شیوع ویروس کرونا در جهان موجب لغو برخی پروازها شده و تقاضای سفر به یکسری کشورها نیز کاهش یافته است.
درباره تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر درآمد شرکتهای هواپیمایی در منطقه
او در همین زمینه گفت: «وقتی به ضرر و زیان ناشی از پروازهای لغو شده،
مسیرهای لغو شده و از بین رفتن تقاضای مسافران نگاهی بیندازیم و ضرر و زیان نهایی را تخمین بزنیم به عدد حدودی ۱۰۰ میلیون دلار میرسیم
ایران ۸۸درصد از درآمد هوایی خود را به دلیل ویروس کرونا از دست می دهد
«رقم برآورد شده توسط مقامهای رسمی انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی، شامل تاثیر این ویروس بر لغو سفرها به ایران
در تاریخ هوانوردی ایران، نزدیک به دو هزار نفر در سوانح متعدد هوایی کشته شدهاند،
سوانحی که برای هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی ایران یا تحت اجاره شرکتهای هوایی یا سازمانها و ارگانهای ایرانی
و نیز برای هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی غیر ایرانی در خاک ایران رخ داده است.
بیش از ۹۰ درصد مرگهای ناشی از این سوانح هوایی، بعد از انقلاب ایران ثبت شده است و البته مرگبارترین سوانح.
اگر انهدام هواپیمای ایرانایر توسط نیروی دریایی آمریکا را به عنوان یک سانحه هوایی در نظر نگیریم،
سقوط هواپیمای ایلیوشین سپاه پاسداران ایران با ۲۷۵ کشته، در سال ۱۳۸۱ مرگبار ترین حادثه صنایع هوایی ایران بوده است
و بعد از آن سقوط هواپیمای توپولوف کاسپین در نزدیکی قزوین در سال ۱۳۸۸