماهواره “پیام 2” با فناوری پیشرفته خبر داد.

نماینده من در بیانیه ای به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: قرارداد ساخت این ماهواره با سازمان فضایی منعقد شده و کار برای تشکیل تیم های لازم آغاز شده است.

این نماینده ادامه داد:

پس از اتمام مرحله اول مربوط به طراحی مفهومی (مفهومی) ، قرارداد مربوط به مرحله دوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد می شود که شامل مشخص کردن جزئیات ، مشخصات پروژه و مخارج است.

ماهواره “پیام 2” در نظر گرفته می شد که در رده بالاتری از ماهواره ها قرار بگیرد که قبلاً در کشور طراحی و ساخته شده بود و جزو ماهواره هایی با وزن 200 کیلوگرم است و روند تصویربرداری را با دقت بالاتر از نمونه های قبلی با ده ها برابر انجام می دهد ، جایی که دقت آن به حدود دو متر می رسد.

وی با بیان اینکه ماهواره “پیام 2” نسبت به ماهواره “پیام 1” دارای سیستم پردازش متفاوتی خواهد بود ، گفت: وزارت ارتباطات از ما خواسته است که برنامه ریزی کنیم تا برای ورود به دسته های بالاتر و پیشرفته ماهواره ها قرار بگیریم.

https://t.me/fawry_news

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد